2011-03-17, 02:07
Medlem
Numes avatar
Funderar på att se lite animerad/tecknad film utav han vad han nu heter................Hayao Miyazaki Eller vemsom.
Gillade ju den hans kanske kändaste vadfan den heter väldigt mycket, ganska mörk film. Gillade också Mononoke Hime väldigt mycket som väl dock inte var skapad av samme man men i alla fall.
Grave of the fireflies (inte heller samma skapar men skitsamma) var rätt pissig enligt mig, jämfört med hur så högt många verkade hålla den i alla fall. För mycket uppenbart få åskådaren att snyfta så att säga.

Rekommendationer?
Citera
2011-03-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Borde vara en av mina personliga favoriter Secret ifrån Taiwan (2007), med Jay Chou och Kwai Lunmei i huvudrollerna.

Det kan mycket väl vara den, tack!
Citera
2011-03-17, 09:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jaha här ignoreras det

Har en "håll utkik" lista när det gäller asiatiska filmer;
Zatoichi the last
Confessions
Man of vendetta
The Yellow Sea
Haunters
Bedevilled

Lär få vänta ett tag tills dessa finns på äkta bluray, men ser fram emot dom.

Man of Vendetta verkar intressant så jag tankade hem den häromdagen och Haunters ska jag ta en titt på. Den nya Zatoichi däremot verkar inte alls lika bra som de äldre filmerna och den av Takeshi Kitano.
Citera
2011-03-17, 09:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Funderar på att se lite animerad/tecknad film utav han vad han nu heter................Hayao Miyazaki Eller vemsom.
Gillade ju den hans kanske kändaste vadfan den heter väldigt mycket, ganska mörk film. Gillade också Mononoke Hime väldigt mycket som väl dock inte var skapad av samme man men i alla fall.
Grave of the fireflies (inte heller samma skapar men skitsamma) var rätt pissig enligt mig, jämfört med hur så högt många verkade hålla den i alla fall. För mycket uppenbart få åskådaren att snyfta så att säga.

Rekommendationer?

Har du sett Nausicaä of the Valley of the Wind? Personligen är Mononoke Hime min favorit ifrån Ghibli.
Citera
2011-03-17, 09:58
Medlem
crasheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume

Rekommendationer?
Fast Miyazaki gjorde ju Princess mononoke. Jag antar att med kändaste menar du Spirited Away, så den har du väl sett.

Howl's Moving Castle skulle jag rekommendera. Om du inte har tappat barnasinnet måste du se Tonari no Totoro.
Citera
2011-03-17, 10:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crashed
Om du inte har tappat barnasinnet måste du se Tonari no Totoro.

Mycket, mycket bra film!
Citera
2011-03-17, 10:18
Medlem
crasheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mycket, mycket bra film!
Oja. Det finns nog ingen annan film som fått mig att le så mycket. Av ghiblis filmer är det nog bara Gake no ue no Ponyo som kommer nära.
Citera
2011-03-17, 12:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crashed
Oja. Det finns nog ingen annan film som fått mig att le så mycket. Av ghiblis filmer är det nog bara Gake no ue no Ponyo som kommer nära.

Kan tänka mig det, men har tyvärr inte sett den ännu.
Citera
2011-03-17, 17:38
Medlem
Pazs avatar
Ni som nämnt Donnie Yen, har ni sett Seven Swords? Med Donnie Yen och Leon Lai bland annat.

Om ni inte sett den så har ni missat ngt!

imdb: http://www.imdb.com/title/tt0429078/
Citera
2011-03-17, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Man of Vendetta verkar intressant så jag tankade hem den häromdagen och Haunters ska jag ta en titt på. Den nya Zatoichi däremot verkar inte alls lika bra som de äldre filmerna och den av Takeshi Kitano.

Visserligen har den nya Zatoichifilmen gått ifrån den gamla temat, men jag tyckte det var en en riktigt bra film. Som film så står den sig riktigt bra, bland de bästa filmerna från förra året. Är man en inbiten Zatoichifan kan man dock bli besviken.
Citera
2011-03-17, 18:33
Medlem
SadEyess avatar
Såg igår den första filmen i A Better Tomorrow trilogin av John Woo. Jag gillar i princip alla hans filmer ifrån slutet av 80-talet, början av 90-talet, så förväntningarna var ganska högt ställda.
Tyvärr får jag konstatera att filmen inte alls levde upp till förväntningarna eller det omotiverat höga IMDB betyget som filmen fått.

A Better Tomorrow kändes hafsigt gjord med löjeväckande dialoger och slapstick som kändes helt felplacerad i sammanhanget. Även aktionscenerna kändes blasé.

Är det ens någon mening med att se resterande två filmer i serien?
Citera
2011-03-17, 18:37
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Såg igår den första filmen i A Better Tomorrow trilogin av John Woo. Jag gillar i princip alla hans filmer ifrån slutet av 80-talet, början av 90-talet, så förväntningarna var ganska högt ställda.
Tyvärr får jag konstatera att filmen inte alls levde upp till förväntningarna eller det omotiverat höga IMDB betyget som filmen fått.

A Better Tomorrow kändes hafsigt gjord med löjeväckande dialoger och slapstick som kändes helt felplacerad i sammanhanget. Även aktionscenerna kändes blasé.

Är det ens någon mening med att se resterande två filmer i serien?

För all del, iallafall tvåan. Showdownen är ju hur bra som helst, kan nästan sträcka mig till att det är bland det bästa jag sett. SÅ maffigt är det.

Första filmen hålls väl så högt för att den i princip satte igång genren?
Senast redigerad av Raudsepp 2011-03-17 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in