Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-25, 15:21
  #6985
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag såg Kim Ki-duks senaste film Moebius igår. Kanske inte sammma klass som många av hans tidigare filmer, men ändå helt okej. Filmen saknar helt dialog, vilket ibland känns väldigt konstigt.
Jag tyckte den var jävligt bra faktiskt. Känns mer som han tidigare verk än mycket av det han gjorde från The Bow och framåt. Tycker inte heller det är helt fel att dra lite paralleller mellan Visitor Q som är så omtyckt i den här delen av Flashback, fast den här har ett större djup även om mycket gick mig över huvudet vid första titten. Att han valde att göra den här filmen helt stum var lika bra. Det är inte så att hans andra filmer är långt ifrån och den lilla dialogen de har i de filmer hade han kanske lika gärna hittat sätt att undvika med. Eller ja han har ju filmer med ganska mycket dialog med som Samaria och Time t.ex.
Citera
2014-01-25, 15:27
  #6986
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag tyckte den var jävligt bra faktiskt. Känns mer som han tidigare verk än mycket av det han gjorde från The Bow och framåt. Tycker inte heller det är helt fel att dra lite paralleller mellan Visitor Q som är så omtyckt i den här delen av Flashback, fast den här har ett större djup även om mycket gick mig över huvudet vid första titten. Att han valde att göra den här filmen helt stum var lika bra. Det är inte så att hans andra filmer är långt ifrån och den lilla dialogen de har i de filmer hade han kanske lika gärna hittat sätt att undvika med. Eller ja han har ju filmer med ganska mycket dialog med som Samaria och Time t.ex.
Har alltid gillat herr Ki Duk, men måste faktiskt hålla med om att Pieta inte var bra. En av hans sämre filmer, helt klart. The Bow och ett par enstaka till, sen har jag sett alla hans.

Blir sugen som fan när du skriver om den. Har 20kb/ner, men om jag inte surfar så kan det nog komma upp i 20 iaf (som är max) och den är klar imorn...
Citera
2014-01-25, 15:34
  #6987
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har alltid gillat herr Ki Duk, men måste faktiskt hålla med om att Pieta inte var bra. En av hans sämre filmer, helt klart. The Bow och ett par enstaka till, sen har jag sett alla hans.

Blir sugen som fan när du skriver om den. Har 20kb/ner, men om jag inte surfar så kan det nog komma upp i 20 iaf (som är max) och den är klar imorn...
Jag har inte sett Pieta än men den ligger på nedladdning nu och betas av senare idag. Den verkar ha haft ett väldigt kallt mottagande här på forumet dock.

Jag tycker också om Ki-Duk Kim jävligt mycket och det är kul när någon såpass minimalistisk regissör lyckas bli så stor i dagens filmklimat.
Citera
2014-01-25, 15:40
  #6988
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag tyckte den var jävligt bra faktiskt. Känns mer som han tidigare verk än mycket av det han gjorde från The Bow och framåt. Tycker inte heller det är helt fel att dra lite paralleller mellan Visitor Q som är så omtyckt i den här delen av Flashback, fast den här har ett större djup även om mycket gick mig över huvudet vid första titten. Att han valde att göra den här filmen helt stum var lika bra. Det är inte så att hans andra filmer är långt ifrån och den lilla dialogen de har i de filmer hade han kanske lika gärna hittat sätt att undvika med. Eller ja han har ju filmer med ganska mycket dialog med som Samaria och Time t.ex.
Man kan också hitta vissa paralleller till Hisuyasu Satos Naked Blood.
Citera
2014-01-25, 15:42
  #6989
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag har inte sett Pieta än men den ligger på nedladdning nu och betas av senare idag. Den verkar ha haft ett väldigt kallt mottagande här på forumet dock.

Jag tycker också om Ki-Duk Kim jävligt mycket och det är kul när någon såpass minimalistisk regissör lyckas bli så stor i dagens filmklimat.
Det var en av hans sämre, men ändå godkänd på håret.

Han har ju gjort mycket bra grejer. Finns det några du ännu inte sett?
Citera
2014-01-25, 16:06
  #6990
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det var en av hans sämre, men ändå godkänd på håret.

Han har ju gjort mycket bra grejer. Finns det några du ännu inte sett?
Sett det mesta han gjort men jag har inte sett något innan The Isle, det han gjorde på 90-talet då. Sen är det ett par ströfilmer som Pieta och Amen.
Citera
2014-01-25, 16:08
  #6991
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Sett det mesta han gjort men jag har inte sett något innan The Isle, det han gjorde på 90-talet då. Sen är det ett par ströfilmer som Pieta och Amen.
Crocodile är bra! Lätt sevärd! Sett Breath och vad tyckte du i så fall om den? Jag minns starkt när jag såg den, jag var ganska trött och tänkte bara titta en stund, men tyckte så bra om den att jag var tvungen att se klart hela innan jag lade mig. Tror dock att jag är ganska ensam om att gilla den filmen så mycket som jag faktiskt gör...
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2014-01-25 kl. 16:11.
Citera
2014-01-25, 16:20
  #6992
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Crocodile är bra! Lätt sevärd! Sett Breath och vad tyckte du i så fall om den? Jag minns starkt när jag såg den, jag var ganska trött och tänkte bara titta en stund, men tyckte så bra om den att jag var tvungen att se klart hela innan jag lade mig. Tror dock att jag är ganska ensam om att gilla den filmen så mycket som jag faktiskt gör...
Ok ska spana in Crocodile. Breath tyckte jag också om. Gav den 3.5/5 i betyg. Över lag tycker jag bara om stilen han gör filmer i och det är inga filmer jag ser med honom jag direkt ogillar även om de varierar mellan att vara okay filmer till att inte vara långt ifrån mästerverk.
Citera
2014-01-26, 19:53
  #6993
Medlem
sparvhotellets avatar
Tycker hans Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring är helt otrolig.
Citera
2014-01-26, 19:54
  #6994
Medlem
Rakiis avatar
Kommit ut en ny Police Story som tycks vara en reboot av den originalfilmen, trevligt säger jag men skulle inte Jackie Chan sluta göra actionfilmer helt efter Chinese Zodiac?
Citera
2014-01-26, 23:10
  #6995
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kommit ut en ny Police Story som tycks vara en reboot av den originalfilmen, trevligt säger jag men skulle inte Jackie Chan sluta göra actionfilmer helt efter Chinese Zodiac?
Åh! Den såg skitbra ut på trailern! Såg ut som bästa på år!
Citera
2014-01-27, 13:03
  #6996
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Åh! Den såg skitbra ut på trailern! Såg ut som bästa på år!

Började faktiskt kolla på den igår kväll men texten var så pass liten så gick knappt att urskilja vad som stod, så jag väntar med att se den, och blev inte direkt imponerad utav det som jag såg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback