Nu blir det Koji Yakusho-San och Lakeside murde case!
Hur var den? Lakeside Murder Case är en av Shinji Aoyamas filmer som jag har velat se länge, men det har inte blivit av. Intressant kommentar tidigare om Aoyamas An Obsession, han jobbade åt Kurosawa som assistant director i början av sin karriär, bland annat på The Guard from Underground om jag inte minns helt fel.
Helpless har nu kommit undertexter till, den tror jag på. Ska se lite asiatiskt närmsta dagarna är det tänkt. Har mycket nytt att se, så som Nameless Gangster och den som verkar bäst av de tre, A Simple Life.
Ingen säger väl att den är extremt bra, samt, det är väl inget topprojekt? Jag har tolkat det som att det är en vanlig thriller som råkar ha en känd huvudskådis och lite roligare tema. Men jag kan ha fel. Jag förväntar mig noll och ingenting av Howling.
Jag har sett The Howling nu och den var medioker. Storyn kändes tillräckligt bra för att filmen skulle kunna bli riktigt bra, men någonstans slutade det hela upp mediokert ändå. Kändes bara ... mediokert... saknade finess. Ger den 6/10 och ser fram emot huvudskådisens nya film istället. Stordiggar honom.
Ingen säger väl att den är extremt bra, samt, det är väl inget topprojekt? Jag har tolkat det som att det är en vanlig thriller som råkar ha en känd huvudskådis och lite roligare tema. Men jag kan ha fel. Jag förväntar mig noll och ingenting av Howling.
Den enda rätta inställningen när man ska se film! Det var precis det så det var också. En vanlig thriller.
Hur var den? Lakeside Murder Case är en av Shinji Aoyamas filmer som jag har velat se länge, men det har inte blivit av. Intressant kommentar tidigare om Aoyamas An Obsession, han jobbade åt Kurosawa som assistant director i början av sin karriär, bland annat på The Guard from Underground om jag inte minns helt fel.
Jag såg en annan av hans filmer tidigare idag, Helpless. Den var sådär tyckte jag, men då hade jag ganska höga förväntningar på den också. Riktigt ung Tadanobu Asano var här. Jag hade tänkt att jag skulle se trilogin så nästa film jag bör se är väl Eureka.
Nån som sett den?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-27 kl. 21:30.
Ny undersökning över vilka skådisar i Sydkorea som har mest dragningskraft, för den som är intresserad. Får erkänna att Ha Jung-woo för mig var en oväntad listetta. Won Bin har alltså halkat ifrån tvåa till femma, så går det när man gör en film var tredje år. Song var listetta förra året. Kul och se att Park Hae-il verkar ha fått sitt riktiga genombrott med War of the Arrows.
1. Ha Jung-woo 12.4% (2530)
2. Song Kang-ho 8.4% (1705)
3. Ha Ji-won 5.5% (1122)
4. Park Hae-il 5.5% (1111)
5. Won Bin 5.1% (1034)
6. Choi Min-sik 4.1% (825)
7. Kim Yoon-seok 3.9% (792)
8. Ahn Sung-ki 3.7% (748)
9. Lee Byung-hun 2.6% (539)
10. Lee Sun-kyun 2.5% (517)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!