Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Jag undrar, liksom Crime-boy, hur det kan kännas säkert? Har du tagit del av tråden finns där uppgifter om en man dömd för ett liknande mord begått 1955 - en man som dessutom var mycket lik Olle Möller till utseendet. Kerstin Bloms mördare dömdes på dåtida teknisk bevisning och erkännande - jag vill påstå att åtal och dom gällande Gerd Johansson knappt byggde på indicier ens och något erkännande från Möller var det inte tal om. Däremot finns det uppgifter att Kerstin Bloms mördare under förhör börjat tala om en flicka som hette just Gerd.
Det finns onekligen en hel del som tyder på att han var Gerds baneman som framgår av stycken
ur länkade artikeln.
Flera bestickande omständigheter som talade rätt kraftigt mot honom.
Man kan nämna exempelvis när en 23-årig metallarbetare trädde fram och uppgav att Möller under
häktningstiden försökt få honom att begå mened genom att ge Möller ett falskt alibi.
Mannen ifråga berättade vidare att han frågat Möller om denne var inblandad i Gerdmordet.
Möller skulle då först ha svarat ja men senare tagit tillbaka sitt erkännande.
Vidare skulle Möller ha haft ett intresse för småflickor sedan långt tidigare.
Nej, det känns som om domen var riktig i det här fallet fast jag kan förstås inte på något sätt vara helt säker på den saken.
Däremot tror jag att han inte hade något alls med mordet på Rut Lindh att göra. Där dömde
man honom på så att säga "gamla meriter" och det är upprörande i högsta grad.
En märklig man, denne Olle Möller under alla omständigheter, särdeles svår att få ordentligt grepp
om, upplever jag.
Jag tror i alla fall detta och sen får ni tro vad ni vill! Slutdiskuterat för min del!
http://web.comhem.se/akademin/artikelbiblioteket/artiklar/moller.htm