Citat:
Ursprungligen postat av
JimmyMcgill
Vakna upp ur dvalan du är begravd i sluta vara sån wanker till pretentiös nonsens.
K Kurosawa är ett helgon i jämförelse med dina fantastiska obskyra regissörer från Sydkorea och Kina. Nej Kitano är inte överskattad. Faktum är att han har flertalet filmer som har gjort ett avtryck i den cinematiska historien.
Sågar? Jag sågar kritikersmörja som du hyllar. Kan du förstå att många lämnade biografen innan The Assassin var slut. Skillnaden är att jag faktiskt gav filmen en chans och såg klart.
Ja jag lär behöva det där silkeshandskarna efter all sädesvätska du lämnat efter The Assassin.
5 av 5. Helt otroligt! Helt jävla otroligt!
Bara för du i förstår storheten i något så betyder det inte att det är pretentiöst. The Assassin var verkligen inte pretentiös på något håll. Sluta göra bort dig.
Nej, han är inget helgon jämfört med något, kanske en hög med bajs men då är jag snäll. Att du ens nämnde honom i denna diskussionen gjorde att jag tappade den lilla respekten jag hade för dig. Riktigt pinsamt sagt av dig och inget jag kommer glömma!
Varför de lämnade biografen var nog för att de förväntade sig en fartfylld acionfilm pga namnet på filmen.
Sedan för att avrunda detta så vill jag ge dig lite citat från andra skribenter här som sett filmen, verkar dock som ingen är villig att hålla med dig:
Citat:
En av de vackrare filmer jag sett i år (och säkert vackrare än merparten filmer jag såg förra året). Visuell poesi med några skvättar stiliserat våld. Älskar att han aldrig blir jobbig med kameran, som dwe nämnde, utan är konsekvent med sitt stilla sätt att filma. Osäker på om den klår min nuvarande Hsiao-Hsien-favorit Café Lumiere, men bra nära är det iallafall.
Citat:
Nu gillar jag inte Assassin lika mycket som Brutus gör men jag tycker att det är en mycket välgjord, nyskapande och helt unik film och således är jag glad att jag såg den.
Varför är det konstigt att folk fascineras av ett sådant verk? Det är väl mer upprörande att folk ger högsta betyg till all generisk rehash som Hollywood spottar ur sig år efter år.
Citat:
The Assassin. Årets film enligt mig. Top 4 iaf.
Citat:
Kan inte annat än att hålla med Brutus om The Assassin. Fotot, tempot och regin fungerar utmärkt tillsammans och skapar en speciell atmosfär. Fotot känner man igen från Hou Hsiao-hsiens tidigare filmer, de långsamma panoreringarna som styr scener åt håll man kanske inte förväntar sig. Helst i actionsekvenserna är det grymt att se att han inte anpassar fotot utan låter kameran vandra långsamt dit han tycker den bör vara. Handlingen kanske inte är lika fascinerande som allt annat, men det gör mig inte så mycket. Den här kommer vara med i diskussionen om årets film för mig.
Jag tror jag rundar av där! Hej då! Brutus 1 random seriesnubbenamn 0!