2010-11-23, 19:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Öppningscenen och den i fabriken är ju nästan av samma kaliber. Bodycounten i filmen måste vara över 300 känns det som

Är det någon som åker motorcross i scenen i fabriken, minns det tydligt men inte scenen i helhet. Får kolla tuben.
Citera
2010-11-23, 19:56
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
http://www.imdb.com/title/tt0053134/

Tankar ibland random rullar för att se nåt nytt, denna är en japansk film från 1959 och handlar om livet i en liten by som precis ska ta steget till mera moderna tider med tv, vilket inte var helt utan problem. Ingen komedi utan ett långsamt drama.

Och det tipset tackar vi för! Ser intressant ut.

Tack!
Citera
2010-11-23, 21:00
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är det någon som åker motorcross i scenen i fabriken, minns det tydligt men inte scenen i helhet. Får kolla tuben.

Det är väl ungefär fem stycken som åker tror jag.
Citera
2010-11-23, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Det är väl ungefär fem stycken som åker tror jag.

Jo jag såg det nu då jag tittade på klippet hos Youtube.
Citera
2010-11-23, 22:36
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Jo jag såg det nu då jag tittade på klippet hos Youtube.

Tycker John Woo visar en jäkla kreativitet i den scenen, med tanke på hur rekvisitan används (bilar och div.)
Citera
2010-11-24, 01:49
Bannlyst
Då har vi sett en av årets bästa filmer: Man of Vendetta

Man of Vendetta är en film som inte ens listas på imdb vilket är tragiskt, så jag skickar filmtipsetlänken:
http://nyheter24.se/filmtipset/film/man-of-vendetta.html

Ännu en gång har Sydkorea gjort en omtumlande serialkillerfilm. Denna gång paketerad i en annan slags mall. Istållet för att vi får följa mord för mord,så kretsar handlingen kring Young Soo och hans försvunna dotter. Vad hände med henne och kan hon fortfarande vara vid liv åtta år senare.

Det är en långsam start, men sista timmen sugs vi in i denna historia och nagelbitarscenerna överöser varandra. Jag är glad att jag hittade denna pärla och nu hoppas jag på Jin Woon Kims serialkillerfilm.

Man of Vendetta får en solid 7:a av 10.
Citera
2010-11-24, 01:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Då har vi sett en av årets bästa filmer: Man of Vendetta

Man of Vendetta är en film som inte ens listas på imdb vilket är tragiskt, så jag skickar filmtipsetlänken:
http://nyheter24.se/filmtipset/film/man-of-vendetta.html

Ännu en gång har Sydkorea gjort en omtumlande serialkillerfilm. Denna gång paketerad i en annan slags mall. Istållet för att vi får följa mord för mord,så kretsar handlingen kring Young Soo och hans försvunna dotter. Vad hände med henne och kan hon fortfarande vara vid liv åtta år senare.

Det är en långsam start, men sista timmen sugs vi in i denna historia och nagelbitarscenerna överöser varandra. Jag är glad att jag hittade denna pärla och nu hoppas jag på Jin Woon Kims serialkillerfilm.

Man of Vendetta får en solid 7:a av 10.
Får vänta ett tag tills denna är tillgänglig om några månader... asiatorrents är ju inte så kul att gräva i om man nu inte är en fanatiker.
Citera
2010-11-24, 02:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Får vänta ett tag tills denna är tillgänglig om några månader... asiatorrents är ju inte så kul att gräva i om man nu inte är en fanatiker.

Det finns en scenrelle ute på den redan, men du kanske vill se i HD?
Citera
2010-11-24, 02:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det finns en scenrelle ute på den redan, men du kanske vill se i HD?
Jadu jag har inte hittat någon sådan och då använde jag ORLYDB.
Citera
2010-11-24, 11:00
Bannlyst
Ska se man of vendetta snart och återkommer med intryck
Allt nytt laddas förresten upp på asiatorrents (+ ofta med engelska subs), om det nu inte var någon som kände till det ;P Man of vendetta-rippen är en riktig dvdrip med bra kvalitet.

Hoppas på en kanonrulle
Citera
2010-11-24, 12:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jadu jag har inte hittat någon sådan och då använde jag ORLYDB.

Hm, antar att du pratar om Usenet då. På diverse torrenttrackers finns den släppt av scengruppen VISION.
Citera
2010-11-24, 13:46
Bannlyst
Man of Vendetta var helt okej, men när det kommer till grymma suspense/thrillers från korea så måste jag än en gång rekommendera "Secret" från 2009. Riktigt jävla spännande och välskriven! Dra ner den från asiatorrents, njut och återkom med kommentar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in