2008-06-28, 19:52
Medlem
Vet inte om det här är rätt avdelning men iallafall.
Min dator slutade fungera och nu kopplade jag in min hårddisk i en annan dator för jag hade viktiga dokument som jag inte vill bli av med i den. När jag ska öppna mina dokument från den gamla hårddisken står det att den inte är tillgänglig och "Åtkomst nekas". Finns det någon som kan förklara hur jag ska göra för att få tillgång till mina dokument?

Tack.
Citera
2008-06-28, 21:02
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judion
Min dator slutade fungera och nu kopplade jag in min hårddisk i en annan dator för jag hade viktiga dokument som jag inte vill bli av med i den. När jag ska öppna mina dokument från den gamla hårddisken står det att den inte är tillgänglig och "Åtkomst nekas". Finns det någon som kan förklara hur jag ska göra för att få tillgång till mina dokument?

Tack.

Lite bristfällig information. Om jag förstår dig rätt kan du se hårddisken?
Kan du se filerna på den? Kan du accessa några filer alls?
Citera
2008-06-28, 21:04
Medlem
extremesantas avatar
Vad är det för opertivsystem? Kolla över rättigheterna på disken! Kan ligga kvar från det förra operativet.
Citera
2008-06-28, 22:15
Medlem
@ Von Drake:
Jag kan se hårddisken och har tillgång till alla filer och mappar förutom inne på "documents and settings\"mitt namn"" när jag försöker öppna den mappen så kommer felmeddelandet.

@ Extremesanta:
Hur kollar jag vilket operativsystem det är?
Citera
2008-06-29, 01:34
Medlem
carbsons avatar
vet du inte om du har win Xp eller Vista?

satte du in HDD:n som "slave" i den nya datorn?
Citera
2008-06-29, 02:04
Medlem
jag har windows xp och jag satte den som slave.
Citera
2008-06-29, 02:10
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judion

Tack.

Inte så konstigt då du kör NTFS och kan inte komma åt dina dokument utan rätt användare och lösenord. Googla så finner du en lösning på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in