2012-11-07, 22:35
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte sett den och sedan är den dessutom en pinku eiga så den drar jag genast hem, tack för tipset!
Skicka gärna ett pm om du lyckas hitta den i bättre kvalitet än tredje generationens VHS-kopia. Det var flera år sedan jag såg den, och jag lyckades aldrig få tag på den i duglig kvalitet.
Citera
2012-11-07, 22:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Skicka gärna ett pm om du lyckas hitta den i bättre kvalitet än tredje generationens VHS-kopia. Det var flera år sedan jag såg den, och jag lyckades aldrig få tag på den i duglig kvalitet.

Det ska jag göra! Får se i morgon då jag har fått hem den, går väldigt långsamt att ladda ner nu.
Citera
2012-11-08, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Idag har jag varit hemma så drog mig igenom en japansk sexploitation; Muzan-e: AV gyaru satsujin bideo wa sonzai shita!. Påminde ganska mycket om japansk pinku eiga-film förutom att denna var av det grövre slaget i utförande med våld och sex, fanns ett par scener som fick det att vrida sig i magen med. Överlag en helt okej film som emellanåt var rätt spännande men en fruktansvärt nattsvart och dyster historia, slutet är riktigt nihilistiskt.

http://www.imdb.com/title/tt0371839/
Citera
2012-11-08, 19:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Idag har jag varit hemma så drog mig igenom en japansk sexploitation; Muzan-e: AV gyaru satsujin bideo wa sonzai shita!. Påminde ganska mycket om japansk pinku eiga-film förutom att denna var av det grövre slaget i utförande med våld och sex, fanns ett par scener som fick det att vrida sig i magen med. Överlag en helt okej film som emellanåt var rätt spännande men en fruktansvärt nattsvart och dyster historia, slutet är riktigt nihilistiskt.

http://www.imdb.com/title/tt0371839/
Ah! Den där ska smaka fågel låter det som! Om du säger att den är rå så förväntar jag mig något riktigt brutalt! Tackar för tipset!
Citera
2012-11-08, 20:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ah! Den där ska smaka fågel låter det som! Om du säger att den är rå så förväntar jag mig något riktigt brutalt! Tackar för tipset!

Om du vill ha en annan rå och sjuk japansk film ska du kika in denna; http://www.imdb.com/title/tt0450004/

Såg den själv för snart exakt ett år sedan men minns inte mycket, blev sugen på den igen då dom snackade om den i en genrefilmspodcast.
Citera
2012-11-09, 00:15
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Den här har du säkert redan sett, så himla mycket film som du sett (hur i helskotta hinner du med alla? ), men Kurutta Butokai aka Kitami aka Muscle av Hisayasu Sato bör du se: http://www.imdb.com/title/tt0095472/

Förklaringen hittar du förmodligen i det faktum att många i tråden haft åratal på sig att se och sätta sig in i östasiatiska filmer. Särskilt Japanska rullar tycks vara ett område som många gillar att följa lite extra.

Har för övrigt någon fått tag på subs till "the thieves" än/vet när de kommer. Antar att ingen heller sett miikes nya "For Love's Sake" än heller? Har ögnat båda ett bra tag och är väll de nysläpp som jag i dagsläget ser fram mest emot. Tsukamoto har ju också nysläpp på G och vet att folk gillar honom också
Citera
2012-11-09, 11:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Om du vill ha en annan rå och sjuk japansk film ska du kika in denna; http://www.imdb.com/title/tt0450004/

Såg den själv för snart exakt ett år sedan men minns inte mycket, blev sugen på den igen då dom snackade om den i en genrefilmspodcast.
Då bägge bara låg på en dryg timme så ska jag försöka se båda två under dagen! Eat the Schoolgirl tror jag att jag jag har i nån disk någonstans, jag ska leta lite och se om jag hittar den. Men har bestämt för mig att jag ska ha både den och Stacy. Det ska bli intressant faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Förklaringen hittar du förmodligen i det faktum att många i tråden haft åratal på sig att se och sätta sig in i östasiatiska filmer. Särskilt Japanska rullar tycks vara ett område som många gillar att följa lite extra.

Har för övrigt någon fått tag på subs till "the thieves" än/vet när de kommer. Antar att ingen heller sett miikes nya "For Love's Sake" än heller? Har ögnat båda ett bra tag och är väll de nysläpp som jag i dagsläget ser fram mest emot. Tsukamoto har ju också nysläpp på G och vet att folk gillar honom också
Nej jag håller ögonen öppna efter subs till The Thieves, den verkar lovande och tror den kan vara bra faktiskt! Miike´s nya kände jag inte ens till faktiskt, och inte att Tsukamoto hade en ny på G heller. Men båda två är ju intressanta och bra regissörer som jag gillar för det mesta! Speciellt Tsukamoto är en favoritregissör helt klart. Drog hem nån ny film av honom nyligen som jag inte hunnit se ännu...

Tack för uppdateringen i alla fall!

Var har du hållit hus förresten? Jag har märkt lite frånvaro i tråden här, och tempot har blivit lite för lugnt när inte du är här och skriver...
Citera
2012-11-09, 13:42
Medlem
SiSeniors avatar
I Saw the Devil 4/5
En fantastisk film som var ett rent nöje att kolla på för mig som älskar tortyrfilmer. Grym scenografi, enastående skådespeleri och ett manus som var klockrent.
Bland dom bästa asiatiska filmerna jag sett måste jag säga.
Citera
2012-11-09, 14:16
Medlem
MOssers avatar
Tänkte höra om lite filmer liknande Once upon a time in high school, och annat som High school drama/ gangster/romance något av det. behöver inte vara alla 3 såklart men sådana filmer eftersökes.
Varit lite off på senare tid och inte hängt med på vad som kommit ut så tackar för all hjälp
Citera
2012-11-09, 14:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOsser
Tänkte höra om lite filmer liknande Once upon a time in high school, och annat som High school drama/ gangster/romance något av det. behöver inte vara alla 3 såklart men sådana filmer eftersökes.
Varit lite off på senare tid och inte hängt med på vad som kommit ut så tackar för all hjälp

Crows Zero av Takashi Miike ska du spana in.

http://www.imdb.com/title/tt1016290/
Citera
2012-11-09, 15:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
I Saw the Devil 4/5
En fantastisk film som var ett rent nöje att kolla på för mig som älskar tortyrfilmer. Grym scenografi, enastående skådespeleri och ett manus som var klockrent.
Bland dom bästa asiatiska filmerna jag sett måste jag säga.
Den är snudd på ett mästerverk faktiskt! Mycket rå, brutal och underhållande! En riktigt stabil 4/5 får den av mig med.
Citera
2012-11-09, 15:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Men har bestämt för mig att jag ska ha både den och Stacy. Det ska bli intressant faktiskt!

Drar hem Stacy jag med nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in