2015-04-11, 11:56
Medlem
My Ordinary Love Story rekommenderas. 3+/5.

Bäst är nog att inte alls läsa om den i förväg. Jag fick den rekommenderad av en kompis. Kul med filmer när typ en scen tar dem från en 2:a till en 4:a. Men efter att besinnat mig lite är den nog inte värd mer än en 3a.
Fick tjejen att kolla och även om hon bara gav den en 2a så var den mycket bättre än hon föreställt sig (succé) så inte omöjligt att man kan få in henne på asiatisk film ändå
Citera
2015-04-11, 12:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, givetvis, det var ju därför jag gjorde det. Imovane var det jag fick och det är ju såna hypnotiska sömntabletter som gör att i alla fall jag sjunker in i filmen ordentligt och blir väldigt inne i filmen. Stilnoct är ju nästan samma sak, de funkar bra speciellt till skräckfilmer för egen del.

Ja, Imovane är perfekt till filmer, synd bara att man får såna enorma munchies utav dom...

Kommer det en liten recension på A Girl at My Door av dig? Funderar på om man ska se den idag.
Citera
2015-04-11, 13:03
Medlem
NirvanAs avatar
Var längesen man såg nåt bra asiatiskt faktiskt, senaste var väl Lesson of the Evil i november nån gång, om du inte sett den, alpra, så kan du göra det.

Andra som kan va värda att kolla upp men som kanske inte var lika bra är: Rigor Mortis och A Hard Day, tror jag såg dom i november också.

Annars har jag bara Overheard 3 var det gäller asiatiskt, att se, om jag minns någorlunda rätt så var 1an och 2an helt okej men kommer dock inte ihåg så mycket av dom.
Senast redigerad av NirvanA 2015-04-11 kl. 13:05.
Citera
2015-04-11, 13:26
Medlem
Rakiis avatar
Jo det har varit lite ont om bra filmer på sistone men nu har det trots allt dykt upp ett par stycken från förra året som kan vara bra.
Citera
2015-04-11, 13:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jo det har varit lite ont om bra filmer på sistone men nu har det trots allt dykt upp ett par stycken från förra året som kan vara bra.
Vilka då te.x?
Tar väl iofs ett bra tag innan dom kommer på retail bluray så att säga...brukar vara så, särskilt dom från Japan.
Citera
2015-04-11, 13:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilka då te.x?
Tar väl iofs ett bra tag innan dom kommer på retail bluray så att säga...brukar vara så, särskilt dom från Japan.

Några sidor längre bak i tråden skrev jag om ett par stycken som kommit ut, dock inte retail BD som du väntar på utan BD-rippar. Bara att kolla kanske tre-fyra sidor bakåt.
Citera
2015-04-11, 13:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Var längesen man såg nåt bra asiatiskt faktiskt, senaste var väl Lesson of the Evil i november nån gång, om du inte sett den, alpra, så kan du göra det.

Andra som kan va värda att kolla upp men som kanske inte var lika bra är: Rigor Mortis och A Hard Day, tror jag såg dom i november också.

Annars har jag bara Overheard 3 var det gäller asiatiskt, att se, om jag minns någorlunda rätt så var 1an och 2an helt okej men kommer dock inte ihåg så mycket av dom.
Lesson of the Evil och A Hard Day har jag sett, gillade bägge dem! Rigor Mortis hade jag inte hört talas om. Ska kolla upp den direkt.

Skrev några rader om vad jag tyckte om A Girl at my door på förra sidan Rakii.
Citera
2015-04-11, 13:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Skrev några rader om vad jag tyckte om A Girl at my door på förra sidan Rakii.

Såg det nu och kommer att se den, ska du se My Man också?
Citera
2015-04-11, 14:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg det nu och kommer att se den, ska du se My Man också?
Oh, ja. Den laddade jag hem igår, speciellt då det var Asano också. Den bara måste ju ses såklart.
Citera
2015-04-11, 14:14
Medlem
NirvanAs avatar
A girl at my door och my man, av titlarna att döma, låter ju onekligen som tråkiga drama/rom-drama/rom-comedy etc
Citera
2015-04-11, 14:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
A girl at my door och my man, av titlarna att döma, låter ju onekligen som tråkiga drama/rom-drama/rom-comedy etc

Haha nej det är dom inte, ganska så långt ifrån.
Citera
2015-04-11, 14:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Haha nej det är dom inte, ganska så långt ifrån.
Härligt
Hade blivit lite besviken på er annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in