Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Vad tycker ni om "Mördaren i Folkhemmet" i största allmänhet? Ligger på nattduksbordet, och skall plocka upp den snart. Så, är det läsvärd "true crime"?
Ebervall och Samuelsson är, för att vara jurister, överraskande bra på att i romanform berätta om detta ytterst tragiska media- och justitiemord. Det är svårt att bli oberörd av berättelsen.
Man tycker att den svenska rättsstaten borde ha lärt sig något av Olle Möller-processerna men likväl dyker det därefter upp fall som "Allmänläkaren och obducenten", Thomas Quick, "Ulf", Osmo Vallo etc etc.