2010-12-25, 17:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevenStCroix
Så glömde han att nämna en av de bästa: Sabu!

Längesen som jag såg Monday och en annan film av honom, därför glömde jag bort honom.
Citera
2010-12-28, 18:48
Medlem
Såg en japansk rulle härom natten; Chanbara Striptease. Otroligt dålig på alla sätt och vis, men den hade något över sig som jag gillade, kanske var det alla barbröstade japanskor, eller det faktum att jag var lite packad och rätt så stenad som gjorde att jag inte stängde av filmen och slängde den långt åt helvete. Jag tippar på en kombo av de två.
Citera
2010-12-28, 20:03
Medlem
SadEyess avatar
The Man from Nowhere (2010) sågs nu i mellandagarna. Bin Won som vi känner igen ifrån bl.a. Brotherhood och Mother spelar huvudrollen i denna typiskt Koreanska actionfilm. Helt ok och klart sevärd rulle.
http://www.imdb.com/title/tt1527788/
Trailer: http://www.imdb.com/video/imdb/vi794204441/
Citera
2010-12-29, 01:02
Medlem
saftad_burks avatar
Jag såg precis Onibaba.
Kortfattat handlar den om bondkvinnor i 1300-talets Japan. Landet är i krigstillstånd och kvinnorna blir tvungna att överleva på att sälja mördade samurajers utrustning.

Något seg i starten, men mycket intressant film! Det är en sådan som förtjänar att ses två gånger.

Om någon är sugen på att diskutera mer ingående så skicka gärna ett pm!
Citera
2010-12-29, 11:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Jag såg precis Onibaba.
Kortfattat handlar den om bondkvinnor i 1300-talets Japan. Landet är i krigstillstånd och kvinnorna blir tvungna att överleva på att sälja mördade samurajers utrustning.

Något seg i starten, men mycket intressant film! Det är en sådan som förtjänar att ses två gånger.

Om någon är sugen på att diskutera mer ingående så skicka gärna ett pm!

Fick du också obehagskänslor av den där masken?
Citera
2010-12-29, 18:12
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fick du också obehagskänslor av den där masken?

Blir att beställa Kuroneko och The Naked Island när ekonomin tillåter det.
Citera
2010-12-30, 20:27
Medlem
TheHorrors avatar
Satt just och såg på världens tråkigaste skräckfilm, Bunshinsaba, ett segt drama om en blind flicka som blir mobbad, och som tar revenge...

Jag har börjat med den fula ovanan att spola fram filmerna till skräckscenerna; men kan man skylla handlingen för det? Jag tycker så i alla fall.

Men kanske också för att jag sitter och väntar spänt på att någon i orienten skall komma med den där filmen som får håret att resa sig; hjärtat att slå varmare och som fångar din själ, som tvingar dig att se filmen om och om igen (senaste var Re-cycle och Dolls, som jag nämnt tidigare)?
Citera
2010-12-30, 20:53
Medlem
NirvanAs avatar
Väntar fortfarande på att se I saw the devil och The man from nowhere, snabba påååå
Citera
2010-12-31, 02:08
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Väntar fortfarande på att se I saw the devil och The man from nowhere, snabba påååå

Båda finns ju ute... "I Saw the Devil" var den bättre av dem två.

"Onibaba" som det har snackats om har jag dragit mig för att se, fy fan den där masken ger mig verkligen kalla kårar. Verkar dock riktigt bra, så jag får väl ta tag i den snart.
Citera
2010-12-31, 02:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Båda finns ju ute... "I Saw the Devil" var den bättre av dem två.

"Onibaba" som det har snackats om har jag dragit mig för att se, fy fan den där masken ger mig verkligen kalla kårar. Verkar dock riktigt bra, så jag får väl ta tag i den snart.
Mjo men inte på det sätt som jag vill
Citera
2010-12-31, 02:16
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mjo men inte på det sätt som jag vill

Sluta var så kräsen. Båda funkade fint att se på.
Citera
2010-12-31, 11:15
Medlem
TheHorrors avatar
Jag gjorde lite efterforskning i mitt gamla, dammiga filmarkiv,och bland några vänners, och fann en pärla vid namn Kaidan 1964, Masaki Kobayashi. Jag nämnde något om filmer som man bara måste se om, och det här är en sådan film. Den har ungefär lite samma rytmik som Dolls, och påminner ganska mycket om den filmen - men den här har lite mer spökinslag. Viktigt är dock att nämna; spökena finns inte här för att skrämma dig, utan de fungerar mer som ens orts symbol för själen...
Filmen är oerhört vackert gestaltad, väl genomtänkta kameravinklar och scentagningar.

Ni som inte sett den borde verkligen se den!

Kaidan består av fyra seperata historier.

Black Hair
The Woman in the Snow
Hoichi the Earless
In a Cup of Tea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här