2013-04-28, 18:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad tycker du om Gong Li? Hon är bland de vackraste kvinnorna som existerar i filmvärlden idag!
Het!

Denna dam är så jäkla söt också...
http://en.wikipedia.org/wiki/Gwei_Lun-Mei

Tackar för listan, ska kolla igenom om det är nåt man ska plocka hem!
Citera
2013-04-28, 18:53
Bannlyst
Citat:
Har du tips på bra, gärna äldre yakuzafilmer? Har sett Kinji Fukasakus filmer sedan tidigare.

Ken Takakura och Kitanos gamla klassiker Demon?
http://nyheter24.se/filmtipset/film/...h_sort_order=3
Citera
2013-04-28, 18:54
Bannlyst
Rent a cat är charmig och mysig..
Citera
2013-04-28, 19:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tackar för listan, ska kolla igenom om det är nåt man ska plocka hem!

Såg precis Monsters Club som var en bra och annorlunda upplevelse, en film som hämtar inspiration ifrån Una-bombaren och boken Walden av Thoraeu, kan rekommendera den!

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel

Tackar för det tipset och den är på väg hem nu!
Citera
2013-04-28, 20:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ah, tackar!

Rakii - Ska kolla upp den då! Gillar den där gubben starkt, bodde i ett ruckel mitt ute i ingenstans och bara ägde FBI och gänget. Synd bara att han skulle slänga ut det där manifestet, annars hade han klarat sig mycket längre...

Stötte på denna film när jag kollade rätt på Demon. Någon som sett?

http://nyheter24.se/filmtipset/film/...h_sort_order=1
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-04-28 kl. 20:32.
Citera
2013-04-28, 20:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Rakii - Ska kolla upp den då! Gillar den där gubben starkt, bodde i ett ruckel mitt ute i ingenstans och bara ägde FBI och gänget. Synd bara att han skulle slänga ut det där manifestet, annars hade han klarat sig mycket längre...

Regissören Toshiaki Toyoda har gjort flera andra bra filmer som jag kan rekommendera!
Citera
2013-04-28, 20:37
Bannlyst
En personlig favorit. Han har inte gjort de bästa filmerna men hel klart minnesvärda..
9 souls är en klassiker och bör ses av alla!

Hanging Garden är väldigt artig och fin. Blue Spring är en oförglömlig skolfilm.
Citera
2013-04-28, 20:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hanging Garden är väldigt artig och fin. Blue Spring är en oförglömlig skolfilm.

Vill väldigt gärna se den men ingen som seedade på den såg jag.
Citera
2013-04-28, 23:37
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Om man bortser ifrån lite fjantiga slapstick-scener och humor som kännetecknar Asien men som inte går hem hos mig så var den bra, snyggt koreograferade slagsmålsscener och en kafkatisk övermyndighet som huvudpersonens chef visade upp. På det hela taget en stark trea i betyg och nu ska jag beta av Howl, The show must go on och Green Fish, alla med Song Kang-ho.

Lite för lång och invecklad i storyn för min egen del, har väldigt dålig koll på Kinas historia om man bortser ifrån Unit 731 och Japans ockupation. Vet inte mycket heller om Ip Man som person, kampsportare eller hans teknik som han skapade. Tony Leung var bra och han gör filmen uthärdlig och fightingscenerna var riktigt läckra, speciellt den inledande scenen. Oerhört snygg film överlag, osäker dock om Chris Doyle plåtade denna.

Jag vill mest resa en varnande hand för the show must go on. I mina ögon är det en riktig skräprulle. Med Howl antar jag att du menar howling. Dessa två är de sämsta rullarna jag sett med Song (the show must go on är minst dålig).

Försök få tag på Blue spring annorstädes i så fall. En rent ut sagt fantastisk film. 9 souls är även den förintande bra med ett underbart soundtrack. Hanging garden är även den helt ok.

Betar för övrigt av lite mainstreamrullar ifrån sydkorea som jag skjutit upp alltför länge. Ska till att dra igång 26 years som jag sett fram emot länge. Återkommer med tankar.
Senast redigerad av InternationalWOT 2013-04-28 kl. 23:39.
Citera
2013-04-28, 23:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Jag vill mest resa en varnande hand för the show must go on. I mina ögon är det en riktig skräprulle. Med Howl antar jag att du menar howling. Dessa två är de sämsta rullarna jag sett med Song (the show must go on är minst dålig).

Menade Howling, ja och jag ger dom en ärlig chans ändå då jag har en tendens att beta av allt som jag kommer över av specifika skådespelare, regissörer eller manusförfattare.
Citera
2013-04-29, 09:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

Försök få tag på Blue spring annorstädes i så fall. En rent ut sagt fantastisk film. 9 souls är även den förintande bra med ett underbart soundtrack. Hanging garden är även den helt ok.

Betar för övrigt av lite mainstreamrullar ifrån sydkorea som jag skjutit upp alltför länge. Ska till att dra igång 26 years som jag sett fram emot länge. Återkommer med tankar.
Howling hade potential tyckte jag. Bra idé, och skulle kunna ha blivit mycket bättre. Börjar helt okej men sen spårar det ur. Har för mig att den hade ett visst underhållingsvärde, men var ett bra tag sen man såg den nu...

Blue Spring ja, där måste jag stämma in. Satans bra film!
Citera
2013-04-29, 11:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Verkar intressant och blev nyfiken på den men tyvärr verkar det inte finnas några bra undertexter ute till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in