2012-11-04, 14:18
Medlem
Rakiis avatar
Någon annan som har laddat hem och planerar att se Sadako 3D? Tänke se den själv idag men först ska jag beta av ett par avsnitt av Densha Otoko.
Citera
2012-11-04, 15:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon annan som har laddat hem och planerar att se Sadako 3D? Tänke se den själv idag men först ska jag beta av ett par avsnitt av Densha Otoko.
Jag har fått för mig att den kommer vara förfärlig, men man lär väl se den i alla fall. Jag väntar på ett utlåtande.

Tog hem Densha Otoko jag med. Den lät intressant faktiskt!
Citera
2012-11-06, 10:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Har du sett några avsnitt av Densha Otoko ännu, Rakii? Jag tog hem både serien och filmen, men tänkte att jag skulle se serien först. Har massa annat intressant att se, så jag tänkte fråga dig om det verkar vara en värd serie att börja titta på...
Citera
2012-11-06, 13:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har du sett några avsnitt av Densha Otoko ännu, Rakii? Jag tog hem både serien och filmen, men tänkte att jag skulle se serien först. Har massa annat intressant att se, så jag tänkte fråga dig om det verkar vara en värd serie att börja titta på...

Såg faktiskt långfilmen i natt och tyckte mycket om den, även om jag vanligtvis inte gillar romantiska komedier. Kan nog ha mycket att göra med hur pass mycket som jag känner igen mig i situationen som huvudkaraktären har, att vara en missanpassad person utanför samhället. Visserligen är jag ingen otaku men Train Mans (huvudkaraktärens nick på 2channel) klass, även om jag ser mig själv som rätt nördig, och visst fanns det en del just stereotypiska segment i filmen där man målar upp Train Man som en förlorare. Filmen var hursomhelst en mycket bra och fin historia om att hitta kärleken i en så pass stor stad som Tokyo, om att tro på sig själv och att vara sig själv oavsett situation.
Citera
2012-11-06, 14:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg faktiskt långfilmen i natt och tyckte mycket om den, även om jag vanligtvis inte gillar romantiska komedier. Kan nog ha mycket att göra med hur pass mycket som jag känner igen mig i situationen som huvudkaraktären har, att vara en missanpassad person utanför samhället. Visserligen är jag ingen otaku men Train Mans (huvudkaraktärens nick på 2channel) klass, även om jag ser mig själv som rätt nördig, och visst fanns det en del just stereotypiska segment i filmen där man målar upp Train Man som en förlorare. Filmen var hursomhelst en mycket bra och fin historia om att hitta kärleken i en så pass stor stad som Tokyo, om att tro på sig själv och att vara sig själv oavsett situation.
Att vara en missanpassad person utanför samhället, samt se sig själv som ganska nördig stämmer väldigt bra in på mig också! Det blir att börja gå igenom serien, om jag inte ser långfilmen först. Men tror jag börjar med att gå igenom serien, det var inte sådär jättemånga avsnitt tror jag, så det bör gå relativt snabbt... Romantiska komedier brukar verkligen inte vara min grej heller, men om du gillade den så känner jag att det nog finns en chans att jag kommer göra det också!

Får tacka för utlåtandet!
Citera
2012-11-06, 14:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Att vara en missanpassad person utanför samhället, samt se sig själv som ganska nördig stämmer väldigt bra in på mig också! Det blir att börja gå igenom serien, om jag inte ser långfilmen först. Men tror jag börjar med att gå igenom serien, det var inte sådär jättemånga avsnitt tror jag, så det bör gå relativt snabbt... Romantiska komedier brukar verkligen inte vara min grej heller, men om du gillade den så känner jag att det nog finns en chans att jag kommer göra det också!

Får tacka för utlåtandet!

Gav faktiskt serien en chans och såg ett avsnitt men var inte i rätt sinnesstämning för stunden då, så jag ska ge den en ny chans då jag ändå har sett filmen nu. Serien är på tretton entimmeslånga avsnitt och sedan två specialavsnitt, så blir ett par timmar att beta av,

I samma veva ska jag se på How to Date an Otaku Girl, man kanske borde börja beta av mera romantiska filmer ifrån Asien och kanske borde se My Sassy Girl i samma veva.
Citera
2012-11-06, 14:59
Medlem
Rakiis avatar
Någon som sitter inne på asiatiska HBTQ-filmer som kan dela med sig av lite tips? Har sett ett par utav de kändaste redan och kommit över Amphetamine och City without Baseball av Scud, gärna lite mer okända filmer.
Citera
2012-11-07, 17:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Någon som sitter inne på asiatiska HBTQ-filmer som kan dela med sig av lite tips? Har sett ett par utav de kändaste redan och kommit över Amphetamine och City without Baseball av Scud, gärna lite mer okända filmer.
Amphetamine verkade intressant som fan! Den plockar jag hem med detsamma!

Har tyvärr inga tips, men förhoppningsvis är det någon annan som har det...
Citera
2012-11-07, 18:48
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Och som jag skrev finns dina filmer rekommenderade ett dussintal gånger, det räcker. Motorsågsmassakern och Saw behöver inte heller rekommenderas varje dag i skräcktråden.
Vad spelar det för roll? Vem orkar läsa femtusen inlägg bara för att se vilka filmer som rekommenderats?
Citera
2012-11-07, 18:56
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Den här har du säkert redan sett, så himla mycket film som du sett (hur i helskotta hinner du med alla? ), men Kurutta Butokai aka Kitami aka Muscle av Hisayasu Sato bör du se: http://www.imdb.com/title/tt0095472/
Citat:
Ryuzaki, an editor of Muscle Magazine, which features photographs of men with sculpted bodies, becomes involved with a man named Kitami; their affair soon becomes dominated by sadomasochistic games, with a horrid result. Jump ahead one year, Ryuzaki is released from jail and goes in search of Kitami, perhaps to make amends. The films of Pasolini, especially "Salò," dominate Ryuzaki's imagination; he works sometimes at the Lunatic Theatre, which shows films about rough trade; and, he becomes involved with a couple into S & M. Will Ryuzaki find Kitami, and what will happen if he does?
Citera
2012-11-07, 19:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Den här har du säkert redan sett, så himla mycket film som du sett (hur i helskotta hinner du med alla? ), men Kurutta Butokai aka Kitami aka Muscle av Hisayasu Sato bör du se: http://www.imdb.com/title/tt0095472/
Lät intressant. Tackar!

Förövrigt håller jag med dig angående tips av kändare filmer. Tråden är ganska lång och inte bara till för folk som är bevandrade inom asiatisk film, folk måste ju börja någonstans och det är ju naturligt att man börjar med det mest välkända och sen arbetar sig ner i mer obskyra rullar imo. Nu har jag jag visserligen gått igenom hela tråden själv, men har full förståelse för om alla inte orkar göra det.

Vissa filmer är dessutom såpass bra att dom bör nämnas med jämna mellanrum.
Citera
2012-11-07, 22:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim

Har inte sett den och sedan är den dessutom en pinku eiga så den drar jag genast hem, tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in