• 1
  • 2
2008-06-28, 09:19
Medlem
tjenare
jag är killen som aldrig orkar göra frukost och därför blir det att man petar in en snus och tar sig en kop kaffe medans man ligger i soffan och försöker vakna fast allt man vill göra är att sova.

så jag undrar om ni matkunniga flashbackare har något tips på en frukost som är väldigt lätt att tillaga och lätt att avnjuta

tack på förhand

och vad gillar ni att äta på morgonen btw :> sry om det redan finns en sånhär topic men är på tok för seg för att söka
Citera
2008-06-28, 10:39
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
tjenare
jag är killen som aldrig orkar göra frukost och därför blir det att man petar in en snus och tar sig en kop kaffe medans man ligger i soffan och försöker vakna fast allt man vill göra är att sova.

så jag undrar om ni matkunniga flashbackare har något tips på en frukost som är väldigt lätt att tillaga och lätt att avnjuta

tack på förhand

och vad gillar ni att äta på morgonen btw :> sry om det redan finns en sånhär topic men är på tok för seg för att söka

Cornflakes med mjölk med en halv banan - väldigt snabbt att tillaga samt gott och mättande.

Tror det är nog det snabbaste du kan hitta...annars lite mackor som du kan bre lite smör och lägga lite pålägg på, går oxå relativt snabbt.
Det beror ju oxå lite på vad du gillar.
Citera
2008-06-28, 10:58
Medlem
hehe en klassiker cornflakes fast har dock tröttnat på skiten

blev en familjen dafgård Kyckling jacob idag, de e fint de
Citera
2008-06-28, 11:01
Medlem
Locksters avatar
Fil och Ica's Crunchymusli passar fint..

Vill jag ha lite som mättar för en längre tid är fiberberikade havreygryn och äpplemos kanon
Citera
2008-06-28, 11:05
En skål med fil och Special K/Corn Flakes samt solrosfrön och en skivad banan.

Gott, nyttigt, enkelt!
Citera
2008-06-28, 11:05
Bannlyst
Havregrynsgröt lagad i micro. Snabbt, enkelt, nyttigt och billigt. Och gott!
Citera
2008-06-28, 12:11
Medlem
Continental Ops avatar
fiberhavregrynsgröt - lingonsylt el äppelmos och kaffe
Citera
2008-06-28, 12:15
Medlem
Afonsos avatar
Knäckebröd med mosad avocado och skinka. Scrambled eggs. Färskpressad juice och kaffe
Citera
2008-06-28, 12:33
Medlem
doktor.peppars avatar
Två karelska piroger värmda i mikron o uppätna utan pålägg, så börjar jag min dag
Citera
2008-06-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Två karelska piroger värmda i mikron o uppätna utan pålägg, så börjar jag min dag

blir dyrt i längden men gott är det ;D

OFFTOPIC: :P lunch dags nu. har en butik precis brevid mig :P nån som har nåt litet fint lunchtips
Citera
2008-06-28, 13:10
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
blir dyrt i längden men gott är det ;D

OFFTOPIC: :P lunch dags nu. har en butik precis brevid mig :P nån som har nåt litet fint lunchtips
Soppa passar ju fint
Citera
2008-06-28, 13:51
Medlem
Havregrynsgröt med äppelmos och en skvätt mjölk.
Bättre blir det ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in