2012-07-05, 23:40
Medlem
Numes avatar
Usch så bra The Viral Factor blev tillslut (20minuter sedan färdigsedd)...
Stoppade filmen för någon dag sedan efter 30min p.g.a. all CGI och lite överdrivna orealistiska actionsekvenser (extremt välgjorda dock!)...och vad som kändes som en påtvingad "få en att gråta scen" med sonen och modern. En anings kliché-artad score. Så pratade dem engelska ibland, men fattade ju varför tillslut (internationell härva).
(Jag läser helst knappt något om plotten i filmer jag skall se, tycker det förstör/förvränger min upplevelse allt som oftast.)
Allt utvecklades dock extremt bra efterhand (2h lång film)!

Satt första timmen och jämförde den en bit med The Raid: Redemption, och Flash Point...... Vilka visserligen kändes lite mer realistiska, och hade ett mer naturligt/normalare händelseförlopp.....något mindre överdrivna överlag.
Samt jag gillade att de filmerna inte använde så mycket CGI etc (kändes så i alla fall). Men har då setat och injecerat en massa Shinya Tsukamoto -filmer på senaste, vilket förklarar en del (han använder väl enormt lite CGI....nog för hans filmer inte är speciellt relaterade).

Idioti dock och klanka ner denna p.g.a. dessa aspekterna, kom det att kännas mer och mer!

Denna filmen innehåller ju sånär allt! och i stora doser.
Kan verkligen förstå varför du om jag kommer ihåg, Rakii, verkligen diggar Dante Lam.....

Alltså mina händer skakar fortfarande lite efter slutet....jag som trodde käre Tsukamoto var den enda kapabel till att få mig så tagen.

Bästa hong-kong action/dramat jag sett så långt! (säger kanske inte allt för mycket). (Bibehåller dock att The Raid skall ha en 10/10 i betyg...dens actionsekvenser njöt jag mer av och var bara oslagbara, men inte lika nyanserad i övrigt i jämförelsen.)
100 övermänskliga koreaner av 100 möjliga ditton!
Citera
2012-07-05, 23:46
Medlem
NirvanAs avatar
Vad bögig denna tråd har blivit

För övrigt var det över ett halvår sen jag såg en bra film från sydost asien... vilken down period, bara massa trams.
Citera
2012-07-06, 00:03
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

För övrigt var det över ett halvår sen jag såg en bra film från sydost asien... vilken down period, bara massa trams.
Kom tillbaks imorn och motivera det då! Gärna lite mer specifikt. Din smyghomosexuella underbara skapelse!
Citera
2012-07-06, 00:13
Bannlyst
Tror han behöver få energin tillbaka genom att se lite av Sabus rullar...
Citera
2012-07-06, 00:40
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag letar efter feta gangster/maffia-filmer med Yakuzan eller Triaderna.
Har sett Infernal Affairs triologin vilken jag tyckte var grym. Finns det något som kommer upp i samma klass? Alltså feta scener, sköna dialoger, våldsamma, bra soundtrack?

Är Shinjuku Triad Society något att ha?

Ser helst kinesiska/Hong-Kong filmer då jag har fattat större tycke för Triaderna än Yakuzan.
Men finns det någon hård yakuza rulle så är det klart också intressant.

Kolla igenom Takeshi Kitanos filografi om du vill ha hård yakuza

Såg även Friend en riktig kanonrulle tyckte i vart fall jag. Njöt av varenda minut. Måste än än gång föra Pain på tal då det är samma skapare och allt och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan gå ner sig så mycket på 10 år. Typhoon var ju en bra actionrulle den med, trots en del logiska hål.

Och på tal om trollen dök Sonos Himizu upp på nätet för dryga 20 minuter sedan, inga engelska undertexter står dock att finna som det ser ut för tillfället.

Blir till att se Hanging Garden då den närmsta tiden, har haft den på burken ett tag sedan jag såg 9 souls som var riktigt bra den med. fått båda titlarna härifrån, creds till er.
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-07-06 kl. 01:03.
Citera
2012-07-06, 01:06
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan, jag vet inte om jag klarar av att se Det Levande Slottet nån mer gång, jag har sett den 2 gånger och båda gångerna har jag ätit magiska svampar innan. Den var riktigt läskig då. Den där lilla hunden och elden var mina kompisar iaf. Men när dom började trolla så började hela vardagsrummet skaka och jag skrek "Det räcker! Det räcker! Sluta trolla, det är nog om det är ändå!" Iaf så köpte jag Spirited Away, Det Levande Slottet och Min Granne Totoro till min kompis när han hade fått barn. Det blir nog en fantastisk upplevelse när han blir gammal nog att förstå dem!
Howl's Moving Castle (som den också kallas) är enligt mig hans absolut bästa... Verkligen inga enbart barnfilmer nej, även om barn också kommer uppskatta dem säkerligen.
Själv funderade jag och ta liknande saker innan t.ex. Fantasia, eller ja denna... Kommer nog funka dåligt med något som 6APB som är mer uppåt också...hmmm. Imovane kanske?
Citera
2012-07-06, 01:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Du, den verkar kunna bli riktigt bra! Man får hålla ögonen öppna efter den!

Verkligen, den om någon lär man ju i alla fall ta sig igenom med den ploten!

Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Kan verkligen förstå varför du om jag kommer ihåg, Rakii, verkligen diggar Dante Lam.....

Det gör jag verkligen men håll dig ifrån The Sniper av honom, riktigt mög!

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Tror han behöver få energin tillbaka genom att se lite av Sabus rullar...

Bra idé, Sabu sitter då aldrig fel!
Citera
2012-07-06, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

http://www.imdb.com/title/tt0239655/
A salaryman wakes up in a posh hotel room, totally clueless about how he got there. Slowly, he recalls what happened a day before - attending a funeral, dating but annoying his girlfriend, getting drunk in a pub and getting to know a yakuza and his beautiful mistress, having a gun in his hand and...
Senast redigerad av PieterBruegel 2012-07-06 kl. 01:42.
Citera
2012-07-06, 03:35
Medlem
InternationalWOTs avatar
Har skaffat mig en ovana på senare tid att titta på smörja jag vet kommer vara fullständigt värdelös. Fortsatte i samma anda nu framåt småtimmarna då jag drog igång Tony Leungs senaste rulle där även Zhou xun är med på en hörna, The Great Magician. Håll er borta från denna s.k. "film". en period action komedi. Taskiga försök till bromances, fjantig handling, urdumma, urvattnade och allmänt klyshiga karaktärer. Värdelöst scipt samt musik. Extremt svag 1 av 5.

undrar för tillfället mest var fan kinesiska regissörer som Chen Kaige och Zhang Yimou tog vägen... *uppgiven*

http://www.imdb.com/title/tt1869721/
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-07-06 kl. 03:43.
Citera
2012-07-06, 13:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Verkligen, den om någon lär man ju i alla fall ta sig igenom med den ploten!

Det gör jag verkligen men håll dig ifrån The Sniper av honom, riktigt mög!

Bra idé, Sabu sitter då aldrig fel!
Nu har jag varit vaken sen kl 14 igår, så jag är lite trög... Sabu vem?

Gillade du Beast Cops av Dante Lam förresten? Den verkar ju skitbra, och jag ska se den när jag är lite piggare än nu...
Citera
2012-07-06, 14:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nu har jag varit vaken sen kl 14 igår, så jag är lite trög... Sabu vem?

Gillade du Beast Cops av Dante Lam förresten? Den verkar ju skitbra, och jag ska se den när jag är lite piggare än nu...

Sabu är mannen som gjort Monday och Postman Blues bland annat.

Har inte sett Beast Cops ännu men det kommer!
Citera
2012-07-06, 14:29
Medlem
Nu har Himizu kommit ut, frågan är hur länge vi behöver vänta på undertexter. Brukar ju gå lite snabbare när det är japanska filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in