Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-01, 21:15
Medlem
NirvanAs avatar
Rakii eller nån annan, har ni sett Tsukamotos "Kotoko", blev sugen på den men sen när jag såg att det var en (överdriven) shaky cam film så får det mig att tveka... vad säger ni?
Citera
2012-11-01, 21:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Rakii eller nån annan, har ni sett Tsukamotos "Kotoko", blev sugen på den men sen när jag såg att det var en (överdriven) shaky cam film så får det mig att tveka... vad säger ni?

Såg själv "fulrippen" tidigare i veckan och blev ganska illamående av just kameraarbetet som flängde runt och var all over the place, riktigt jobbigt! Utöver det var filmen okej, inget extraordinärt som Tsukamoto gjorde tidigare i karriären men den dög att se på.
Citera
2012-11-01, 22:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg själv "fulrippen" tidigare i veckan och blev ganska illamående av just kameraarbetet som flängde runt och var all over the place, riktigt jobbigt! Utöver det var filmen okej, inget extraordinärt som Tsukamoto gjorde tidigare i karriären men den dög att se på.
Tack för input, då avstår jag.
Citera
2012-11-01, 22:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tack för input, då avstår jag.

Kan i stället föreslå att du ser Hiroku the Goblin av honom som passar bra så här i Halloween-tider.
Citera
2012-11-01, 22:42
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Story of Ricky - Fan vilken cool film. Skumt att jag inte sett den förut. Mycket överdrivet galet våld mest hela tiden. Den var great!

Jag lyckades få tag på Tokyo Shock utgåvan relativt nyligen & den verkar skönt skruvad/bisarr, med andra en rulle som faller mig helt klart i smaken

Nån mer som kan intyga mig om detta eller ska den ligga på hyllan ett tag?
Citera
2012-11-01, 23:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag lyckades få tag på Tokyo Shock utgåvan relativt nyligen & den verkar skönt skruvad/bisarr, med andra en rulle som faller mig helt klart i smaken

Nån mer som kan intyga mig om detta eller ska den ligga på hyllan ett tag?

Du ska helt klart se den!
Citera
2012-11-01, 23:13
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du ska helt klart se den!

If you say so Hörde om den redan för sådär 10 år sen när jag började fastna för skräck/kult film men jag tror jag la den på min "mentala hylla" ett tag när jag främst var ute efter diverse skruvade japanska filmer (Battle royale, Ichi the killer & Versus var de första jag tog tag i).

Några klassiska & "extrema" HK-filmer har man ju sett (Ebola syndrome, Untold story, Men behind the sun etc) men Riki-Oh har lite pinsamt nog inte blivit av Men då har man ju ändå en härlig första upplevelse att se framemot
Citera
2012-11-02, 10:21
Medlem
"The Battle of Red Cliff" är bra, rekommenderas. Utspelar sej på 200-talet, upprorsmän vs kejsaren. Mycket välgjord. http://www.imdb.com/title/tt0425637/

"Curse of the Golden Flower" är också helt klart sevärd. Historiskt tema här också. http://www.imdb.com/title/tt0425637/

Två favoriter av Takeshi Kitano: "Zatôichi" http://www.imdb.com/title/tt0363226/ (ascool)

"Outrage" http://www.imdb.com/title/tt1462667/ (yakuzagangsters, mycket hardcore)
Citera
2012-11-02, 12:47
Bannlyst
Kom med lite originella tips. Filmerna du nämner har setts av hela Asien.
Citera
2012-11-02, 17:26
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det var inte just den vi talade om, utan de två andra som du har på dvd. Jag har dem också och såg nu för ett tag sedan att det fanns två till där jag inhandlade de förra två. Jag beslöt mig för att inhandla även dessa eftersom de ingick i samma serie. Den var bara 80 minuter lång (Empty Room) och den tiden passerade väldigt snabbt. Mycket erotik, men som sagt inte mycket på våldsfronten...

ALPRAZOLAM DU HAR DM
Citera
2012-11-02, 18:14
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Kom med lite originella tips. Filmerna du nämner har setts av hela Asien.

Har herr Bruegel sett något intressant på sistone? Du brukar lyckas plocka fram lite i vart fall för min del mer obskyra titlar.
Citera
2012-11-02, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Har herr Bruegel sett något intressant på sistone? Du brukar lyckas plocka fram lite i vart fall för min del mer obskyra titlar.
Har en Kyoshi Kurosawa på g mot måndagen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in