Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om man bortser ifrån lite fjantiga slapstick-scener och humor som kännetecknar Asien men som inte går hem hos mig så var den bra, snyggt koreograferade slagsmålsscener och en kafkatisk övermyndighet som huvudpersonens chef visade upp. På det hela taget en stark trea i betyg och nu ska jag beta av Howl, The show must go on och Green Fish, alla med Song Kang-ho.
Lite för lång och invecklad i storyn för min egen del, har väldigt dålig koll på Kinas historia om man bortser ifrån Unit 731 och Japans ockupation. Vet inte mycket heller om Ip Man som person, kampsportare eller hans teknik som han skapade. Tony Leung var bra och han gör filmen uthärdlig och fightingscenerna var riktigt läckra, speciellt den inledande scenen. Oerhört snygg film överlag, osäker dock om Chris Doyle plåtade denna.
Jag vill mest resa en varnande hand för the show must go on. I mina ögon är det en riktig skräprulle. Med Howl antar jag att du menar howling. Dessa två är de sämsta rullarna jag sett med Song (the show must go on är minst dålig).
Försök få tag på Blue spring annorstädes i så fall. En rent ut sagt fantastisk film. 9 souls är även den förintande bra med ett underbart soundtrack. Hanging garden är även den helt ok.
Betar för övrigt av lite mainstreamrullar ifrån sydkorea som jag skjutit upp alltför länge. Ska till att dra igång
26 years som jag sett fram emot länge. Återkommer med tankar.