2008-06-25, 15:27
Medlem
Hallontårtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
vad lustig du är.

Vad ska dem hjälpa mig med? Ja kan säga dig att ja har tagit ett par referenser ett flertal ggr till dem jobb ja sökt.

Men tyvärr har ja ej fått dem

Du behöver väl inte ens ha riktiga referenser? De kollar inte särskilt mkt på lågkvalificerade arbeten. Låt ngn av dina vänner ställa upp som referens, de kan ju ha haft ngn firma, eller påstå sig ha haft ngn. Skulle förvåna mig om ngn trött tjej i 20-årsåldern till rekryterare börjar gräva efter bolag i näringslivsregistret.
Citera
2008-06-25, 15:38
Medlem
Kolla på burgarkung. Vet att de alltid söker folk där. Kanske inte det roligaste, men du får lön och du kan söka nytt jobb under tiden du arbetar där.

Pröva på centralstationen i Sthlm, de brukar alltid vara i behov av folk.
Citera
2008-06-25, 15:41
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Det var verkligen ett vettigt svar. Då skippar ja cvt och börjar skriva ansökningsbrev istället så kanske de leder någonstans.
Skippa inte ditt cv, använd det tillsammans med ansökningsbrev. Håll ditt cv enkelt och tydligt, en meritförteckning där du exempelvis radar upp tidigare anställningar, utbildning, språkkunskaper och annat som är relevant, inget annat. I ansökningsbrevet kan du däremot skriva mer om dig som person, intressen, mål och berätta vad du har lärt dig på de ställen som du har jobbat på och varför du skulle passa in på det jobb som du söker.
Citera
2008-06-25, 16:11
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Skippa inte ditt cv, använd det tillsammans med ansökningsbrev. Håll ditt cv enkelt och tydligt, en meritförteckning där du exempelvis radar upp tidigare anställningar, utbildning, språkkunskaper och annat som är relevant, inget annat. I ansökningsbrevet kan du däremot skriva mer om dig som person, intressen, mål och berätta vad du har lärt dig på de ställen som du har jobbat på och varför du skulle passa in på det jobb som du söker.

Ok tack, ska verkligen tänka på det.
Citera
2008-06-25, 16:13
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
Du behöver väl inte ens ha riktiga referenser? De kollar inte särskilt mkt på lågkvalificerade arbeten. Låt ngn av dina vänner ställa upp som referens, de kan ju ha haft ngn firma, eller påstå sig ha haft ngn. Skulle förvåna mig om ngn trött tjej i 20-årsåldern till rekryterare börjar gräva efter bolag i näringslivsregistret.

Exakt, dem arbeten ja sökt är kundservice..inget ja vill arbeta med men man ja får ju ta de så länge.

Men som sagt så har ja inte fått ngt än, så ja fortsätter ha hoppet uppe och fortsätter leta.
Citera
2008-06-25, 16:14
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njordr
Kolla på burgarkung. Vet att de alltid söker folk där. Kanske inte det roligaste, men du får lön och du kan söka nytt jobb under tiden du arbetar där.

Pröva på centralstationen i Sthlm, de brukar alltid vara i behov av folk.

ok ska checka det..

tack för all hjälp
Citera
2008-06-25, 17:12
Bannlyst
Citat:
Har till och med sålt tv:n..Fan kan lika gärna fixa en pistolo och skjuta skallen av mig.

antingen det eller greppa telefonkatalogen och börja ring till samtliga McDOnalds, Burger King, MaX, städfirmor etc . Säg att du kan hoppain på timmar men vill ha heltid.

Eller bössan, så gör du sverige en tjänst din slöfock.
Citera
2008-06-25, 17:59
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
antingen det eller greppa telefonkatalogen och börja ring till samtliga McDOnalds, Burger King, MaX, städfirmor etc . Säg att du kan hoppain på timmar men vill ha heltid.

Har jag antytt något som skulle vara slött med mig? Ja har sökt fan närapå 100 arbeten och har haft ren otur.

haha du vill att ja ska ta mitt liv? Ska ja se det som ett personangrepp?

Varför skulle ja göra världen en tjänst? Ja går ju inte på soc direkt, JA SÖKER JOBB.

Ser du skillnaden?

SÖKA och OCH GÅ PÅ BIDRAG,

Idiot
Citera
2008-06-25, 18:19
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Alltid lika intressant att se angrepp på folk som faktiskt försöker. Hade motsvarande fras yttrats till någon som var stolt över att inte jobba utan leva på att snylta på samhället hade jag gladeligen instämt, men att göra samma angrepp på någon som faktiskt anstränger sig, som vill jobba, men som dessvärre inte har någon framgång just nu är bara oerhört lågt.

Vad är poängen Schnitzel Fritz? Ser du inte skillnad på bidragssnyltande och ofrivillig arbetslöshet? Skall du sparka på någon så sparka på någon som faktiskt inte anstränger sig. Att sparka på någon som redan är nere pga avsaknad av arbete är bara fantastiskt fjantigt. Jag får lite vibbar från killen i 3an i lågstadiet som mobbar 1or för att trycka ner andras självförtroende under sin egen låga nivå och därmed åtminstone uppnå någon form av komparativt högre status.

Har lyckligtvis själv aldrig suttit i sitsen, men en av mina bästa vänner gick arbetslös i 5 månader efter sin civilingenjörsexamen och satan vad det tärde på honom. Att då trycka ner honom vore ju rent ut sagt skamligt.

Det finns gott om stolta bidragssnyltare på FB du kan angripa. Att ge sig på någon som söker jobb men inte är alltför självsäker kommer knappast öka hans framgång, eller hur? Ser du på det lite pragmatiskt är ditt agerande alltså fullständigt kontraproduktivt - du ökar sannolikheten för en förlängd arbetslöshet och därmed ett ökat skattetryck på dina surt intjänade kronor. Konsekvensanalys rekommenderas, och månne lite folkvett.

Mvh

g
Citera
2008-06-25, 20:08
Medlem
LiKaShings avatar
Rösta vpk även i nästa val, håll ut... , problem löst!
Citera
2008-06-25, 20:13
Medlem
MikaelaHs avatar
Jag har inte läst hela tråden, men det mesta. Har du någon utbildning? I sådant fall, vad för utbildnig?
Citera
2008-06-25, 20:22
Medlem
Arcana, skit i alla negativa kommentarer du får från vissa ignoranta personer. Precis som ett tidigare inlägg tar upp så är dessa personer mobbare, som förhöjer sig själva genom att sparka på andra. Tragiska människor med andra ord. De är inte värda att få uppmärksamhet, så svara dem inte ens.

Jag tycker att du ska gå in i olika butiker och lämna in en personlig ansökan. Be att få tala med den personalansvarige. Glöm inte att vara välklädd och le ordentligt. Första intrycket är viktigare än vad man kan tro. Berätta att du gärna vill jobba hos dem och att du inte är rädd för att ta i när det behövs. Alla tider är bra, även om det bara är extrajobb.
Skriv allt du är duktig på i din ansökan. Jag känner flera som fått jobb snabbt på det här sättet.

Tyvärr så har inte alla bra föräldrar. Det är ett lotteri likt allt annat i livet. Låt det inte sänka dig. Om det är jobbigt kan du berätta för din far att du vill att han ska ställa upp för dig nu när du har det svårt. Bryr han sig inte, så skit i honom.

Lycka till med allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in