Citat:
Ursprungligen postat av Sushimannen
Kansen gillade jag faktiskt, diggade twisten på slutet när förstod hur det hängde ihop! Men håller med om att det inte kommit en enda bra skräckis på de senaste åren från asien, eller hela världen snarare. En död genre måntro?
På tal om inget, ni har väl sett
The Magic Hour? Den roligaste filmen någonsin att komma från japan
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Hour_%28film%29
K-20 såg jag också häromdagen, riktigt skön. En mastodontig japansk superhjältefilm med glimten i ögat. Finns folk som tycker den är bättre än the dark knight. Well well, check it out!
http://www.asiatorrents.com/imagehost/images/622054Poster.jpg
Finns mycket skönt därute, cheers!

Jag tror mycket beror på att jänkarna gjorde kopior på klassikerna
Ju-On och
Ringu filmerna, där dom tex. satte in
Jessica Alba(!) i en kopierad version av
The Eye, om jag inte minns fel, och jag har fått en känsla av att trenden inom bra skräckfilm från asien liksom stannade av en aning där.
Sorgligt nog är det många av mina vänner som tror att
The Ring och
The Grudge är amerikanska filmer, baserade i en Japansk miljö!!!
Sedd ur en bredare vy, så kanske Japsarna har dragit fördel av detta, då de får engelsk text på sina filmer helt gratis i princip, och därför upplever vi, som är sanna asienfans av asiatiska filmer, att filmerna tycks försvinna med åren. Koreanerna brukar kunna sätta subs på sina filmer, om man snokar runt lite på nätet.
För mig är detta en kommersiell dödsstöt för filmindustri, då jag sett att trenden att göra amerikanska versioner av asiatiska filmer har ökat från 2005 och framåt (
någon nämnde i ett tidigare inlägg att just efter 2005 så dalade siffran nedåt), och jag kan hålla med om det, för det har det faktiskt gjort.
PS. Jag såg filmen
Dolls av
Takeshi Kitano igen - blir mer och mer förälskad i den rullen för varje gång jag ser den!
Om jänkarna gör en amerikansk version av filmen så skall jag ta mig fan atombomba Hollywood med en
55 megatons stridspets. Hör ni det??? Ni rör den inte! Över min döda kropp! Ge FAN I FILMEN!!! Annars bussar jag
Ryssen på er!