Havregrynsgröt i micron ser jag att en del redan nämnt och det förstår jag; rekommenderar också det, dock så gör jag den på mjölk och ej vatten, tycker det blir godare så... är det galet på något sätt btw?
Därefter drar man gärna i en banan och massa kanel också; (inget jekla socker/sylt/äpplemos-slisk dock, sockernarkomaner

) och sen va're klart. Om man orkar och hinner så är ett par kokta ägg med trocomare inte fel heller. Så brukar det se ut minst 90% av morgnarna iaf...
Huvudorsaker/argument:
På morgonen är man trött som ett lik, de flesta iaf... hade gärna stått och gjort lite mer varierat och fancy stuff om man orkat men havregrynsgröt är ENKELT främst, snabbt att laga samt både nyttigt och billigt. De andra två tunga argumenten alltså. Så there; 75% av de viktigaste punkter till en bra frukost enligt mig är täckta.
Fjärde: smaken är kanske inte himmelsk men det är ändå hyfsat gott, och jag hade ätit det ändå även om det var bra mycket äckligare p.ga. ovan nämnda orsaker. Ibland blir jag ju kanske trött på att äta det varenda dag men då brukar jag inte ha mkt bättre fantasi än att jag bara äter lite fil med ordentlig müsli med lite nötter i istället...
Någon nutritionist som kan beskriva vad som saknas i havregrynsfrukosten btw? får man i sig ägg också så är man väl pretty much covered, måste man tvinga i sig ett glas juice/frukt eller nåt också kanske? vill ju gärna ha en så optimal start på dagen som det går så att den dödliga tröttheten släpper så snabbt som möjligt...