2011-02-15, 21:01
Bannlyst
Zatoichi: The Last. En av 2010 års bästa filmer.
Citera
2011-02-19, 12:29
Medlem
SadEyess avatar
Har sett den något okända kung-fu filmen Ninja in the Dragon's Den (1982) med en ung Hiroyuki Sanada i en av huvudrollerna. Grymt sköna och imponerande actionscener i en rakt igenom bra kung-fu rulle, även om den innehåller de sedvanliga ingredienserna med töntiga dialoger och osammanhängande handling. Kan rekommenderas varmt för er som gillar dylikt.
http://www.imdb.com/title/tt0084267/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=215HtWl-nWc
Citera
2011-02-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Har sett den något okända kung-fu filmen Ninja in the Dragon's Den (1982) med en ung Hiroyuki Sanada i en av huvudrollerna. Grymt sköna och imponerande actionscener i en rakt igenom bra kung-fu rulle, även om den innehåller de sedvanliga ingredienserna med töntiga dialoger och osammanhängande handling. Kan rekommenderas varmt för er som gillar dylikt.

Fyfan vad bra den rullen är. Klassiker!!
Citera
2011-02-19, 18:40
Bannlyst
Citat:

Bra ninjafilm som tyvärr förstörs av humormomenten och den pinsamma dialogen.
Citera
2011-02-19, 19:15
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevenStCroix
Bra ninjafilm som tyvärr förstörs av humormomenten och den pinsamma dialogen.

Håller delvis med i ditt omdöme. Alldeles för många kung-fu filmer förstörs av slapp humor och likaledes slappa och pinsamma dialoger. Dock tycker jag inte att det helt förtar filmen. Actionsekvenserna är väldigt bra och vackert koreograferade. Så det är ändå en väldigt bra film i genren, även om den spelar mer på komedi planhalvan.
Citera
2011-02-19, 20:38
Medlem
Skugges avatar
Har precis fått tillbaka intresset för koreansk film, va väldigt insatt för några år sedan och såg mycket men nu på senare tid har det varit dåligt. Tack så mycket för tipsen som har getts på sistonde, har sett The Man from Nowhere, The Chaser och Man of Vendetta de senaste dagarna och gillade alla tre, dock tyckte jag att The Chaser va lite väl mycket, ingen feelgood-film direkt. MOV kändes ologisk för mig, inte trovärdig riktigt, och TMFN förstördes lite av den dåliga översättningen, får köpa den senare och se den med bra undertexter. Sevärda filmer alla tre dock, bäst va nog The Man from Nowhere.

Vill tipsa om en av mina absoluta favoritfilmer som släpptes 2001, Friend (Chingoo) är tillsammans med Oldboy min absoluta koreanska favoritfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=dUIOj...eature=related
Citera
2011-02-20, 03:36
Medlem
Citat:
jag anser att 2010 var ett synnerligen svagt Koreanskt filmår.

What?
Korea hade ju ett bättre år än på länge.

The Man From Nowhere
I saw the devil
Bedevilled
Poetry
Housemaid
Hahaha
Hello Ghost
The Unjust

m.fl
Citera
2011-02-20, 06:58
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
What?
Korea hade ju ett bättre år än på länge.

The Man From Nowhere
I saw the devil
Bedevilled
Poetry
Housemaid
Hahaha
Hello Ghost
The Unjust

m.fl

Jag har inte sett alla filmerna du listar, men merparten. Självklart gör jag min bedömning utifrån de större och hypade filmerna som släpptes under 2010. T.ex. I saw the devil, Moss, Housemaid, Secret Reunion, Blades of Blood, A Better Tomorrow och The Man from Nowhere. Samtliga av dessa var besvikelser i någon form för mig.
Poetry var ganska bra och jag har fortfarande några filmer kvar att se. Bland annat Bedevilled.

Jag gillar inte alls den här trenden av remakes som verkar råda över den koreanska filmindustrin för tillfället. A Better Tomorrow och Housemaid var löjeväckande mycket sämre än originalen.
Senast redigerad av SadEyes 2011-02-20 kl. 07:02.
Citera
2011-02-20, 14:52
Medlem
Citat:
Jag har inte sett alla filmerna du listar, men merparten. Självklart gör jag min bedömning utifrån de större och hypade filmerna som släpptes under 2010. T.ex. I saw the devil, Moss, Housemaid, Secret Reunion, Blades of Blood, A Better Tomorrow och The Man from Nowhere. Samtliga av dessa var besvikelser i någon form för mig.
Poetry var ganska bra och jag har fortfarande några filmer kvar att se. Bland annat Bedevilled.

Jag gillar inte alls den här trenden av remakes som verkar råda över den koreanska filmindustrin för tillfället. A Better Tomorrow och Housemaid var löjeväckande mycket sämre än originalen.

Vette tusan om det är rätt att kalla 2 filmer en trend?

A Better Tomorrow har jag inte sett och tänker inte heller se. Originalet är bra som det är.
Housemaid kan jag hålla med om att den inte lever upp till originalet, men sett för sig själv tycker jag ändå att det är en riktigt bra film.

Tycker personligen att Korea haft några svagare år innan 2010 men att det ljusnat. Nya Detective K ser också ganska lovande ut och har redan dragit 3 milj.

Mina två senaste filmer:

Chonmage Purin

Yoshihiro Nakamura ligger inte på latsidan direkt. Detta är hans tredje film på 2 år (Fish Story, Golden Slumber).
Filmen handlar om en samuraj från edo-perioden som reser 180 år framåt i tiden. Första halvan av filmen är genial. Sedan tappar den tyvärr en hel del och de humoristiska inslagen blir färre. Lite för sockersöt och sentimental mot slutet för att nå hela vägen, men ändock en sevärd film som visar att Nakamura för tillfället är en av Japans hetaste regissörer.

Yuriko's Aroma

Sett flera recensioner av denna film som hyllar den som Japans bästa 2010, men jag håller inte riktigt med.
Filmen handlar om en aromterapeut som fattar tycke för sin chef's 17 åriga systerson. Också denna är sevärd även om jag inte riktigt tycker att den levde upp till hypen.
Citera
2011-02-21, 07:05
Bannlyst
Jag skäms något enormt, jag har inte sett De sju samurajerna. Jag förstår inte själv varför jag inte gjort det, bara inte blivit av helt enkelt. Finns den på någon billig dvd-utgåva?
Citera
2011-02-21, 15:26
Medlem
Pazs avatar
Skulle vilja se The man from nowhere, I saw the devil och Zatoichi: The last.

Men jag hittar inte dessa filmer på diverse torrentsidor. Hyr ni era filmer? lr hur gör ni? var hittar man dem bäst?
Citera
2011-02-21, 16:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paz
Skulle vilja se The man from nowhere, I saw the devil och Zatoichi: The last.

Men jag hittar inte dessa filmer på diverse torrentsidor. Hyr ni era filmer? lr hur gör ni? var hittar man dem bäst?
Finns asiatisk media trackers bl.a, själv väntar jag till ovanstående (+ man of vendetta) finns på bluray/R1/R2/R3 dvd men verkar aldrig komma Då vet man iaf att det är en autentisk version och autentisk översättning något man inte kan vara säker på med alla obskyra releaser på diverse sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in