2003-09-05, 18:49
Medlem
clomps avatar
Bor själv i Lund... det skulle vara kul att undersöka vad det är och om man kan komma in någonstans.
Citera
2003-09-05, 21:54
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clomp
Bor själv i Lund... det skulle vara kul att undersöka vad det är och om man kan komma in någonstans.

Visst, det är bara att kontakta Tomtenizze eller mig, vi två känner varandra sedan tidigare
Annars funderar jag på om det bästa vore att borra eller såga upp låset på S:t Hansbackar.
Citera
2003-09-05, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Annars funderar jag på om det bästa vore att borra eller såga upp låset på S:t Hansbackar.

Vore inte det att beteckna som ett regelrätt inbrott, hur gamla låsen än är?

// Roger P.
Citera
2003-09-06, 16:33
Medlem
clomps avatar
Citat:
Visst, det är bara att kontakta Tomtenizze eller mig, vi två känner varandra sedan tidigare

Visst säg bara tid och plats... "I'll be there"
Citera
2003-09-06, 19:55
Medlem
Ernst_Buschs avatar
clomp: Visst, det kanske kan bli av någon gång under de närmaste helgerna. Du kan ju pm:a mig eller tomtenizze så kanske vi kan komma överens om något.

Vad är det bästa att få upp en dörr på? Är det att ta sönder gångjärnen (genom sågning?) eller att försöka ta bort låset? Jag har noll erfarenheter på det här området, jag vet inte ens vilka verktyg man skall använda.
Citera
2003-09-07, 21:24
Medlem
Låset är det ett hänglås eller är det monterat i dörren... fins det någon lyktstolpe / annat elskop eller något i närheten???

Icq uin: 152554570

om vi skulle samla os runt en tid och ta en titt..
Citera
2003-09-08, 14:49
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenizze
Låset är det ett hänglås eller är det monterat i dörren... fins det någon lyktstolpe / annat elskop eller något i närheten???

Icq uin: 152554570

om vi skulle samla os runt en tid och ta en titt..

Det är jävligt synd att jag inte har en kamera så att jag kan visa.
Hursomhelst, det ligger ca 2-3 meter från gångvägen men är dolt av buskage vilket gör att det är svårt att se utifrån, och det finns inga lyktstolpar eller dylikt.
Låset är ett ganska kraftigt hänglås men det är nog inte omöjligt att få upp/bort, i värsta fall kan man montera bort gångjärnen på dörren.
Vi kanske kan träffas en dag nu till helgen så vi kan rekognosera lite?
Citera
2003-09-08, 15:24
Bannlyst
Citat:

Vad är det bästa att få upp en dörr på? Är det att ta sönder gångjärnen (genom sågning?) eller att försöka ta bort låset? Jag har noll erfarenheter på det här området, jag vet inte ens vilka verktyg man skall använda.
Sprängladdning är en bra metod.
Citera
2003-09-08, 21:21
Medlem
sprängning kan jag inget om hmm får helt enkelt ta med mig båg filen och resten av verktygen..
Citera
2003-09-08, 21:53
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Fast nog måste det finnas något mer effektivare än bågfil?
Jag vet inte, har ni andra därute något tips?
Citera
2003-09-09, 12:44
Medlem
Maccans avatar
Har ni tillgång till sladdlösa verktyg så rekommenderar jag en tigersåg och sedan en tång att hålla låset med, medans ni sågar!
Lycka till!
Citera
2003-09-09, 15:01
Medlem
Franss avatar
Ernst tomtenizze och clomp, e det ok om man hänger på? Bor i Lund så vore kul att ta sig en titt undertill... JAg addar er på icq så snackar vi mer om saken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in