Blev klar med
Queen of Reversals Inatt men mina tankar fick vänta fram tills nu pga, alltför omfattande mängder alkohol i blodet
Tyckte serien var väldigt trevlig och den skiljde sig ganska mycket från många av de andra koreanska dramaserier jag tittat på sedan jag började intressera mig för asiatiska produktioner. Precis som i majoriteten av de andra shower jag tittat på innehåller denna förvisso ett lite barnsligt underelement, vilket jag inte har några somhelst problem med, detta närmade av delar av handligen gör serien betydligt mer tittarvänlig än den annars skulle vara. Det märks nämligen att målgruppen är en lite äldre och mognare befolkning.
Serien slår effektivt hål på den barnsliga övertygelse du finner i många andra serier att allt människor behöver är kärlek och att denna kärlek skulle "vinna" och "triumfera" över allt. Andra saker som även de tas upp är problem i karriären, problem i familjen, man skämtar lite om ålderskriser tidvis också.
På det stora hela är detta en väldigt seriös serie som jag tror äldre personer kan identifiera sig mer med, av de 4 huvudskådisarna är det endast huvudaktrisen som jag inte sett tidigare i något verk, alla levererar väldigt bra prestationer även om den ena kvinnan i serien brister lite i sin karisma för att verkligen kunna leverera 100 % tyvärr.
Särskilt slutet tyckte jag var väldigt bra och passande... Vill inte spoila något utan om ni känner för det får ni se efter själva

. Även det faktum att "epilogen" är en full timme lång tyckte jag var riktigt sweet eftersom det ger tittaren möjlighet att i detalj få veta vad som händer med de olika karaktärerna efter det att huvudstoryn "tagit slut".
Även miljöer och kläder var väldigt fint uppstyrt serien igenom och det var en fröjd för ögat att titta på serien igenom.
Ska jag nämna en brist så skulle det förmodligen vara att trots att 2 av seriens huvudkaraktärer har ett barn tillsammans så läggs inte alltför stor vikt vid detta, något jag finner lite orealistiskt men fullt acceptabelt eftersom det iaf i mina ögon skulle påverka storylinen negativt om man började med en massa avkommetrams hela tiden. Jag upplevde serien dessutom som tidvis lite väl utdragen kanske med sina 31 1 timmesavsnitt... Man borde utan några större problem ha kunnat banta ner serien iaf en del avsnitt pga att storyn tidvis stannade av lite under mittenakten. Både inledning och slut var dock top notch.
Särskilt huvudkvinnan i serien gjorde ett väldigt bra jobb. Hon Separerar sig väldigt bra från de klyshiga sterotyperna som oftast dyker upp i koreanska serier och gör ett väldigt starkt porträtt av den karriärsinriktade familjekvinnan och de svårigheter som denna livsstil innebär för dennes levene.
http://www.koreandrama.org/?p=4188
http://wiki.d-addicts.com/Queen_of_Reversals