2023-03-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Ja det vore väldigt intressant! Dom har nog hållit låg profil länge nu.(nån kanske är död t.o.m)
Luktar lika illa som i Palmemordet gällande poliser....

Det enda som talar emot polusinblandning är att dom kan slå ihjäl folk och komma undan med det. Speciellt på åttiotalet. Känns inte som dom skulle behöva gömma en kropp.

Kanske är ett scenario är att dessa poliser hade ett ställe dit dom brukade köra folk och misshandla dom. Som Stockholms Polisen som körde folk till Lilljans skogen till ex.

Kanske råkar dom ge Olle lite mycket stryk och han avlider och dom bestämmer sig då för att dumpa kroppen.
Citera
2023-03-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Det enda som talar emot polusinblandning är att dom kan slå ihjäl folk och komma undan med det. Speciellt på åttiotalet. Känns inte som dom skulle behöva gömma en kropp.

Kanske är ett scenario är att dessa poliser hade ett ställe dit dom brukade köra folk och misshandla dom. Som Stockholms Polisen som körde folk till Lilljans skogen till ex.

Kanske råkar dom ge Olle lite mycket stryk och han avlider och dom bestämmer sig då för att dumpa kroppen.

Håller med om polisspåret. Men tänker att det är en coverup för en olycka. Dom har kört på Olle och dumpat kroppen för det är svårförklarat för dom. Tänker ofta på Olle.
Vila i frid Ruben.
Citera
2023-03-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Mycket gammalt inlägg (#94). Stämmer detta?

Nej.
Citera
2023-04-30, 21:47
Medlem
Lyssnade precis igenom Martin Ezpeletas serie. Tyckte den var lite sävlig först men nu efter allt lyssnande avrundat uppåt får den fem stjärnor av mig.

Hur blev det med polisspåret efter serien släpptes?

Hur stor är chansen att Olle ramlade/hoppade ner i ån och att kroppen aldrig hittas?
Citera
2023-05-01, 10:45
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Lyssnade precis igenom Martin Ezpeletas serie. Tyckte den var lite sävlig först men nu efter allt lyssnande avrundat uppåt får den fem stjärnor av mig.

Hur blev det med polisspåret efter serien släpptes?

Hur stor är chansen att Olle ramlade/hoppade ner i ån och att kroppen aldrig hittas?

Det är ungefär 350 m från där Olle sist sågs ner till åkanten fågelvägen och det finns ingen känd anledning varför han skulle begett sig mot ån. Det han borde ha gjort var att bege sig mot Nacksta där han bodde, eventuellt via Klockgjutaregatan där hans cykel stod parkerad. Eller möjligen gått ner på stan för att leta efter sina kamrater. Dessutom polisinsatsen mellan Olle och ån, ingen har rapporterat att han blivit sedd.

Hans tillhörigheter låg vid gymnastikhusets gavel där det dessutom finns en vittnesuppgift om skrik och dunsar. Sammantaget, hur sannolikt är det att Olle först lyckades tappa sina glasögon och sin nyckel strax intill där han sist sågs och därefter osedd tog sig ner till och hoppade i Selångersån och drogs ut till havs vs att något hände honom vid gymnastikhuset?
Citera
2023-05-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det är ungefär 350 m från där Olle sist sågs ner till åkanten fågelvägen och det finns ingen känd anledning varför han skulle begett sig mot ån. Det han borde ha gjort var att bege sig mot Nacksta där han bodde, eventuellt via Klockgjutaregatan där hans cykel stod parkerad. Eller möjligen gått ner på stan för att leta efter sina kamrater. Dessutom polisinsatsen mellan Olle och ån, ingen har rapporterat att han blivit sedd.

Hans tillhörigheter låg vid gymnastikhusets gavel där det dessutom finns en vittnesuppgift om skrik och dunsar. Sammantaget, hur sannolikt är det att Olle först lyckades tappa sina glasögon och sin nyckel strax intill där han sist sågs och därefter osedd tog sig ner till och hoppade i Selångersån och drogs ut till havs vs att något hände honom vid gymnastikhuset?

Fattar. Detta med sakerna är ju förbryllande och inte särskilt logiskt att han gick ner till ån utan brillorna.

Men jag tänker också på detta med blod. Alltså blir han påkörd eller nedslagen tänker man ju att han ska ha åkt i backen först. Inga blodspår?

Hur gick det med polisspåret? Nån borde åtminstone kunna nämna de där snutarna vid namn..
Citera
2023-05-01, 14:53
Medlem
Citat:
Fattar. Detta med sakerna är ju förbryllande och inte särskilt logiskt att han gick ner till ån utan brillorna.

Men jag tänker också på detta med blod. Alltså blir han påkörd eller nedslagen tänker man ju att han ska ha åkt i backen först. Inga blodspår?

Hur gick det med polisspåret? Nån borde åtminstone kunna nämna de där snutarna vid namn..

Poliserna kan ju ha misstagit honom för inbrottstjuv på floragatan kanske? Tagit med honom någonstans och dängt skiten ur honom så att han dog, bara en tanke ...

Vill också klargöra att jag själv hört Hasse Stöde(Idag död) erkänna(sitta och skryta) mordet på OH, en av inbrottstjuvarna som var inne i Floraskolan. Men vet inte om man ska ta det på allvar, kanske bara var pundarsnack.
Citera
2023-05-01, 17:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Poliserna kan ju ha misstagit honom för inbrottstjuv på floragatan kanske? Tagit med honom någonstans och dängt skiten ur honom så att han dog, bara en tanke ...

Vill också klargöra att jag själv hört Hasse Stöde(Idag död) erkänna(sitta och skryta) mordet på OH, en av inbrottstjuvarna som var inne i Floraskolan. Men vet inte om man ska ta det på allvar, kanske bara var pundarsnack.

Var det han som Ruben och hans polare tog med till ett grustag för att få honom att erkänna? Tror att det nämndes i podden.
Citera
2023-05-02, 13:02
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Olle tränade karate, glasögonen var enligt Ruben valda för att sitta kvar under träningen med den typ av skalmar som krokas runt öronen. Inget man tappar i första taget, man lirkar dem av sig eller får en smäll/slår i huvudet så de flyger av.

Det var kyligt kvällen Olle försvann, vet faktiskt inte om det regnade senare under natten. Din tanke om blodspår är inte alls dum men om det regnade så försvann de ganska omgående.
Citera
2023-05-28, 09:48
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus

Du som verkar känna till Hasse och Stöde gänget.Tror du att dom är skyldiga?
En kvinna berättade för mig att hon vet vad som hände.Hon skulle berätta allt när en viss person i Stöde gänget var borta.Antar att hon menade Micke Edin*.Han är borta nu men har inte hört talas om att nån kontaktat polisen ännu.
Antar att de är en del hon berättat för.
Är de nån här som hört samma och mer detaljerat vad som hände?
Citera
2023-05-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Du som verkar känna till Hasse och Stöde gänget.Tror du att dom är skyldiga?
En kvinna berättade för mig att hon vet vad som hände.Hon skulle berätta allt när en viss person i Stöde gänget var borta.Antar att hon menade Micke Edin*.Han är borta nu men har inte hört talas om att nån kontaktat polisen ännu.
Antar att de är en del hon berättat för.
Är de nån här som hört samma och mer detaljerat vad som hände?

Jag känner bara till Hasse Stöde för han pundade runt i områden som jag också rörde mig och en gång så kom han hem till en kompis till mig(jag var också där obviously). Antagligen pga nån drogaffär, inget jag brydde mig om.

Han började prata om Olle och vad som enligt honom hänt, jag trodde det var pundarsnack. På den tiden hade jag ingen aning om det här med inbrottet på floraskolan så det kom som en blixt från klar himmel. Om jag vetat det där med floraskolan och att han var där så hade jag antagligen lyssnat noggrannare.

Har för mig att han sa vad han hade gjort av honom men jag törs inte svära på det, ibland kan man ju tydligen konstruera egna minnen. Det jag tror mig minnas är att han hade grävt ner honom i något sandtag, det är allt jag "minns".

Jag kände inte HS och hade aldrig pratat med honom någonsin och när någon sitter och pratar på det där viset så blir man ju lite på sin vakt också, minst sagt märklig situation.

Har ingen uppfattning alls om han är skyldig eller inte, vem vet ...
Citera
2023-07-05, 12:37
Medlem
Det är nog Olles Far tyvärr .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här