Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan man som vit man i sverige verkligen uppskatta asiatiska kärleksfilmer, för mig går det bara inte...

Absolut
Jag är dock medveten om att de flesta av filmerna jag gillar är ren skräp i de flestas ögon, och jag kan också se vad som är dåligt med dem, men jag har en praktisk förmåga att väldigt lätt se över dåliga saker i filmer som jag tycker har andra kvalitéer. Vad jag älskar med dem är att jag tycker att det fokuseras mer på känslorna jämfört med de flesta västerländska kärleksfilmer, samt att dom alltid överdriver alla känslorna något snäpp. Just det där att alla känslor i asiatiska kärleksfilmer alltid ska vara så starka, och att allting alltid är så perfekt, gör att filmerna lämnar ett lite drömskt intryck på mig.
Det är helt enkelt feel-good film på hög nivå, även om det ofta är väldigt ytligt och saknar egentlig tyngd. Sen är jag ytterst svag för asiatiska kvinnor också, vilket såklart hjälper väldigt mycket.
Har du sett 3-iron eller Be with you? Det är nog dom enda två asiatiska kärleksfilmerna som jag skulle säga är rakt igenom bra hur jag än vrider och vänder på det. Inte för att det hindrar mig från att älska mycket annat, min åsikt skiljer sig nästan alltid från vad jag verkligen känner.