2010-09-24, 02:10
Medlem
Mike Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Haha jo, jag fattar att Business är skönare. Men att hala upp 25 lök för en enkel biljett är inget man gör med glädje.
Hatar dock att sitta i kläm i en flygstol så jag försöker överväga lite. Ekonomi såg rätt tight ut.
Att betala 25000 kr för att flyga affärsklass som privatperson är (om man inte är stenrik) vansinnigt. Vill man flyga affärsklass så bör det göras med intjänade bonuspoäng eller ha ett företag som betalar det.

Ett tips om man reser mycket är att skaffa ett betalkort som är kopplat till ens bonuskort för att snabbt tjäna in lite sköna bonuspoäng som kan användas till att resa eller uppgradera sig på flyget.
Citera
2010-09-24, 02:32
Medlem
adddicts avatar
Japp det är vansinnigt, men samtidgt så är det så pass lång flight. Får typ lätt panik och träsmak i röven efter några timmar inklämd på ett flygplan. Lyckas alltid hamna bredvid någon illaluktande fet gubbe som lastar upp valkarna över armstödet.

Men Lufthansa kör ju A380 från Frankfurt. Kan dess ekonomiklass vara något, eller är det lika tight?
Citera
2010-09-24, 03:37
Medlem
Murder.Incs avatar
[quote=Alessandro]Fast Convair-990 var värre än B707, finns en förkortad variant av B707 som heter B720 den är också bättre tryck i.

Nja, enligt mina publikationer har B707 bättre stigförmåga än vad B720 har. Med Convairen vet jag dock inte hur det är.
Citera
2010-09-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Japp det är vansinnigt, men samtidgt så är det så pass lång flight. Får typ lätt panik och träsmak i röven efter några timmar inklämd på ett flygplan. Lyckas alltid hamna bredvid någon illaluktande fet gubbe som lastar upp valkarna över armstödet.

Men Lufthansa kör ju A380 från Frankfurt. Kan dess ekonomiklass vara något, eller är det lika tight?
Kolla här, http://www.seatguru.com/airlines/Luf...irbus_A380.php
Citera
2010-09-25, 15:52
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kolla här, http://www.seatguru.com/airlines/Luf...irbus_A380.php
Såg ju lika jävligt ut.

Såg nyss klippet "vertical climb med 757". Det var då helt sjukt, lite panik man hade haft om man var passagerare där.
Citera
2010-09-28, 01:30
Medlem
SilentVictorys avatar
Holy sweet jesus.
Kolla denna landningen med A380n.
http://www.youtube.com/watch?v=-iIG1ZOPLJA

Kanske något som alla redan sett - men jag har faktiskt inte sett den tidigare.
Vingflexen är helt makalös.

Så en följdfråga på detta då till någon av piloterna.
Efter en såpass hård landning, utförs det en grundlig kontroll då, eller bara en snabbtitt så att allt sitter kvar?

Edit: Själv landningen börjar vid 0.55s, innan det så är det mest massa prat.
Citera
2010-09-29, 23:19
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Holy sweet jesus.

Efter en såpass hård landning, utförs det en grundlig kontroll då, eller bara en snabbtitt så att allt sitter kvar?

En kontroll utförs före takeoff av piloterna så om något skulle "fattas" så skulle man nog märka det.

Dock så vet jag inte vad som sker vid planet efter att man lämnat av passagerarna och parkerar.
Citera
2010-10-02, 12:49
Medlem
Citat:
Holy sweet jesus.

Kop garna filmer pa www.worldairroutes.com dar visar dom vad som sker.
Citera
2010-10-02, 13:20
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kop garna filmer pa www.worldairroutes.com dar visar dom vad som sker.
Tack för länken.
Har suttit och kollat på många filmer på youtube nu, och ska försöka få tag i lite filmer.
Detta var riktigt intressant
Tack återigen.
Citera
2010-10-02, 14:06
Medlem
Citat:

Om det blir en riktigt hård landning så måste man göra en hard landing inspection. Inget vi piloter gör utan då får en tekniker komma och titta på kärran.
Citera
2010-10-04, 20:14
Medlem
Hur många bar är det i ett flygplansdäck ?
Citera
2010-10-05, 14:23
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilot
Om det blir en riktigt hård landning så måste man göra en hard landing inspection. Inget vi piloter gör utan då får en tekniker komma och titta på kärran.
Jaså okej, tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in