• 1
  • 2
2008-06-29, 20:28
Medlem
50ftQueenies avatar
Jag kan inget om träning, inget om muskelgrupper, och jag vägrar gå på gym. Men jag vill få bort gäddhänget. Hur ska jag träna då? Tänker att jag kan greja lite med hantlar och gummiband hemma. Men hur, vilka rörelser är bra? Och är det bra med hantlar om man vill kapa gäddhänget? Just, det, vad heter de muskelgrupper som jag bör träna? (Antar att initierade här vet vad gäddhäng är.
Citera
2008-06-29, 20:30
Medlem
mentozs avatar
Den träning du behöver är väl mer kondition än muskelträning.

Edit: hoppsan glöm det ja skrev ovan, tänkte på fel sak
Citera
2008-06-29, 20:32
Medlem
Tänk på att det inte går att punktförbränna fett. Så att träna endast triceps för att få bort det är onödigt.
Gör fettförbrännande övningar. Promenera, spring osv. Sköt kosten. Få i dig mindre energi än du gör av med.

Kort sammanfattning på vad du bör göra.
Citera
2008-06-29, 20:32
Medlem
50ftQueenies avatar
Åhå, inte vet jag. Föreställer mig i alla fall att det är musklerna (de icke existerande) som borde tränas, så att hänget liksom tonas bort.
Citera
2008-06-29, 20:34
Medlem
50ftQueenies avatar
Aha, okej. (Gick lite snabbt här, med mitt förra inlägg, som var en kommentar till den första kommentaren, ja, hu så rörigt.) Men tack!
Citera
2008-06-29, 20:34
Medlem
mentozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Tänk på att det inte går att punktförbränna fett. Så att träna endast triceps för att få bort det är onödigt.
Gör fettförbrännande övningar. Promenera, spring osv. Sköt kosten. Få i dig mindre energi än du gör av med.

Då kanske ja ahde rätt iaf med mitt tidigare inlägg.
Citera
2008-06-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentoz
Då kanske ja ahde rätt iaf med mitt tidigare inlägg.

ja, delvis. Konditionsträning är ju förbränning det också. Men fettförbränningen behöver ju inte bara vara att t.ex. springa eller cykla eller promenera, utan styrketräning kräver också kalorier och kan även det ge viktnedgång om kosten sköts som den ska.
Citera
2008-06-29, 20:46
Medlem
Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison

Edit: såg inte DPs andra inlägg i tråden .
Citera
2008-06-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
För sen..

för sen för?
Citera
2008-06-29, 20:50
Bannlyst
Gäddhäng beror väl mer på huden?
Citera
2008-06-29, 20:55
Bannlyst
Ska du bli fast i kroppen finns det bara en lösning för dig tjejen och det är styrketräning. Eftersom du är tjej så har du förmodligen inte mycket muskler bakom allt späck. Tråkigt att behöva säga till dig men styrketräning är enda lösningen vare sig du vill eller inte.
Citera
2008-06-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Gäddhäng beror väl mer på huden?

Den tanken slog mig också. Då får hon bygga muskler istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera