Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-11, 05:50
  #781
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borras
Jag funderar också på chefen för tiden. R**uben är ju rätt hård i sina omdömen om honom. Vad jag hört från andra håll är att han hade svårt att få de anställdas förtroende typ, att ingen pratade med honom och att han hade svårt att säga till dem. Har inte läst hans bok, den ligger på läslistan, men undrar lite över klimatet i arbetsgruppen. Det jag fått till mig var att det inte fungerade bra. Hur kan det ha påverkat utredningen? Och varför var det så? Berodde det på honom eller gruppen? Oftast en kombination ju, men vad var det just i det här som gjorde att det blev som det blev? Nån som hört något om just polisgruppen och hur de hade det?

Minns bara vad Ruben berättade om ett besök hos honom. Polischefen kröp då omkring på golvet för att visa hur full Olle varit innan han trillade i ån. Svar nog?
Citera
2023-10-11, 07:52
  #782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Minns bara vad Ruben berättade om ett besök hos honom. Polischefen kröp då omkring på golvet för att visa hur full Olle varit innan han trillade i ån. Svar nog?

Ja, en liten pusselbit är det ju. Alltså herregud att bli bemött på det sättet.
Citera
2023-10-13, 11:33
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Minns bara vad Ruben berättade om ett besök hos honom. Polischefen kröp då omkring på golvet för att visa hur full Olle varit innan han trillade i ån. Svar nog?

"Trillade i ån"? I ett så berusat skick tar man sig inte den relativt långa sträckan från den plats han befann sig nedåt till ån på egen hand utan att det uppmärksammas. Hans bostad låg åt motsatt håll dessutom. Hade Olle tagit sig från området hade det funnits massor av vittnen. Han hade passerat en av stans större genomfarter. Gator där det passerar bilar. Gångvägar med mycket folk som rör sig till o från centrum. Samt alla lägenheter som man måste passera. Alla dessa hade kommit ihåg en kraftigt berusad ung grabb som kravlat sig över trafikerade gator, gångvägar och öppna slänter. För att fullt synlig från gångbroar och bostäder ramla i vattnet. Förmodligen hade någon/ några reagerat tidigt och hjälpt honom ta sig hem. Detta var en tid då människor var omtänksamma och vågade ingripa när någon verkade ha råkat illa ut. Jag förstår inte att inte alla som följt detta även inser detta uppenbara faktum. Och att en polis vet att Olle var berusad?? Alltså poliserna som förmodligen tog honom från platsen i bil. Medvetslös eller död. Och dumpade honom i ett avlägset vattendrag / havet.
Citera
2023-10-13, 14:48
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
"Trillade i ån"? I ett så berusat skick tar man sig inte den relativt långa sträckan från den plats han befann sig nedåt till ån på egen hand utan att det uppmärksammas. Hans bostad låg åt motsatt håll dessutom. Hade Olle tagit sig från området hade det funnits massor av vittnen. Han hade passerat en av stans större genomfarter. Gator där det passerar bilar. Gångvägar med mycket folk som rör sig till o från centrum. Samt alla lägenheter som man måste passera. Alla dessa hade kommit ihåg en kraftigt berusad ung grabb som kravlat sig över trafikerade gator, gångvägar och öppna slänter. För att fullt synlig från gångbroar och bostäder ramla i vattnet. Förmodligen hade någon/ några reagerat tidigt och hjälpt honom ta sig hem. Detta var en tid då människor var omtänksamma och vågade ingripa när någon verkade ha råkat illa ut. Jag förstår inte att inte alla som följt detta även inser detta uppenbara faktum. Och att en polis vet att Olle var berusad?? Alltså poliserna som förmodligen tog honom från platsen i bil. Medvetslös eller död. Och dumpade honom i ett avlägset vattendrag / havet.

Jag kan inte tala för ngn annan än mig själv, men jag tror det är uppenbart för många att å-förklaringen inte håller.
Citera
2023-10-13, 19:10
  #785
Medlem
Någon som hört nånting mer om det nya vittnet och hand vittnesmål? Kommer man förhöra poliser som varit i området kvällen Olle försvann? Har några fler nya uppgifter kommit fram?
Citera
2023-10-13, 22:30
  #786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerita
Någon som hört nånting mer om det nya vittnet och hand vittnesmål? Kommer man förhöra poliser som varit i området kvällen Olle försvann? Har några fler nya uppgifter kommit fram?

Stod i ST för några veckor sedan att de hört poliserna som jobbade, borde finnas att läsa fortfarande.
Citera
2023-10-20, 00:22
  #787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Hur var det med huset utanför sundsvall där man trodde att man grävt ner Olle? Ca 5mil utanför svall . Lär ha ägts av nån buse på den tiden . Står övergivet och igenväxt numer.

Tänker du på J*nny P*pa? Det sägs att det bland annat var han som begick inbrottet på flickskolan den kvällen. Teorin bygger sedan på att de under sin flykt från platsen ska ha råkat köra på Olle, stoppat honom i bakluckan och därefter grävt ner honom under J*nnys hus 3 mil väster om Sundsvall.

J*nny var känd för att begå inbrott på den tiden.

*=o, *=i
__________________
Senast redigerad av rejalnorrlanning 2023-10-20 kl. 00:30.
Citera
2023-10-21, 23:15
  #788
Medlem
Gepardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejalnorrlanning
Tänker du på J*nny P*pa? Det sägs att det bland annat var han som begick inbrottet på flickskolan den kvällen. Teorin bygger sedan på att de under sin flykt från platsen ska ha råkat köra på Olle, stoppat honom i bakluckan och därefter grävt ner honom under J*nnys hus 3 mil väster om Sundsvall.

J*nny var känd för att begå inbrott på den tiden.

*=o, *=i
Lever han?
Om:
Är det han på Instagram som poserar med en nyuppdragen gädda när man söker på hans namn?
Citera
2023-10-23, 15:31
  #789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Lever han?
Om:
Är det han på Instagram som poserar med en nyuppdragen gädda när man söker på hans namn?

Han lever men har med all säkerhet varken Instagram eller FB och liknande. Huset som han har/hade ligger heller inte 3 mil väster om Sundsvall utan 5 mil, i Viskan närmare bestämt. Huruvida denne J.P. skulle vara inblandad vid inbrottet är vagt, antar att han inte vet själv längre. De som man vet var med är H*ns "Stöde" Wernb*rg a.k.a Hasse Stöde och P*r-Ing* Westerl*nd, båda döda. Samt en M.Ed*n ,oklart livsöde. Hasse Stöde är den som sägs ha skrutit om att ha dödat Olle och den som Ruben tillsammans med en annan kriminell tog ut i skogen och skenavrättade för att pressa fram ett erkännande, utan framgång. Även P*r-Inge W hade ett hus i Viskan på den tiden, vilket kan vara huset som avses.
Citera
2023-10-24, 15:28
  #790
Medlem
Är det otänkbart att en kropp kan driva ut i havet från ån? Om det var den inledande teorin, fanns det då folk som höll fram den som orimlig?
Citera
2023-10-25, 01:41
  #791
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Är det otänkbart att en kropp kan driva ut i havet från ån? Om det var den inledande teorin, fanns det då folk som höll fram den som orimlig?
Nej det är inte alls omöjligt.Skulle de vara omöjligt skulle den teorin avskrivits direkt av polisen.
Citera
2024-03-18, 18:47
  #792
Medlem
PutteStruls avatar
Tror inte alls att Olle skulle trillat i nån å för egen maskin, i så fall skulle inte nycklar och glasögon legat där de låg.
Jag tror på att han blev påkörd av de som gjorde inbrottet, det finns ju ett erkännande t.o.m.
Sen blev han dumpad nånstans. Kommer sannolikt aldrig att hittas tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback