Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-23, 19:03
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Jag är inte ensam om min åsikt ska du veta. The Assassin är en typiskt skitnödig kritikerfilm a la Cannes. Ja det är en prettofilm. Och jag hoppas fler här inne ser filmen och jag rätt säker på att de flesta kommer ta mitt parti.
5 av 5, det är ett skämt Brutus!

Du verkar helt klart vara en anti-auteurist. Håll dig till lättsmälta och enkla rymdfilmer som The Martian som du kan ge överbetyg åt. Det är helt enkelt för mycket begärt att du skall kunna uppskatta en välgjord, konstnärligt präglad film.
Citera
2015-10-23, 20:50
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Hej!

Jag hade uppskattat det mycket om ni hade kunnat tipsa om bra filmer från sent 2013, 2014 & 2015. (Koreanska, Japanska & Kinesiska filmer)

Fatal Frame, Japan (2014). Skitsnygg "skräck"film baserad på ett tv-spel, men är så mycket mer än bara en tv-spelsfilm. En av de största överraskningarna för mig. Inte särskilt läskig men sätter i stort sett allt annat.
Uzumasa Limelight, Japan (2014). Mysigt drama om en äldre man som är statist och dör i massa samuraifilmer. Härlig film.
100 Yen Love, Japan (2014). Också drama. En trashig omotiverad tjej landar ett skitjobb och får sedan upp ögonen för boxning. En av slutscenerna gjorde mig mer rörd än vad en film lyckats göra mig på alldeles för lång tid.

Tre tips!
Citera
2015-10-23, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Du verkar helt klart vara en anti-auteurist. Håll dig till lättsmälta och enkla rymdfilmer som The Martian som du kan ge överbetyg åt. Det är helt enkelt för mycket begärt att du skall kunna uppskatta en välgjord, konstnärligt präglad film.

Snälla du. Jämför dina och mina listor så vet du mycket väl att jag föredrar det mesta vare sig det är lågmäld Japanskt drama eller blockbusterfilm från hollywood. Ofta föredrar jag det förstnämnda.
Angående The Martian är det en underhållande sci fi drama med det rätta popcornelementen.
Försök inte få The Assassin att framstå som någon konstnärlig och unik film för det är den verkligen inte. Vet du ens vad begreppet innebär? Kiyoshi Kurosawa gör ju för fasen mer konstnärliga filmer i såna fall, men han dumpar du väl i Takashi Miikes skithög av den enkla anledningen att han är Japan och inte kines eller korean.
5 av 5 för The Assassin. Jag kommer vara på dig för det betyget hela detta filmår!
Citera
2015-10-24, 01:08
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Snälla du. Jämför dina och mina listor så vet du mycket väl att jag föredrar det mesta vare sig det är lågmäld Japanskt drama eller blockbusterfilm från hollywood. Ofta föredrar jag det förstnämnda.
Angående The Martian är det en underhållande sci fi drama med det rätta popcornelementen.
Försök inte få The Assassin att framstå som någon konstnärlig och unik film för det är den verkligen inte. Vet du ens vad begreppet innebär? Kiyoshi Kurosawa gör ju för fasen mer konstnärliga filmer i såna fall, men han dumpar du väl i Takashi Miikes skithög av den enkla anledningen att han är Japan och inte kines eller korean.
5 av 5 för The Assassin. Jag kommer vara på dig för det betyget hela detta filmår!

Av de japanska dramer jag sett dig gilla så är det ju inget direkt utmanande.

Varför skulle jag inte veta vad begreppet konstnärlig är? Och Hou Hsiao Hsien är minsann en auteur.

Påminn mig gärna, antagligen kommer du hinna bli avstängd sisådär 3 gånger innan året är slut så du kommer nog inte kunna få gjort det ändå.
Citera
2015-10-24, 02:12
Bannlyst
Citat:
Av de japanska dramer jag sett dig gilla så är det ju inget direkt utmanande.

Varför skulle jag inte veta vad begreppet konstnärlig är? Och Hou Hsiao Hsien är minsann en auteur.

Påminn mig gärna, antagligen kommer du hinna bli avstängd sisådär 3 gånger innan året är slut så du kommer nog inte kunna få gjort det ändå.

Du har väl inte ens sett hälften av de Japanska filmerna jag har sett så vad vet du?

Precis som Kitano och K Kurosawa är, så vart vill du komma? Har du en man crush i denna regissör? Har du följt hans karriär? Det är som jag alltid sagt gällande dig och det är att du ger överbetyg till allt som kommer från Sydkorea och Kina.

Gör dig själv en tjänst och se lite bättre kvalitetsfilmer. Låt min sida visa ljuset till sanningen och den är långt ifrån Hu ciao chen!
Citera
2015-10-24, 03:12
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Du har väl inte ens sett hälften av de Japanska filmerna jag har sett så vad vet du?

Precis som Kitano och K Kurosawa är, så vart vill du komma? Har du en man crush i denna regissör? Har du följt hans karriär? Det är som jag alltid sagt gällande dig och det är att du ger överbetyg till allt som kommer från Sydkorea och Kina.

Gör dig själv en tjänst och se lite bättre kvalitetsfilmer. Låt min sida visa ljuset till sanningen och den är långt ifrån Hu ciao chen!

Vet inte hur många japanska filmer du sett men om så skulle vara fallet så är det väl mest på grund av massa skit som du ser.

Kyoshi Kurosawa en auteur? Snälla gå och lägg dig, att du ens nämner en medelmåttig j-horror regissör som K Kurosawa i denna diskussionen är ju bara djupt tragiskt. Kitano är förresten så galet överskattad, snacka om vilken j-lover du är.

Jag ger överbetyg till Kina? Vad har du rökt? Kina är nog det landet i Asien som har sämst snittbetyg för mig. Inte för att det är något jag tror du bryr dig om men inte kom med löjliga påståenden.

Kommer från en person som godtyckligt sågar riktigt bra film, nej du verkar ha en attention-span i klass med ett 9 årigt adhd-barn så regissörer som Hou verkar göra att det kommer lite väl mycket myror i brallan hos dig och går dig totalt över huvudet. När du också sågar en auteur som Kawase så förstår man att du inte klarar film som kräver lite utav tittaren. Nej du, gå och köp dig ett par japanska fingervantar med pandamönster och lägg dig för att runka till live-action filmen av Death Note, det passar nog dig bäst.
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-10-24 kl. 03:37.
Citera
2015-10-24, 04:07
Bannlyst
Citat:
Vet inte hur många japanska filmer du sett men om så skulle vara fallet så är det väl mest på grund av massa skit som du ser.

Kyoshi Kurosawa en auteur? Snälla gå och lägg dig, att du ens nämner en medelmåttig j-horror regissör som K Kurosawa i denna diskussionen är ju bara djupt tragiskt. Kitano är förresten så galet överskattad, snacka om vilken j-lover du är.

Jag ger överbetyg till Kina? Vad har du rökt? Kina är nog det landet i Asien som har sämst snittbetyg för mig. Inte för att det är något jag tror du bryr dig om men inte kom med löjliga påståenden.

Kommer från en person som godtyckligt sågar riktigt bra film, nej du verkar ha en attention-span i klass med ett 9 årigt adhd-barn så regissörer som Hou verkar göra att det kommer lite väl mycket myror i brallan hos dig och går dig totalt över huvudet. När du också sågar en auteur som Kawase så förstår man att du inte klarar film som kräver lite utav tittaren. Nej du, gå och köp dig ett par japanska fingervantar med pandamönster och lägg dig för att runka till live-action filmen av Death Note, det passar nog dig bäst.

Vakna upp ur dvalan du är begravd i sluta vara sån wanker till pretentiös nonsens.

K Kurosawa är ett helgon i jämförelse med dina fantastiska obskyra regissörer från Sydkorea och Kina. Nej Kitano är inte överskattad. Faktum är att han har flertalet filmer som har gjort ett avtryck i den cinematiska historien.

Sågar? Jag sågar kritikersmörja som du hyllar. Kan du förstå att många lämnade biografen innan The Assassin var slut. Skillnaden är att jag faktiskt gav filmen en chans och såg klart.

Ja jag lär behöva det där silkeshandskarna efter all sädesvätska du lämnat efter The Assassin.
5 av 5. Helt otroligt! Helt jävla otroligt!
Citera
2015-10-25, 19:36
Medlem
despondencys avatar
JimmyMcgill

Kan inte du försöka undvika att bli borthyst den här gången, tröttsamt att behöva ignorera dig på nytt varje gång man loggar in eftersom du blir avstängd och skapar nya konton. Varför kan du inte bara lära dig att vara uttrycka dig normalt? Dina autist-utbrott över andras filmtycke är löjliga och fortsätter du såhär så kommer du bli bannad igen. Som de senaste 3-4 kontona du haft här. Nä, var god och håll dig i skinnet och bidra konstruktivt till diskussionen så borde du slippa bli bannad och jag kan ha dig ignorerad permanent. Tack på förhand.
Citera
2015-10-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
JimmyMcgill

Kan inte du försöka undvika att bli borthyst den här gången, tröttsamt att behöva ignorera dig på nytt varje gång man loggar in eftersom du blir avstängd och skapar nya konton. Varför kan du inte bara lära dig att vara uttrycka dig normalt? Dina autist-utbrott över andras filmtycke är löjliga och fortsätter du såhär så kommer du bli bannad igen. Som de senaste 3-4 kontona du haft här. Nä, var god och håll dig i skinnet och bidra konstruktivt till diskussionen så borde du slippa bli bannad och jag kan ha dig ignorerad permanent. Tack på förhand.

Jag håller med. Repetera tio gånger för dig själv varje morgon:

"Smaken är som baken, smaken är som baken, smaken är som baken" så kanske du kan undvika att hamna på allas ignore / bli bannad.
Citera
2015-10-26, 23:53
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Vakna upp ur dvalan du är begravd i sluta vara sån wanker till pretentiös nonsens.

K Kurosawa är ett helgon i jämförelse med dina fantastiska obskyra regissörer från Sydkorea och Kina. Nej Kitano är inte överskattad. Faktum är att han har flertalet filmer som har gjort ett avtryck i den cinematiska historien.

Sågar? Jag sågar kritikersmörja som du hyllar. Kan du förstå att många lämnade biografen innan The Assassin var slut. Skillnaden är att jag faktiskt gav filmen en chans och såg klart.

Ja jag lär behöva det där silkeshandskarna efter all sädesvätska du lämnat efter The Assassin.
5 av 5. Helt otroligt! Helt jävla otroligt!

Bara för du i förstår storheten i något så betyder det inte att det är pretentiöst. The Assassin var verkligen inte pretentiös på något håll. Sluta göra bort dig.

Nej, han är inget helgon jämfört med något, kanske en hög med bajs men då är jag snäll. Att du ens nämnde honom i denna diskussionen gjorde att jag tappade den lilla respekten jag hade för dig. Riktigt pinsamt sagt av dig och inget jag kommer glömma!

Varför de lämnade biografen var nog för att de förväntade sig en fartfylld acionfilm pga namnet på filmen.

Sedan för att avrunda detta så vill jag ge dig lite citat från andra skribenter här som sett filmen, verkar dock som ingen är villig att hålla med dig:

Citat:
En av de vackrare filmer jag sett i år (och säkert vackrare än merparten filmer jag såg förra året). Visuell poesi med några skvättar stiliserat våld. Älskar att han aldrig blir jobbig med kameran, som dwe nämnde, utan är konsekvent med sitt stilla sätt att filma. Osäker på om den klår min nuvarande Hsiao-Hsien-favorit Café Lumiere, men bra nära är det iallafall.

Citat:
Nu gillar jag inte Assassin lika mycket som Brutus gör men jag tycker att det är en mycket välgjord, nyskapande och helt unik film och således är jag glad att jag såg den.
Varför är det konstigt att folk fascineras av ett sådant verk? Det är väl mer upprörande att folk ger högsta betyg till all generisk rehash som Hollywood spottar ur sig år efter år.

Citat:
The Assassin. Årets film enligt mig. Top 4 iaf.

Citat:
Kan inte annat än att hålla med Brutus om The Assassin. Fotot, tempot och regin fungerar utmärkt tillsammans och skapar en speciell atmosfär. Fotot känner man igen från Hou Hsiao-hsiens tidigare filmer, de långsamma panoreringarna som styr scener åt håll man kanske inte förväntar sig. Helst i actionsekvenserna är det grymt att se att han inte anpassar fotot utan låter kameran vandra långsamt dit han tycker den bör vara. Handlingen kanske inte är lika fascinerande som allt annat, men det gör mig inte så mycket. Den här kommer vara med i diskussionen om årets film för mig.

Jag tror jag rundar av där! Hej då! Brutus 1 random seriesnubbenamn 0!
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-10-26 kl. 23:56.
Citera
2015-10-27, 09:40
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Jag hade uppskattat det mycket om ni hade kunnat tipsa om bra filmer från sent 2013, 2014 & 2015. (Koreanska, Japanska & Kinesiska filmer)

Jag föredrar Action, Thrillers och Wuxia filmer.
No Man's Land är en väldigt bra kinesisk thriller från 2013.
Citera
2015-11-01, 10:58
Medlem
aomames avatar
Såg precis Wicked City från 1987. Japansk animerad film. Jag var tydligen på precis rätt humör för ultravåldsam anime i Vampire Hunter-stuk. Bra film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in