2008-06-25, 20:28
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Alltid lika intressant att se angrepp på folk som faktiskt försöker. Hade motsvarande fras yttrats till någon som var stolt över att inte jobba utan leva på att snylta på samhället hade jag gladeligen instämt, men att göra samma angrepp på någon som faktiskt anstränger sig, som vill jobba, men som dessvärre inte har någon framgång just nu är bara oerhört lågt.

Vad är poängen Schnitzel Fritz? Ser du inte skillnad på bidragssnyltande och ofrivillig arbetslöshet? Skall du sparka på någon så sparka på någon som faktiskt inte anstränger sig. Att sparka på någon som redan är nere pga avsaknad av arbete är bara fantastiskt fjantigt. Jag får lite vibbar från killen i 3an i lågstadiet som mobbar 1or för att trycka ner andras självförtroende under sin egen låga nivå och därmed åtminstone uppnå någon form av komparativt högre status.

Har lyckligtvis själv aldrig suttit i sitsen, men en av mina bästa vänner gick arbetslös i 5 månader efter sin civilingenjörsexamen och satan vad det tärde på honom. Att då trycka ner honom vore ju rent ut sagt skamligt.

Det finns gott om stolta bidragssnyltare på FB du kan angripa. Att ge sig på någon som söker jobb men inte är alltför självsäker kommer knappast öka hans framgång, eller hur? Ser du på det lite pragmatiskt är ditt agerande alltså fullständigt kontraproduktivt - du ökar sannolikheten för en förlängd arbetslöshet och därmed ett ökat skattetryck på dina surt intjänade kronor. Konsekvensanalys rekommenderas, och månne lite folkvett.

Mvh

g

Tack så mycket för dem orden. Ja försöker hela tiden och ja tänker inte gå till soc och ge upp, hellre får ja en räkning obetald.
Citera
2008-06-25, 20:31
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlzone1985
Arcana, skit i alla negativa kommentarer du får från vissa ignoranta personer. Precis som ett tidigare inlägg tar upp så är dessa personer mobbare, som förhöjer sig själva genom att sparka på andra. Tragiska människor med andra ord. De är inte värda att få uppmärksamhet, så svara dem inte ens.

Jag tycker att du ska gå in i olika butiker och lämna in en personlig ansökan. Be att få tala med den personalansvarige. Glöm inte att vara välklädd och le ordentligt. Första intrycket är viktigare än vad man kan tro. Berätta att du gärna vill jobba hos dem och att du inte är rädd för att ta i när det behövs. Alla tider är bra, även om det bara är extrajobb.
Skriv allt du är duktig på i din ansökan. Jag känner flera som fått jobb snabbt på det här sättet.

Tyvärr så har inte alla bra föräldrar. Det är ett lotteri likt allt annat i livet. Låt det inte sänka dig. Om det är jobbigt kan du berätta för din far att du vill att han ska ställa upp för dig nu när du har det svårt. Bryr han sig inte, så skit i honom.

Lycka till med allt!

Tack tack

Ja skiter i dem eftersom dem är så pass omogna och hoppar på mig utan någon som helst anledning till det.

ja lovar att göra allt för att få ett arbete, och tro mig, ja vill ingenting annat än att jobba. Kan jobba dygnet runt om det är så, spelar ingen roll.

Ja tyvärr är farsan inte så pratglad direkt, sen har vi knappt ngn bra kontakt. Samma med morsan, dem bara skiter i den son dem fött.

Tack ännu en gång ni som förstår.
Citera
2008-06-25, 20:40
Medlem
Kan du inte kontakta bredbandsbolaget och tele2 och säga att du har arbetat åt dem tidigare, om det finns något liknande callcenter i sthml
Citera
2008-06-25, 20:41
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av carlzone1985 2008-06-25 kl. 20:44.
Citera
2008-06-25, 20:42
Medlem
J.Williamss avatar
Du ska ha heder för att du inte söker bidrag. Dock får jag, efter att ha läst den här tråden tillsammans med Transcom-tråden, intrycket av att du är ett relativt ansvarslöst kryp som tycker jävligt synd om dig själv och gärna vill att andra ska göra detsamma.

"Pistol och skjuta mig..."

"skiter den son dom fött"

"alla andra tryckte ju på realease"

"sorgligt att jag hamnat längst ned i samhället"

Skaffa dig lite jävla stolthet och gör ett bra jobb nästa gång någon förbarmar sig över dig och ger dig ett arbete!
Citera
2008-06-25, 20:44
Medlem
Arcana, jag tycker inte att du ska låta en räkning förbli obetald, då det kan ställa till med rejäla problem i framtiden, i det fallet är det bättre att gå till soc tillfälligt tills du fått ett jobb. Man vill varken ha betalningsanmärkningar eller kronofogden efter en.

Förresten, så finns det telefonjobb som alla kan få. Skitjobb förvisso men pengar får du. Det finns de som ger fast lön plus provision. När du får ett annat jobb är det bara att sticka.
Citera
2008-06-25, 21:20
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Arcana, skit i alla negativa kommentarer du får från vissa ignoranta personer. Precis som ett tidigare inlägg tar upp så är dessa personer mobbare, som förhöjer sig själva genom att sparka på andra. Tragiska människor med andra ord. De är inte värda att få uppmärksamhet, så svara dem inte ens.

Jag tycker att du ska gå in i olika butiker och lämna in en personlig ansökan. Be att få tala med den personalansvarige. Glöm inte att vara välklädd och le ordentligt. Första intrycket är viktigare än vad man kan tro. Berätta att du gärna vill jobba hos dem och att du inte är rädd för att ta i när det behövs. Alla tider är bra, även om det bara är extrajobb.
Skriv allt du är duktig på i din ansökan. Jag känner flera som fått jobb snabbt på det här sättet.

Tyvärr så har inte alla bra föräldrar. Det är ett lotteri likt allt annat i livet. Låt det inte sänka dig. Om det är jobbigt kan du berätta för din far att du vill att han ska ställa upp för dig nu när du har det svårt. Bryr han sig inte, så skit i honom.

Lycka till med allt!

Det skumma är att det verkar finnas hur många sånna här psykopatjävlar som helst på flashback. Undrar om det är en avart just här eller en reflektion av majoritetens inre?
Citera
2008-06-25, 21:54
Medlem
Det är oftast folk med dåligt självförtroende som säger sådana skitsaker, alternativt riktiga psykopater. Harmoniska människor finner inget nöje i att förnedra andra.

Många skriver saker på internet som de inte skulle våga säga IRL. De har funnit en frihet och missbrukar den.
Citera
2008-06-25, 22:00
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Williams
Du ska ha heder för att du inte söker bidrag. Dock får jag, efter att ha läst den här tråden tillsammans med Transcom-tråden, intrycket av att du är ett relativt ansvarslöst kryp som tycker jävligt synd om dig själv och gärna vill att andra ska göra detsamma.

"Pistol och skjuta mig..."

"skiter den son dom fött"

"alla andra tryckte ju på realease"

"sorgligt att jag hamnat längst ned i samhället"

Skaffa dig lite jävla stolthet och gör ett bra jobb nästa gång någon förbarmar sig över dig och ger dig ett arbete!

Om du drar paralleller till TC så kan du inte ha mer fel

Ja förklarade hur illa man blev behandlad där, det var allt. Ifall du nu tycker att ja tyckte synd om mig själv, att ja var patetisk för att ja tryckte realease och att ja inte fått världens bästa föräldrar, så fine, tyck det.

Det var ren fakta och det var många som arbetade där, som kände exakt likadant.
För mig så har du i alla fall missuppfattat hela grejen med att tycka synd om sig själv, för en sådan som gör det ger upp och ställer sig själv i fokus, just för att det är så synd om den personen.

Och det är exakt vad ja inte gjort, ja har bara förklarat min situation. Och om ja nu vill skjuta mig, så är det absolut inte för att ja tycker synd om mig själv, utan för att ja är så trött på livet.

MEN! i vissa fall så har alla människor rätt att tycka lite synd om sig själv, för om DU inte sj har klantat till, om INTE DU är ansvarig för det, då har du fanimej alla jävla rätt till att vara lite "patetisk"

Ska säga dig att ja är jävligt stolt som inte valt fel väg i livet som många gör, att man orkar kämpa mot alla motgångar.

Och ja, jag tycker att vi arbetslösa som inte har någon bra utbildning, hamnar längst ned i samhället.
Dt är vi som får alla skitjobb, inte fan får vi ngt bra jobb med en vacker slant inte!
Citera
2008-06-25, 22:02
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Arcana, jag tycker inte att du ska låta en räkning förbli obetald, då det kan ställa till med rejäla problem i framtiden, i det fallet är det bättre att gå till soc tillfälligt tills du fått ett jobb. Man vill varken ha betalningsanmärkningar eller kronofogden efter en.

Förresten, så finns det telefonjobb som alla kan få. Skitjobb förvisso men pengar får du. Det finns de som ger fast lön plus provision. När du får ett annat jobb är det bara att sticka.

Nej det är väl en aning idiotisk, men ja har alltid en brorsa på avstånd som kan hjälpa mig ifall de blir kris.

Tar vilket jobb som än erbjuds
Citera
2008-06-25, 22:18
Medlem
Här har du en länk till arbetsförmedlingens hemsida. Kolla alla jobb där och sök, sök och sök! Om det är ett telefonjobb, så nöj dig inte med att bara skicka en ansökan via nätet. Ring dem och fråga om du kan komma dit för ett provpass eller utbildning.

http://platsbanken.arbetsformedlingen.se/Standard/Start/Start.aspx

Här är en länk direkt till säljarjobb i Stockholm:

http://platsbanken.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/SokresultatViaArbetsort.aspx?q=s(ld(199)l(1)yo(5)) a(20)sp(65)sr(1)c(F8FB98A7)&ps=
Senast redigerad av carlzone1985 2008-06-25 kl. 22:21.
Citera
2008-06-25, 22:20
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Här har du en länk till arbetsförmedlingens hemsida. Kolla alla jobb där och sök, sök och sök! Om det är ett telefonjobb, så nöj dig inte med att bara skicka en ansökan via nätet. Ring dem och fråga om du kan komma dit för ett provpass eller utbildning.

http://platsbanken.arbetsformedlingen.se/Standard/Start/Start.aspx

Tackar, ska göra allt. tack tack!

bor du sj i sthlm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in