Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2008-02-26, 22:07
  #97
Medlem
syrebrist låter jävligt bul, men skam på den som fegar ur =) ska absolut utforska dessa tunlar både från järnåkraskolan och s:t Hans.

har någon erfarenheter av typ övergivna fabriker och dyligt i Lundatrakten för framtida expeditioner?
Citera
2008-02-27, 23:50
  #98
Medlem
Henrik Sordins avatar
Stiffo, jag tar också gärna emot pm angående järnåkra, går det att fixa?
Citera
2008-11-20, 11:36
  #99
Medlem
okej, bumpar denna tråden :P

vet inte om det redan har nämnts men, det går en gång under Västra Stationstorget som utgår från västra siden av stationsbyggnaden utmot parkeringshuset. Gå en våning ner, gå rakt över parkeringen, så finns det en dörr med en nödutgångsskylt ca en meter ifrån som har ett lås på den sidan du är på som du kan öppna. Nice blaze ställe det kommer aldrig nån.
Gången löper ut till ett förråd som ligger förbi västra stationstorget på en innergård.
Som sagt, vet inte om det har nämnts men jag och en polare hittade det igår. Peace out
Citera
2009-01-18, 22:32
  #100
Medlem
moellers avatar
Finns en övergiven anstalt utanför norra lund, är det någon som vet något om den?
Citera
2009-01-19, 19:55
  #101
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Finns en övergiven anstalt utanför norra lund, är det någon som vet något om den?

Finns info i Skånetråden, alternativt åk dit och reka själv. Enklast så.
Citera
2009-01-19, 23:15
  #102
Avstängd
Zekrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafly
Det där med en tunnel från sjukhuset till södra delarna av Lund har jag också hört från flera håll... en del rykten gör sig gällande att det går kulvert till TetraPak. Det har jag väldigt svårt att tro... dock finns det andra rykten som säger att det finns någon "hemlig" avakueringskulvert från sjukhuset till S:t Lars. Men även det är ganska otroligt. Dock finns det små kulvertar med rör som går under staden. Det går att krypa i dom men det är beckmörkt och det finns inget direkt att se. Liknande kulvertar som går parallellt med kulvertarna på sjukhuset. Bara sjukhusets kulvertar är kul att utforska för den som inte känner till dem. Finns kilometervis... det är bara att ta på sig ett blåställ eller en skötar-rock och traska omkring.

Jag kan fixa sjukskötare uniformer till alla , har jobbat på sjukhuset. kan dessutom utan problem få ner alla i kulverten under sjukhuset om ni vill.

Är grymt sugen på den där dörren under bron... har båd bultsax och bågfil så vi borde kunna ta oss in... Vad sägs om att vi formar ett litet team som drar ut nån helg!? WHO IS WITH ME!?!
Citera
2009-01-21, 23:33
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastiboy
okej, bumpar denna tråden :P

vet inte om det redan har nämnts men, det går en gång under Västra Stationstorget som utgår från västra siden av stationsbyggnaden utmot parkeringshuset. Gå en våning ner, gå rakt över parkeringen, så finns det en dörr med en nödutgångsskylt ca en meter ifrån som har ett lås på den sidan du är på som du kan öppna. Nice blaze ställe det kommer aldrig nån.
Gången löper ut till ett förråd som ligger förbi västra stationstorget på en innergård.
Som sagt, vet inte om det har nämnts men jag och en polare hittade det igår. Peace out

Det där är ju en vanlig nödutgång från parkeringsgaraget. Jag har gått där en gång, av misstag, trodde att det var en vanlig utgång från garaget så jag gick in där men visade sig att man inte kunde gå tillbaka utan fick gå runt i olika gångar innan man kom ut (lyset tändes av irdeckare) var skraj att något larm skulle gå men det verkade det inte gjort.
Citera
2009-03-12, 19:03
  #104
Medlem
Snabeltands avatar
Någon som vet om det nerlagda barn-psyksjukhuset vid KG/Sankt LArs har underjordiska gångar till övriga delar av sanktlars ev. sjukhuset?
Citera
2011-11-25, 17:48
  #105
Medlem
turkbygges avatar
Gör en fin liiten bump och funderar på om något sånt här kan finns i Eslöv förutom kulvertarna under Norrevångsskolan som bara kan nås via rummet som ligger ner för trappan brevid matsalen.
Citera
2014-11-18, 10:36
  #106
Medlem
skumbananernas avatar
Någon som har projekt igång i Lund?
Citera
2018-05-16, 19:43
  #107
Medlem
hustomtenrutgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumbananerna
Någon som har projekt igång i Lund?
bumpar denna, någon
sjukt sugen på UE i lyynd
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback