2008-06-28, 16:19
Medlem
Hej!

Igår när jag avslutade ett spel, World of Warcraft närmare bestämt, så fick jag en bluescreen där det stod att datorn började deleta filer från hårddisken. Är inte helt säker, men något i den stilen iaf. Jag drog ur strömkabeln ur datorn så fort jag kunde och sedan satte jag in en och startade om datorn. Allt funkade som vanligt när jag startat den förutom att datorn har gjort någon uppdaterat eller något efter att datorn felat på något sät.
Kommer inte ihåg riktigt.

Nu idag när jag startar datorn så laggar allt var femte sekund, det rycker till liksom. Låtar blir som vanligt sen efter efter 3-5 sekunder så låter dom tex h-h-h-h-hej blablabla, som ex.

Jag gissar personligen på att hårddisken strular och kan lösas genom omformatering.

Har förövrigt Vista Ultimate.

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-06-28, 19:28
Medlem
Ireqoms avatar
Vista suger och har sina buggar... skulle gissa på att dem suger ännu hårdare nu...

Det där med att bluescreen säger att det deletar data från din HDD... du läste nog fel.
det stog väll ändå att den dumpar fysiskt minne eller på engelska dump physical memory eller nått sånt..

Och det är något i stil med RAM minnena skulle jag gissa.
Citera
2008-06-28, 23:01
Medlem
håll in F8 när du startar datorn och väl "senast fungerande konfiguration" och tryck enter. Borde lösa problemet.
Vista är grymmt bra, lyssna inte på vad tidigare person sa.
Citera
2008-06-28, 23:04
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
håll in F8 när du startar datorn och väl "senast fungerande konfiguration" och tryck enter. Borde lösa problemet.

synd att xp pro alltid kommer vara bäst.
Citera
2008-06-29, 01:48
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
håller med dig..

kanske inte var jättetoppen att rycka ut strömkabeln hörrö. de vista gjorde var att rädda massa filer.
kör ett memtest

har haft flera blåskärmar..händer la lite då o då..dock aldrig efter SP1
har du SP1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in