Håller fullständigt med alla föregående talare om de koreanska filmerna som rekommenderats.
Vissa talar för sig själv, t. ex "Brotherhood of War", "Old Boy" osv.
"Kung Fu Hustle" är ju också störtskön som någon skrev
Finns så många bra så vet ej hur jag ska börja...
Andra koreanska actionfilmer som är skitbra när humöret faller på är till exempel "The Chaser" (baserad på en sann historia) och "The Secret Reunion". Mycket sevärd är även "Joint Security Area".
Dramafilmer som jag gillar är "The Bad Guy" (svenska melodier samt Carola spelas när eftertexterna rullas, intressant), "The Classic", "A moment To Remember" (snyft snyft)

"Daisy", "The Classic" och "The Wedding Dress".
"The Duelist", ah så vacker.
Är i övrigt besatt, framförallt av koreanska filmer och/men tackar aldrig nej till en kinesisk eller Hongkong-producerad film.
"Flying Daggers" var en av de första jag såg och den är ju så sjukt vacker. Även Jackie Chan's mer så att säga nedtonade filmer är bra, t. ex "New Police Story".
Ett måste är koreanska filmen "Epitaph", som visades en gång på Stockholms Filmfestival, men har ej hittat så mycket info på nätet om de två bröderna som regisserade filmen, de verkar vara uppslukade av jorden.
Sedan är aldrig bröderna Pang fel heller, de har t. ex regisserat "The Eye" och "Bangkok Dangerous". Missa inte heller Hongkong-rullen "Dumplings" som är brutal på det viset som bara asiatiska filmer kan vara.
Må så gott! Sarang.