Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Skrev inte att det förstörde filmen, skrev att det förstörde slutet. Och jämfört med resten av filmen är slutet riktigt larvigt och eftersom större delen av filmen är så pass bra och intressant tycker jag det är synd att de avvek från historien så kraftigt de sista 20 minuterna. Det tar udden av filmen som en verklighetsbaserad thriller och gör den bara så jävla banal med brist på bättre uttryck. Allt man får se i slutet har gjorts tidigare, och det finns andra som gör det bättre än Sono.
Hmm, han tömde ur köttdelarna i vattnet, han blev verbalt attackerad och förolämpad och flippade ur, våldtog nån här, slog till nån kärring där, mördade nån här, själv diggade jag det, tycker inte det var larvigt ö.h.t.
Är inte påläst på historian bakom mer än att den ska vara "löst baserad på en av japans värsta seriemördare" men vad som verkligen hände och inte vet inte jag iaf, vet du? Så mycket av filmen hände förmodligen inte, kanske inte bara var slutet som var helt urflippat.
Smaksak med "fanservice" ändå, vissa tycker det blir larvigt/banalt men vissa gillar det, själv tillhör jag de sistnämnda.