2015-09-11, 22:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Efter en del frånvaro nu av diverse olika skäl så är jag tillbaks...

Min första fråga är naturligtvis om det släppts nåt nytt bra? Senaste jag såg som var lite utav en asiatisk film var den där Kumiko - The Treasure Hunter, den tyckte jag började väldigt lovande för att sen tappa en massa fram mot slutet... Gav den en trea tillslut i alla fall.

Min andra fråga är vad som hänt med asiatorrents?

Tokyo! var den första jag tänkte på att tipsa om när jag såg frågan av BlackMetal.

Tipsar om denna i stället då:

Tokyo Sora
http://www.imdb.com/title/tt0388474/?ref_=fn_al_tt_1

Har för mig BlackMetal gillade Cafe Lumiere, och då kan nog denna sitta fint också!

Inte väldigt mycket nytt som släppts ännu, Attack on Titan som jag skrev om lite längre upp är ett tips, men du borde se den megahög för bästa effekt! Joker Game har kommit också, men den har jag inte hunnit se än så vågar inte säga något. Annars verkar det mest vara koreansk mjukporr som laddas upp nuförtiden...

asiatorrents har bytt namn! Det ligger numera på avistaz.to/movies
Men hade du ett account på asiatorrents så kommer du in med samma på avistaz och skall icke ha förlorat varken bonuspoäng eller upload. Allt skall vara som förut, sidan har förbättrats till tusen och är riktigt fin nu!

Jag gillade verkligen Cafe Lumiere, så skall titta in den du rekommenderade till BM
Citera
2015-09-11, 23:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kul att se dig här igen! Rakii har ju försvunnit spårlöst så då blir det ännu svårare för den här tråden att hållas igång.

Tack för tipset! Ser lovande ut. Café Lumiere har jag inte sett än men jag ser fram mot att se den då jag hört att den ska vara inspirerad/homage till Ozu.
Ja jag noterade ju det... Hoppas han återvänder. Tackar tackar!

Ja Tokyo.Sora går i exakt nästan samma stil har jag för mig, ett vardagligt liv i Tokyo filmas typ, ska se om den själv för minns inte så mycket förutom att den och Tokyo! som Rakii nämnde och även Cafe Lumiere poppade upp när jag läste din fråga. Den sista trodde jag du sett redan, måste blandat ihop dig med någon annan...
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-09-11 kl. 23:09.
Citera
2015-09-11, 23:15
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja jag noterade ju det... Hoppas han återvänder. Tackar tackar!

Ja Tokyo.Sora går i exakt nästan samma stil har jag för mig, ett vardagligt liv i Tokyo filmas typ, ska se om den själv för minns inte så mycket förutom att den och Tokyo! som Rakii nämnde och även Cafe Lumiere poppade upp när jag läste din fråga. Den sista trodde jag du sett redan, måste blandat ihop dig med någon annan...

Vet inte om du såg mitt svar, hamnade lite dumt på sista sidan så postar det igen

Inte väldigt mycket nytt som släppts ännu, Attack on Titan som jag skrev om lite längre upp är ett tips, men du borde se den megahög för bästa effekt! Joker Game har kommit också, men den har jag inte hunnit se än så vågar inte säga något. Annars verkar det mest vara koreansk mjukporr som laddas upp nuförtiden...

asiatorrents har bytt namn! Det ligger numera på avistaz.to/movies
Men hade du ett account på asiatorrents så kommer du in med samma på avistaz och skall icke ha förlorat varken bonuspoäng eller upload. Allt skall vara som förut, sidan har förbättrats till tusen och är riktigt fin nu!

Jag gillade verkligen Cafe Lumiere, så skall titta in den du rekommenderade till BM

Tror det är mig du kan förväxlat med, skrev en recension på Lumiere tidigare iår, gav den 4/5
Citera
2015-09-22, 22:45
Medlem
Red-Pandas avatar
Känner för att se någon bra asiatisk film inatt. Har sett en del men kommer ej ihåg namnen på alla dock.

Vad rekommenderar ni? Wire Fu och Skräck är det ända som går bort.
Citera
2015-09-22, 22:54
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Känner för att se någon bra asiatisk film inatt. Har sett en del men kommer ej ihåg namnen på alla dock.

Oldboy, No Mercy for The rude, Tropical Malady, Killers, No Mercy, memories of murder, Livets hjul, 3-Iron, a dirty carnival, Demonernas port, Ran, In The mood for love.

Vet inte riktigt va du söker annars men detta är några riktigt fina filmer som varken är skräck eller wire fu
Citera
2015-09-22, 23:22
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda

Air Doll av Koreeda borde du se om du inte har gjort det. Väldigt unik och rörande.

Annars är ju i min mening Hana-bi och Sonatine två av världens bästa filmer i min mening, men dem har du säkert sett.

På tal om Koreeda så ska jag nog se min fjärde film av honom i morgon, After Life. Air Doll, Nobody Knows och Like Father, Like Son är alla starka fyror, och det tillsammans med handlingen som verkligen tilltalar mig gör att jag är riktigt taggad. Vad tycker ni om den?
Citera
2015-09-23, 17:18
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Air Doll av Koreeda borde du se om du inte har gjort det. Väldigt unik och rörande.

På tal om Koreeda så ska jag nog se min fjärde film av honom i morgon, After Life.

Jag tyckte den var stört bra. Så jävla Koreeda. Den blir ännu starkare om man vet om innan att han använde människor som inte var skådisar på vissa håll i filmen för att berättelserna skulle ha mer tyngd och vara sanna (du kommer förstå). Längesen jag såg den nu men minns att jag efter filmen ännu en gång konstaterade att Koreeda är otrolig.

Still Walking hade du inte sett? Och ja om du fastnar för handlingarna kanske den inte låter sjukt intressant (en familj käkar middag) men den är så bra gjord, så mycket som sägs under raderna, och vill också minnas att Koreeda ofta använde långa tagningar i den vilket är något jag alltid älskar.
Senast redigerad av aomame 2015-09-23 kl. 17:21.
Citera
2015-09-24, 15:58
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Oldboy, No Mercy for The rude, Tropical Malady, Killers, No Mercy, memories of murder, Livets hjul, 3-Iron, a dirty carnival, Demonernas port, Ran, In The mood for love.

Vet inte riktigt va du söker annars men detta är några riktigt fina filmer som varken är skräck eller wire fu

Citat:

Annars är ju i min mening Hana-bi och Sonatine två av världens bästa filmer i min mening, men dem har du säkert sett.

På tal om Koreeda så ska jag nog se min fjärde film av honom i morgon, After Life. Air Doll, Nobody Knows och Like Father, Like Son är alla starka fyror, och det tillsammans med handlingen som verkligen tilltalar mig gör att jag är riktigt taggad. Vad tycker ni om den?

Oldboy
Memories of murder
Ran

Var dom jag hade sett sen innan. Resten hamnade på min lista över filmer att se.
Citera
2015-09-24, 20:33
Medlem
timsebs avatar
Citat:

After Life är inte lika bra som hans senare filmer, även om den blev väldigt hyllad när den kom. Still Walking är hans bästa!
Citera
2015-09-25, 05:59
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Har ni nåra bra (kriminal)thrillers att se?

(Lättillgängligt, är inte medlem på massa obskyra sidor )

Tar gärna tips på tv-serier också om de görs där borta. Kriminal/thrillers

Håller med om rakii , fett dålig stil o bara försvinna.
Senast redigerad av bajsfittkorven 2015-09-25 kl. 06:01.
Citera
2015-09-25, 17:43
Medlem
aomames avatar
A Chinese Ghost Story var en rätt skön film, praktiska effekter och wire fu action i en spökhus-film. The Eternal Zero var också okej, visst den var väl lite för Hollywood men den funkade och hade hyfsade specialeffekter (undrar när Asien ska komma ifatt USA när det gäller CG...). Såg Shinya Tsukamotos första Nightmare Detective också, såg andra delen för längesen och tyckte om den som fan, men har haft svårt att få tag i just första delen. Självklart föll jag för den pladask, sen om det är för att det var en bra film eller att jag är en Tsukamoto fanboy ja det får någon annan än jag avgöra.
Citera
2015-09-25, 18:48
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Håller med om rakii , fett dålig stil o bara försvinna.

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in