2012-06-26, 01:02
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Nu blir det Koji Yakusho-San och Lakeside murde case!

Hur var den? Lakeside Murder Case är en av Shinji Aoyamas filmer som jag har velat se länge, men det har inte blivit av. Intressant kommentar tidigare om Aoyamas An Obsession, han jobbade åt Kurosawa som assistant director i början av sin karriär, bland annat på The Guard from Underground om jag inte minns helt fel.
Citera
2012-06-26, 12:35
Medlem
Rekomenderar lätt Battle royal.
Citera
2012-06-26, 17:09
Medlem
Helpless har nu kommit undertexter till, den tror jag på. Ska se lite asiatiskt närmsta dagarna är det tänkt. Har mycket nytt att se, så som Nameless Gangster och den som verkar bäst av de tre, A Simple Life.
Citera
2012-06-27, 05:12
Bannlyst
Är the howling så extremt bra som alla påstår?
Citera
2012-06-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baroque
Är the howling så extremt bra som alla påstår?

Ingen säger väl att den är extremt bra, samt, det är väl inget topprojekt? Jag har tolkat det som att det är en vanlig thriller som råkar ha en känd huvudskådis och lite roligare tema. Men jag kan ha fel. Jag förväntar mig noll och ingenting av Howling.
Citera
2012-06-27, 16:37
Bannlyst
Jag har sett The Howling nu och den var medioker. Storyn kändes tillräckligt bra för att filmen skulle kunna bli riktigt bra, men någonstans slutade det hela upp mediokert ändå. Kändes bara ... mediokert... saknade finess. Ger den 6/10 och ser fram emot huvudskådisens nya film istället. Stordiggar honom.
Citera
2012-06-27, 17:29
Medlem
Visst är Song duktig men jag kommer nog aldrig fastna för honom lika mycket som de flesta gjort. Störst eller näst störst i Sydkorea som han ändå är.
Citera
2012-06-27, 21:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ingen säger väl att den är extremt bra, samt, det är väl inget topprojekt? Jag har tolkat det som att det är en vanlig thriller som råkar ha en känd huvudskådis och lite roligare tema. Men jag kan ha fel. Jag förväntar mig noll och ingenting av Howling.
Den enda rätta inställningen när man ska se film! Det var precis det så det var också. En vanlig thriller.
Citera
2012-06-27, 21:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Hur var den? Lakeside Murder Case är en av Shinji Aoyamas filmer som jag har velat se länge, men det har inte blivit av. Intressant kommentar tidigare om Aoyamas An Obsession, han jobbade åt Kurosawa som assistant director i början av sin karriär, bland annat på The Guard from Underground om jag inte minns helt fel.
Jag såg en annan av hans filmer tidigare idag, Helpless. Den var sådär tyckte jag, men då hade jag ganska höga förväntningar på den också. Riktigt ung Tadanobu Asano var här. Jag hade tänkt att jag skulle se trilogin så nästa film jag bör se är väl Eureka.

Nån som sett den?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-27 kl. 21:30.
Citera
2012-06-27, 22:19
Medlem
Ny undersökning över vilka skådisar i Sydkorea som har mest dragningskraft, för den som är intresserad. Får erkänna att Ha Jung-woo för mig var en oväntad listetta. Won Bin har alltså halkat ifrån tvåa till femma, så går det när man gör en film var tredje år. Song var listetta förra året. Kul och se att Park Hae-il verkar ha fått sitt riktiga genombrott med War of the Arrows.

Citera
2012-06-28, 01:35
Medlem
Jag har inte läst igenom hela tråden, men för er som gillar romantiska filmer så rekommenderar jag dessa starkt:

Heavenly Forest (Tada, kimi wo aishiteru) (ただ, 君を愛してる)
Midninght Sun (Taiyou No Uta) (タイヨウのうた)

Väldigt bra filmer måste jag säga.
Citera
2012-06-28, 13:31
Medlem
Då var Howling sedd. Dussinfilm. Pendlar mellan ettan och tvåan här. Dessutom mycket mer vanlig än jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in