Jag har läst runt lite och de flesta verkar tycka The twilight samurai är överskattad. Själv såg jag den igår och jag tycker den var väldigt bra, kamerasättningen och miljöerna var så fantastisk, och musiken passade perfekt. Även om den inte hade mycket av de normala samurai-striderna så tyckte jag varje scen var väldigt bra. Den får iaf minst 9/10 av mig.
Vill även passa på att tacka alprazolam_ för rekommendationerna för Armour of God-filmerna. Såg tvåan igår och gillade den, snäppet bättre än första filmen även om tvåan går väldigt mycket i ettans fotspår. Bättre miljöer i denna filmen dessutom med öken och arabiska städer, Jackie Chan gör ifrån sig riktigt bra med sjysta fajter och härliga skämt medan allt annat är en fröjd att se på.
Såg Tiger on the Beat tidigare ikväll. Mycket trevlig action-film! Innehöll en del häftiga fighter och spektakulära eldstrider. Det fanns bland annat en scen med ett hagelgevär som var riktigt fin, samt lite motorsågar och annat. Vill inte spoila nåt dock, men jag tycker definitivt att ni som inte sett den bör ta och göra det!
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vill även passa på att tacka alprazolam_ för rekommendationerna för Armour of God-filmerna. Såg tvåan igår och gillade den, snäppet bättre än första filmen även om tvåan går väldigt mycket i ettans fotspår. Bättre miljöer i denna filmen dessutom med öken och arabiska städer, Jackie Chan gör ifrån sig riktigt bra med sjysta fajter och härliga skämt medan allt annat är en fröjd att se på.
Ja, vad kul att du gillade dem! Ska se 1an snarast... Tack själv förresten för Tiger on the Beat, det var helt din förtjänst att jag såg den!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-11-20 kl. 00:26.
Jag snappade upp en titel här i tråden som jag såg i fredags, Heavenly Forest. För jävla bra, jag tackar vem det nu var som nämnde den (orkar inte leta). Tycker vanligtvis inte om denna typ av film.. Trodde jag. aoi miyazaki var sockersöt och filmen leddes av annan dramaturgi än hollywood slisket, visst var det sliskigt, men väldigt fint samtidigt. Skog/park miljön var riktigt fin. Väldigt varmt.
Sen.. vafan, kyssen var faktiskt snyggt placerad i filmen. Nej du får jag tuffa till mig och slänga på nån Clintan rulle.
Ska helt klart kolla in fler titlar med aoi miyazaki , hur är Hatsuyuki no koi: Virgin snow?
Revenge: A Love Story var helt klart sevärd. Kändes iofs som regissören ville lite för mycket ibland. Snygga gore scener och kul att se att ungdomsrunkobjektet #1 Sora Aoi i spelfilm
Tack för tipset, verkar bra! Ska kollas in snarast.
Jag snappade upp en titel här i tråden som jag såg i fredags, Heavenly Forest. För jävla bra, jag tackar vem det nu var som nämnde den (orkar inte leta). Tycker vanligtvis inte om denna typ av film.. Trodde jag. aoi miyazaki var sockersöt och filmen leddes av annan dramaturgi än hollywood slisket, visst var det sliskigt, men väldigt fint samtidigt. Skog/park miljön var riktigt fin. Väldigt varmt.
Ska helt klart kolla in fler titlar med aoi miyazaki , hur är Hatsuyuki no koi: Virgin snow?
Den går att se på men det är knappt även om Aoi gör en rätt bra roll, riktigt sölig i jämförelse med heavenly forest. Har inte sett särskilt många filmer med henne men skulle rekommendera Sukida och Eureka långt före Virgin Snow.
Dom två liknar dock inte heavenly forest särskilt mycket, om du vill se filmer med samma varma känsla föreslår jag i första hand Be With You och i andra hand Say Hello For Me.
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nu ska jag se nån film. Lutar åt att det blir Revenge - A love story.
Ska bli intressant! Har hört att den ska vara rätt rå och påminna lite om I Saw the Devil, och det är fan 120% positivt!
Har någon här i tråden sett den, och var den isf bra?
Skulle snarare säga att den påminner om Bedevilled. Tyckte det var en riktigt bra film, mycket lidande, mycket fokus på varför det hämnas,
mycket bättre än tramsfilmen I saw the devil
Senast redigerad av kaxeru 2011-11-21 kl. 03:39.
De senaste två dagarna har jag sett Twilight Samurai, och 13 assassins. Jag vill gärna be om lite tips från samma studio (ifall det är en studio). Tyckte kvalitén var väldigt bra, ska se på "The hidden blade" och "love and honor" också, uppföljarna till twilight samurai som handlar om samma personer.
Har även When the last sword is drawn och the blue light att titta på. Vad finns det för liknande filmer? Jag har aldrig sett igenom de äldre filmerna då det känns som att de kommer vara med dåligt ljud/bild vilket jag hatar. Har sett battle royale t.ex och hela konceptet gillade jag och den är en klassiker för mig, däremot så har jag väldigt svårt med att stå ut med ljudet och bilden och därför vill jag har lite mer liknande filmer som ovanstående.
Vet att det finns en hel del tips men gärna de som liknar de jag sett/ska kolla på.
Den går att se på men det är knappt även om Aoi gör en rätt bra roll, riktigt sölig i jämförelse med heavenly forest. Har inte sett särskilt många filmer med henne men skulle rekommendera Sukida och Eureka långt före Virgin Snow.
Dom två liknar dock inte heavenly forest särskilt mycket, om du vill se filmer med samma varma känsla föreslår jag i första hand Be With You och i andra hand Say Hello For Me.
Eureka var jag inne på först, men på filmtipset låg hennes namn relativt långt ner på cast-listan så antog att hon hade mer av en biroll. Kollade in imdb nu, där set det annorlunda ut. Ska helt klart kolla in den främst. Skippar Virgin Snow tills vidare och kollar även in Su-ki-da.
Tack för ditt inlägg!
Jag har haft Eureka på burken ett tag men har avskräckts lite pga att den verkar ganska lång och det finns en gräns för hur länge du orkar titta på filmer med den typen av berättande som Eureka faktiskt förespråkar .