Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-08, 15:28
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har sett Tai Chi med Jet Li? Bra?

http://www.imdb.com/title/tt0108281/
Citera
2011-09-08, 15:52
Medlem
Pissmadames avatar
Tampopo - är en annan bra japansk film som handlar om mat, nudlar i synnerhet.
Citera
2011-09-08, 15:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame

Tack för ditt tips! Den ser verkligen intressant ut och ska genast kolla in då jag kommer hem.
Citera
2011-09-08, 16:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame
Hahaha! Den måste man ju bara se...

I kväll tänkte jag att jag skulle ta och se Miike´s Graveyard of honour. Det ska bli spännande!
Citera
2011-09-08, 19:15
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Nu skrev jag i och för sig:

Att påstå att saker inte utvecklats inom filmen är märkligt, inte en enda av de äldre filmer jag sett har haft samma typ av skådespel som finns i de filmer som kommer idag, alltså har det skett en skillnad, du får gärna kalla det en trend om du vill men vad du än kallar det är det en tydlig skillnad. Du påpekar även att det inte behöver vara bra eller dåligt, POINT, för film är inte fakta, vilket jag försöker få fram. En enskild individ kan däremot anse att det är dåligt eller bra, oavsett vad man borde tycka enligt dina värderingar.

Hur kan man ens påstå något som att det är förutfattade meningar när jag faktiskt har en stor mängd filmer att jämföra med? En förutfattad mening grundar sig i något som inte har upplevts, alltså är du bara fånig och kommer med felaktiga påståenden.

Men lev du in din tro om att alla som inte uppskattar det du uppskattar har någon felaktig världsbild eller lever i någon desillusionerad värld, du är omöjlig att resonera med. Jag ser inte det svåra med att bara svara "Okej, kul! Jag tyckte inte om den lika mycket jag" istället för att svara "Okej, du tycker förmodligen så för att du inte vet bättre."

Jag tycker snarare att det vore trevligt om du kunde komma med konkreta exempel på dina teser istället för att bara raljera på. Ge oss tydliga exempel på hur du anser att kameravinklar och färgsättning generellt har förbättrats eller utvecklats till det bättre?
Inte samma typ av skådespel som finns idag? Hur menar du då? Att alla äldre filmer har samma typ av skådespel oavsett film eller genre? Vad skiljer i skådespelet mellan de äldre filmer du sett mot dagens skådespel? Vad är det för typ av skådespel som finns idag som inte fanns då?

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
I kväll tänkte jag att jag skulle ta och se Miike´s Graveyard of honour. Det ska bli spännande!

Det gör du rätt i. Faktum är att Miikes remake av Graveyard of honour är något bättre än originalet. Riktigt bra film.
Citera
2011-09-08, 19:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det gör du rätt i. Faktum är att Miikes remake av Graveyard of honour är något bättre än originalet. Riktigt bra film.

Ska ta och kolla in den jag med, främst för att jag gillar Miikes yakuzafilmer!
Citera
2011-09-08, 22:20
Medlem
kedjas avatar
Såg precis Cold fish..

<- Så känner jag mig. Störd film (välgjord dock)
Citera
2011-09-08, 22:26
Medlem
NirvanAs avatar
Graveyard of honour (2002) är ett måste-se iaf kan jag instämma.
Citera
2011-09-08, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Graveyard of honour (2002) är ett måste-se iaf kan jag instämma.

Kan tänka mig det, synd bara att jag inte kan hitta den någonstans.
Citera
2011-09-08, 22:51
Medlem
Citat:
Jag tycker snarare att det vore trevligt om du kunde komma med konkreta exempel på dina teser istället för att bara raljera på.

Skillnaden är att jag har min åsikt om filmer utan att idiotförklara de som har en annan. Man ska inte behöva motivera varför man ogillar en viss genre eller tidsperiod för att slippa bli anklagad för att vara okunnig eller sett lite film.
Citera
2011-09-08, 23:04
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Skillnaden är att jag har min åsikt om filmer utan att idiotförklara de som har en annan. Man ska inte behöva motivera varför man ogillar en viss genre eller tidsperiod för att slippa bli anklagad för att vara okunnig eller sett lite film.

Om du läser mina inlägg närmare handlar det näppeligen om speciellt många åsikter jag stör mig på. Snarare handlare det om illa underbyggda påståenden, vilket är en helt annan femma än vad man gillar eller har åsikter om. I ditt fall kring kameravinklar, färgsättning och skådespel. Eftersom du inte svarat på någon av mina frågor eller motiverat ett endaste av dina påståenden så tar jag för givet att du är snurrig i bollen och har vanföreställningar.
Citera
2011-09-08, 23:47
Medlem
Citat:
Om du läser mina inlägg närmare handlar det näppeligen om speciellt många åsikter jag stör mig på. Snarare handlare det om illa underbyggda påståenden, vilket är en helt annan femma än vad man gillar eller har åsikter om. I ditt fall kring kameravinklar, färgsättning och skådespel. Eftersom du inte svarat på någon av mina frågor eller motiverat ett endaste av dina påståenden så tar jag för givet att du är snurrig i bollen och har vanföreställningar.

Nej, jag är kanske inte lika duktig som du på att beskriva filmer med ord, det verkar enligt dig det göra att jag inte kan uppleva skillnader när jag ser filmerna. Sista meningen får mig att inse att det är som att skriva med en vägg, du verkar helt enkelt vara en människa som uppskattar att vara oartig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in