Kan vi inte en gång för alla sluta skriva Mai Wei?
Svårt att hitta så lika filmer i och med att Kang har gjort båda två, tyckte för övrigt att den senare var ett plattfall och håller helt med denna recension.
Men du kan börja med att kolla in The Front Line och 72: Into the Fire för två andra koreanska krigsfilmer om du vill ha något snarlikt.
Kan vi inte en gång för alla sluta skriva Mai Wei?
Svårt att hitta så lika filmer i och med att Kang har gjort båda två, tyckte för övrigt att den senare var ett plattfall och håller helt med denna recension.
Men du kan börja med att kolla in The Front Line och 72: Into the Fire för två andra koreanska krigsfilmer om du vill ha något snarlikt.
Enligt Reviderad romanisering av koreanska och McCune-Reischauers transkriptionssystem så ska det vara Maiwei
Enligt Reviderad romanisering av koreanska och McCune-Reischauers transkriptionssystem så ska det vara Maiwei
Jag vet. Och? Finns inget fånigare när det är så uppenbart att filmen har en koreansk titel i hangul samt en internationell titel som helt uppenbart syftar på just My Way.
Jag vet. Och? Finns inget fånigare när det är så uppenbart att filmen har en koreansk titel i hangul samt en internationell titel som helt uppenbart syftar på just My Way.
Ingen orsak.
Okej, du vinner My Way var en grym film som jag har rekommenderat mina vänner.
72: Into the Fire verkar riktigt bra, håller på att hämta hem den.
A post-traumatic stress disorder patient bounded to his bed, finds himself sharing his room with a gang looking paralyzed amnesia patient. And he must kill him off before he is recognized.
Rolig och annorlunda film. 3/5
----------------------------------
Ganska bra drama/thriller. Helt klart sevärd, men tänk på att det är mer drama och inte så mycket thriller. Handlingen får ni kolla upp själva, men en svag 3/5 ger jag den iaf...
----------------------------------
3 people suffering from psychiatric problems, and a doctor stranger than any of them.
Ännu en film av Satoshi Miki som jag verkligen gillade! Har gillat alla regissörens filmer jag sett, och så även i detta fall. Rolig och feelgood! 3/5
-----------------------------------
A con-team couple (Andy Lau & Rene Liu) head west after taking a city businessman for his BMW. But an encounter with a naive young carpenter travelling home with his life savings challenges their fate as thieves.
Denna tyckte jag var riktigt bra faktiskt! 4/5
En student har en kärleksaffär med sin lärare. Gillade denna faktiskt! Lågmäld och en del långa tagningar, skön stämning och atmosfär och sådant. Svag 4/5
Set during the second Manchu invasion of Korea, Nam Yi, the best archer in Korea, goes up against the Qing Dynasty to save his younger sister Ja In - who was dragged away by Manchurian.
Denna film gillade jag som fan faktiskt! Gillade Fish Story med, men denna var bättre. Liksom i Fish Story så är handlingen väldigt originell och bra! Både feelgood och gripande. En film man bara måste se imo! Stark 4/5 Inte helt omöjligt att jag skulle kunna ändra detta till en femma när jag smält den lite mer...
Riktigt bra faktiskt! Snygg så inihelvete och användandet av färger är mästerligt. Såg den i 1080p och ja, riktigt vacker och en fröjd för ögat! Detta gör den till 4/5 i stället för en trea.
Håller med om den mesta förutom Foreign Duck. Visst är det en kreativ film men på tok för ojämn. Det finns stunder av briljans, medans andra scener är ganska omotiverade och platta. En 3:a i min bok men det har jag tidigare skrivit om.
Håller med om den mesta förutom Foreign Duck. Visst är det en kreativ film men på tok för ojämn. Det finns stunder av briljans, medans andra scener är ganska omotiverade och platta. En 3:a i min bok men det har jag tidigare skrivit om.
Ja, jag vet att vi snackade lite om den och Fish Story. Överens om att Foreign Duck var bättre är vi iaf om jag minns rätt! Kanske även att jag ändrar mig och sänker Running on Karma till en 1a och Shinku till en stark 2a ist för en svag 3a. En stark 2a är väl godkänd enligt min betygsättning...
Ikväll funderar jag på Chinese Zodiac med min gamle hjälte Jackie! Som sägs ska vara hans sista actionfilm där han själv medverkar som skådis iaf. Får se hur det blir med det, det är ju krut i gubben ännu tycker jag...
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-03-05 kl. 20:01.
Ja, jag vet att vi snackade lite om den och Fish Story. Överens om att Foreign Duck var bättre är vi iaf om jag minns rätt! Kanske även att jag ändrar mig och sänker Running on Karma till en 1a och Shinku till en stark 2a ist för en svag 3a. En stark 2a är väl godkänd enligt min betygsättning...
Ikväll funderar jag på Chinese Zodiac med min gamle hjälte Jackie! Som sägs ska vara hans sista actionfilm där han själv medverkar som skådis iaf. Får se hur det blir med det, det är ju krut i gubben ännu tycker jag...
5 kronor på att det inte är hans sista actionfilm. Alltid sånt snack runt våra hjältar. Var ju samma med Jet Li när han gjorde Fearless.
Finns den att tanka redan? Iofs vill jag nog köpa den.
5 kronor på att det inte är hans sista actionfilm. Alltid sånt snack runt våra hjältar. Var ju samma med Jet Li när han gjorde Fearless.
Finns den att tanka redan? Iofs vill jag nog köpa den.
Jadå den finns! Fan jag köpte faktiskt Det Levande Slottet på bluray, men så blir det nå fryslagg halvvägs in i filmen... Sådant blir jag så arg på, då ska man ringa och skicka tillbaka och dryga sig... jäkla skit...
Makoto Shinkai hade bara en film i sig, Voices of a Distant Star, hans andra verk är bara VoaDS igen fast mer utdragna, mer tågstationer och med finare bakgrunder.
Förutom den där kortfilmen med katten då, den var väl sin egen grej.
Senast redigerad av Baba-Jaga 2013-03-13 kl. 19:55.
Makoto Shinkai hade bara en film i sig, Voices of a Distant Star, hans andra verk är bara VoaDS igen fast mer utdragna, mer tågstationer och med finare bakgrunder.
Förutom den där kortfilmen med katten då, den var väl sin egen grej.
Tycker inte Children Who Chase Lost Voices är särskilt lik någon av hans tidigare filmer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!