2008-06-28, 14:19
Medlem
NAturell youghurt, den fettiga med tre procent fett i, lite valnötter och lite honung ringlat över. Toppa med lite dinkelflingor.
Citera
2008-06-28, 17:36
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
NAturell youghurt, den fettiga med tre procent fett i, lite valnötter och lite honung ringlat över. Toppa med lite dinkelflingor.
Men herregud! Det där är ju överdjävulskt gott! Ska jag nog ordna om det blir till att impa på någon fröken med ett frukostmöte i framtiden!

Själv kör jag mestadels så här sommartid Bran Flakes och lättmjölk med en näve russin i. Ibland omväxlar jag med ovannämnda yoghurt och brukar då även tillsätta en banan. Rejäla grejer.
Citera
2008-06-28, 20:01
Medlem
knoxahs avatar
Denna leda, först ska kaffet kokas, sen ska mackorna rostas, sen ska datorn slås på och så vidare...

Men ett stabilt och bra tips är att laga frukosten kvällen innan och lägga i kylen eller skafferiet. Inte för att jag gör så, men försök du.
Citera
2008-06-28, 23:03
Medlem
Isnatts avatar
Vill du ha det enkelt så är väl sirapslimpa med lätta och kaviar, samt jos att föredra. Brödet tar du fram så många skivor du vill ha ut frysen det första du gör när du vaknar, dom tinar på några minuter.
Citera
2008-06-29, 00:16
Medlem
Farfarsfars avatar
Omelett såklart! Lättlagat och näringsriktig mat.

Frukost för en:

3 ägg
3 matskedar creme fraiche
1/2 paprika
1/2 röd lök
1 spansk peppar
salt, peppar
olja och smör
ev. 1/2 paket bacon

Rör ihop ägg, creme fraiche, rejält med peppar och lite salt.
Stek grönskaker och ev. bacon i en rejäl skvätt olja och lite smör. Häll på äggsmeten och stek på lägsta värmen. När omeletten börjar stelna till hälften ungefär (övre halvan helt lös), skicka in i ugn 200 grader. Jag gräddar omeletten med öppen ugnslucka. När den börjar svälla upp och få lätt färg är den klar. Att den sväller är viktigast, sker endast genom ungsvärmen, gärna övervärme, alt. varmluft. Omeletten får absolut inte bli torr!
Salta och peppra och servera med ett par, tre nygrädda bakeoffbaguetter med nåt gott på. Till detta ett glas juice, en halvliter kaffe i rejäl mugg. Som avrundning lite naturell yoghurt med flytande honung och färsk frukt. Sen en kopp kaffe till och cigg/snus. Vill du ha mer stärkande mat så stek ett par stadiga frukostkorvar till anrättningen.

Detta är min standardfrukost, med smärre variationer. Creme fraichen kan bytas mot vispgrädde.
Citera
2008-06-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Men herregud! Det där är ju överdjävulskt gott! Ska jag nog ordna om det blir till att impa på någon fröken med ett frukostmöte i framtiden!

:
Det är gott, ja! Och om du bjuder en tjej på det så fattar hon också att du är sund och hälsosam, och det är ett plus. Prova och berätta sedan här hur det gick!
Citera
2008-06-29, 00:38
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Det är gott, ja! Och om du bjuder en tjej på det så fattar hon också att du är sund och hälsosam, och det är ett plus. Prova och berätta sedan här hur det gick!

Jag har ju en variation av den till efterrätt på min frukost!

Yoghurt med honung är mycket gott, men det söta måste balanseras av det tidigare feta och salta.
Citera
2008-06-29, 01:51
Medlem
meepers avatar
Havregrynsgröt!

1 del havregryn med 2 delar vatten i en skål.
In i micron.
På med mjölk, socker och sylt.

Mumsigt gott och enkelt att laga.
Citera
2008-06-29, 21:55
Medlem
tack för alla tips killar mycket tacaktsamm och ska gå in på denna topocen så for jag vill äta liote frukiost. ( och mistavning suyger pga fulla
Citera
2008-06-30, 10:33
Medlem
Ingen har ju nämnt det optimala...Smoothies såklart...
Mixa valfria bär och frukter med mjölk. Helst sojamjölk (Alpro) för det blir grymt mycket godare plus att det är tilsatta vitaminer i ...
Citera
2008-07-01, 01:13
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Ingen har ju nämnt det optimala...Smoothies såklart...
Mixa valfria bär och frukter med mjölk. Helst sojamjölk (Alpro) för det blir grymt mycket godare plus att det är tilsatta vitaminer i ...

Jag skulle då inte känna mig mätt speciellt länge efter en sådan frukost.

Havregrynsgröt med mjölk och hallonsylt + äggmacka med kaviar + kaffe is the thing!
Citera
2008-07-01, 14:37
Medlem
GrillJohans avatar
Jag har börjat planera frukosten dagen innan, så man vet att man har allt hemma. Sedan gör man den jätteseriös med smörgås, fil, kaffe, mjölk och juice (eller något liknande). Sedan kan man även variera det med ägg och gröt.

När man somnar på kvällen ska man längta efter frukosten! Mycket lättare att gå upp då också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in