Citat:
Ursprungligen postat av
WaltzingMatilda
Tja, AZ har bevisligen fel på flera punkter; till Möllers nackdel. Du får väl fundera på om detta kan ha att göra med hans relation till Eugen Glas. Jag har inte hittat några fel hos Sidoli och du har inte läst boken (trots det vill du gärna antyda att där finns felaktigheter och ”Mördaren i folkhemmet” har åtminstone aldrig jag hyllat som sanningen även om författarna sannolikt lagt ner stort arbete i research) - men jag hoppas verkligen att du inser hur svag bevisningen mot OM var.
Om du hänvisar till mikro - avser du tidningsuppgifter? Där finner man isf självklart alltid sanningen.
Det är alldeles för mycket som inte stämmer för att jag ska tro på Möllers skuld; t ex bilkunnigt bortförandvittne som bestämt nekar till att det var en skåpbil han såg utan beskriver en helt annan typ av bil som sen kommer igen hos Chevavittnena vid Lötsjön. Och varför skulle han gett sig på en 10-åring, dessutom dragit in henne i sin bil på allmän plats?
Möller dömdes i Rutfallet - här medger du att domen var felaktig - för att man inte kunde sätta honom för Kerstin. Man ansåg honom skyldig till brotten mot Kerstin eftersom han var dömd för Gerd. Han visade sig oskyldig i Kerstinfallet och äckel-Hugo fick till sist ta sitt straff. Du tycker förstås inte att det faktum att karln i förhör började svamla om Gerd är en smula obehagligt?
Det är klart att du inte har hittat några fel i dessa båda böcker eftersom du
vill att det skall vara på sättet.
Nej allt som man läser i media är verkligen inte med sanningen överensstämmande. Hur
vet du att dessa tidigare omnämnda "husbiblar" är på varenda punkt med sanningen överensstämmande? I dessa "husbiblar" så stämmer alltså allt till punkt och pricka tydligen? Färnström kan ha mördat Gerd och det kan också lika gärna Möller ha gjort eller någon för oss helt okänd GM. Jag i min tur hoppas att du inser hur svag bevisningen är gentemot HF gällande Gerd-mordet.
Det ligger ännu längre tillbaka i tiden än 1955. Polismyndigheten vill få fast Möller till varje pris gällande Kerstin-mordet därför att han var så hatad ända sedan 1940. Det var bra att HF till sist fick ta sitt straff för detta mord. Detta blev alltså ett "misslyckande" från polisens sida och hatet gentemot honom kom att växa sig ännu starkare. Sedan kom Rut Lind-mordet 1959 som kom att bli "som en skänk från ovan". När Möller gick ut i media och förklarade att han var skjortmannen, så var allt klappat och klart för hans del för ett nytt straff.
Jag tycker att hela karlen Hugo Färnström var både obehaglig och vidrig precis som Olle Möller var.
Vi kommer aldrig att ändra varandras inställning och syn på Gerd-mordet. Vi kommer att kunna diskutera detta hur länge som helst och ingen av oss kommer att ändra vår respektive uppfattning.