2011-04-17, 13:44
Medlem
Rakiis avatar
Tänkte kolla på koreanska mysteriethrillern Bestseller senare idag, ploten påminner starkt om Stephen Kings novell Secret Window. Någon som har sett filmen och kan säga någonting om den?
Citera
2011-04-17, 14:30
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Shion Sono verkar ha fått någon fix idé på sistone för att skapa så långa och samtidigt förvirrande filmer som möjligt i kölvattnet av Suicide Club. Jag gillade i alla fall Suicide... någorlunda då jag såg den i början av 00-talet, men "uppföljaren" Noriko's Dinner Table hade jag desto mera svårt för. Även den en lång, lågmäld historia som utspelar sig samtidigt som massjälvmordet och efteråt.

Noriko's Dinner Table har jag inte orkat ta tag i eftersom jag inte gillade Suicide Club, men jag kanske gillar den mer.

Citat:
… Någon som har sett filmen och kan säga någonting om den?

Nopp, men jag blev sugen på den nu och tar hem den. Verkar klart intressant, hursomhelst.

Har du sett något mer av Love Exposure?
Citera
2011-04-17, 14:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Har du sett något mer av Love Exposure?

Nej, det har jag inte gjort men ska fråga min vän som har DVD:n om jag får låna den av honom då vi ses någon dag. Orkar inte se en film som är fyra timmar lång på datorn, så du förstår nog. Ska försöka att ge filmen en rättvis chans med att se igenom hela så jag kan bedöma den rättvist med hela filmen som facit i bagaget. Ska väl även ta och se Strange Circus av honom tids nog också...
Citera
2011-04-17, 14:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tänkte kolla på koreanska mysteriethrillern Bestseller senare idag, ploten påminner starkt om Stephen Kings novell Secret Window. Någon som har sett filmen och kan säga någonting om den?
Jag har sett den! Tyckte den var helt ok, men inte nåt som sticker ut så väldans mycket.

Vet inte om det behövdes egentligen, men jag la en spoiler för säkerhets skull...
Citera
2011-04-17, 15:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag har sett den! Tyckte den var helt ok, men inte nåt som sticker ut så väldans mycket.

Antog nästan det, i och med att man har hört väldigt lite om den. Ska i alla fall slå ihjäl två timmar till den senare idag tror jag.
Citera
2011-04-17, 15:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Antog nästan det, i och med att man har hört väldigt lite om den. Ska i alla fall slå ihjäl två timmar till den senare idag tror jag.

Vad härligt att det rasat in en massa nya tips här i tråden som jag inte sett! Kommer ta ett tag att kolla upp allt nytt intressant nu! Jag börjar med "A woman a gun and a noodle shop", "The classic" och "The Unjust".

"Confessions of a dog" skulle jag vilja se också, men den hittar jag inte...

Jo, Love exposure måste jag se också. Jag gillar både Suicide club och Norikos dinner table. Väldigt annorlunda och underhållande filmer som jag tycker alla som är intresserade av Japansk film borde ge en chans!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-04-17 kl. 15:23.
Citera
2011-04-17, 16:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Vad härligt att det rasat in en massa nya tips här i tråden som jag inte sett! Kommer ta ett tag att kolla upp allt nytt intressant nu! Jag börjar med "A woman a gun and a noodle shop", "The classic" och "The Unjust".

Missat den och storyn påminner ju starkt om Blood Simple av Coen-bröderna. Återkom gärna med intryck efter att du har sett den.
Citera
2011-04-17, 17:19
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Noodle shop var sådär. Men den hade en intressant skurk.
Citera
2011-04-17, 17:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Ingavarz
Noodle shop var sådär. Men den hade en intressant skurk.

Verkar ju inte direkt vara Zhang Yimous bästa film om man ser till betygen och så, tror jag avvaktar med den.
Citera
2011-04-17, 18:22
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Missat den och storyn påminner ju starkt om Blood Simple av Coen-bröderna. Återkom gärna med intryck efter att du har sett den.

Det är en nyinspelning av Blood Simple.

Citat:
Connections
Remake of Blood Simple. (1984)

http://www.imdb.com/title/tt1428556/

Kan säkert vara kul, lite underligt att en regissör som Zhang Yimou gör en nyinspelning på en amerikansk film bara.
Citera
2011-04-17, 18:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Det är en nyinspelning av Blood Simple.

Aha, ja det förklarar ju en hel del då. Frågan är om remaken ens kan komma i närheten av originalet som jag håller som en av de bästa debutfilmer som gjorts.
Citera
2011-04-17, 20:11
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Aha, ja det förklarar ju en hel del då. Frågan är om remaken ens kan komma i närheten av originalet som jag håller som en av de bästa debutfilmer som gjorts.

Jag håller med om att Blood Simple är riktigt bra. Jag vet inte vad eller om nyinspelningen gör något annorlunda, det kan jag inte ens tänka mig. Är väl bara en helt annan miljö som gäller nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in