2008-06-25, 14:01
Medlem
Hallontårtans avatar
Loanland.se

Försök få till ett lån där, sen tar du ngt jobb via ett bemanningsföretag, då har du iaf 100 kr/h före skatt vilket du klarar dig på.
Citera
2008-06-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Hon har enart jobbat kväll, och de sliter på en.

Har redan ett cv och har redan skickat in överallt. Lån kan ja inte ta pga av problem som ja inte vill ta upp här.

de ja behöver är en kontakt, men som sagt så skiter ju alla i en. Inte ens sin egen farsa kan ställa upp liksom.

Har du aldrig haft ett jobb? Om du har det, gjorde du ett bra jobb? Om så också är fallet, prata med din gamla arbetsgivare. Han har säkert någon som han känner som känner någon som behöver en bra arbetare.

Om du helt och hållet saknar kontakter måste du ut och visa upp dig. Att skicka runt ditt CV till potentiella arbetsgivare räcker inte. Ut och träffa den som är ansvarig för rekryteringen personligen. Gå dit, fråga om du får bjuda på lunch eller något liknande. Gör ett bra intryck.
Citera
2008-06-25, 14:04
Medlem
Citat:
Men springa runt i sthlm?? Hur ska ja veta vart alla företag finns?

Gula sidorna? Internet? Finns ju massvis med information om vilka industrier, restauranger, kontor etc. som finns i ditt område.
Citera
2008-06-25, 14:04
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
Försök få till ett lån där, sen tar du ngt jobb via ett bemanningsföretag, då har du iaf 100 kr/h före skatt vilket du klarar dig på.

Kan inte ta ett lån, pga av att ja har ett redan.

Har försökt med bemaningsföretag, men har inte fått ngn napp
Citera
2008-06-25, 14:06
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bijjer
Har du aldrig haft ett jobb? Om du har det, gjorde du ett bra jobb? Om så också är fallet, prata med din gamla arbetsgivare. Han har säkert någon som han känner som känner någon som behöver en bra arbetare.

Om du helt och hållet saknar kontakter måste du ut och visa upp dig. Att skicka runt ditt CV till potentiella arbetsgivare räcker inte. Ut och träffa den som är ansvarig för rekryteringen personligen. Gå dit, fråga om du får bjuda på lunch eller något liknande. Gör ett bra intryck.

Har haft ett arbete, men bodde då i falun..

Ja får försöka med det då, gå ut på stan.
Citera
2008-06-25, 14:28
Medlem
RyssJävels avatar
Arcana, jag tror inte att du är så desperat som du försöker framstå. Det finns jobb till alla, problemet är att sådana jobb vill ingen utföra. Vad sägs om Premo? Där får du jobb direkt, men det är extremt slitet och värdelöst betalt. Men likförbannat ett jobb. Åk ut till villaområde och knacka på hos folk och erbjud hjälp med trädgården. McDonalds. Etc...

Du kan få jobb väldigt snabbt såvida du inte är direkt efterbliven, men jag har en känsla av att du inte vill ta vilket jobb som helst.
Citera
2008-06-25, 14:41
Medlem
Hallontårtans avatar
Citat:
Kan inte ta ett lån, pga av att ja har ett redan.

Har försökt med bemaningsföretag, men har inte fått ngn napp

Loanland har tydligen olika riskkategorier och det är privatpersoner som lånar ut till dig. Jag har inte testat det själv, men det borde vara enklare att få igenom än att låna av en traditionell långivare.

Det finns massvis med bemanningsföretag. Testa att sök fler jobb, modifiera ditt cv ngt - du kan ju lägga upp det här och ta bort de detaljer som du inte vill stoltsera med. Som du ser är de flesta trots allt rätt hjälpsamma.

Du kan även printa ett cv och gå runt med i butiker om de skulle behöva extrapersonal. Nu vet jag inte vad du har arbetat med tidigare, men det finns ju massvis med arbeten som inte kräver ngn speciell kompetens, och i de fall det skulle krävas mer kan du, i likhet med många andra, säkert skryta dig till den.

Lycka till!
Citera
2008-06-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bijjer

https://www.flashback.org/showthread.php?t=694248

Något säger mig att han inte kommer få enbart lovord därifrån.
Citera
2008-06-25, 15:00
Medlem
Apollinaires avatar
Hyr ut lägenheten och bo ett tag hos en vän/släkting.
Citera
2008-06-25, 15:04
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toggster
https://www.flashback.org/showthread.php?t=694248

Något säger mig att han inte kommer få enbart lovord därifrån.

vad lustig du är.

Vad ska dem hjälpa mig med? Ja kan säga dig att ja har tagit ett par referenser ett flertal ggr till dem jobb ja sökt.

Men tyvärr har ja ej fått dem
Citera
2008-06-25, 15:15
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Har redan ett cv och har redan skickat in överallt. de ja behöver är en kontakt, men som sagt så skiter ju alla i en. Inte ens sin egen farsa kan ställa upp liksom.
Om du saknar utbildning och erfarenhet så kommer du inte få ett jobb pga ditt cv. Skriv istället intressanta ansökningsbrev där du försöker lyfta fram de egenskaper som gör att du skulle passa bättre än andra för just det jobb som du söker. Här kommer mina tips.

Skriv dina ansökningar riktat direkt mot det företag och deras annons, skicka alltså inte samma ”standardansökan” till alla jobb som du söker. Jag har själv anställt personal och sett mängder av dåliga ansökningar, dessa skickar man rak ner i soptunnan.

Gå runt till affärer, restauranger eller andra arbetsplatser och presentera dig, ta även med dig ditt cv. Erbjud dig att komma och provjobba några timmar gratis så att de ser vad du går för.

Ta hjälp av Arbetsförmedlingen eller ett bemanningsföretag och ställ krav på dem att hjälpa dig.

Kontakter är alltid bra, men räkna aldrig med att någon annan skall ge dig någonting, det är endast du själv som kan förändra din situation. Samla ihop dig och fortsätt att slita på med dina ansökningar.

Sluta sök jobb på lager, du saknar truckkort och erfarenhet, det finns alltid arbetslösa personer med truckkort som går före dig. Sök jobb inom service och restaurang, de anställer hela tiden folk. Vill du sedan när du fått in ett par löner ta truckkort så gör det och byt sedan jobb.
Citera
2008-06-25, 15:22
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Om du saknar utbildning och erfarenhet så kommer du inte få ett jobb pga ditt cv. Skriv istället intressanta ansökningsbrev där du försöker lyfta fram de egenskaper som gör att du skulle passa bättre än andra för just det jobb som du söker. Här kommer mina tips.

Skriv dina ansökningar riktat direkt mot det företag och deras annons, skicka alltså inte samma ”standardansökan” till alla jobb som du söker. Jag har själv anställt personal och sett mängder av dåliga ansökningar, dessa skickar man rak ner i soptunnan.

Gå runt till affärer, restauranger eller andra arbetsplatser och presentera dig, ta även med dig ditt cv. Erbjud dig att komma och provjobba några timmar gratis så att de ser vad du går för.

Ta hjälp av Arbetsförmedlingen eller ett bemanningsföretag och ställ krav på dem att hjälpa dig.

Kontakter är alltid bra, men räkna aldrig med att någon annan skall ge dig någonting, det är endast du själv som kan förändra din situation. Samla ihop dig och fortsätt att slita på med dina ansökningar.

Sluta sök jobb på lager, du saknar truckkort och erfarenhet, det finns alltid arbetslösa personer med truckkort som går före dig. Sök jobb inom service och restaurang, de anställer hela tiden folk. Vill du sedan när du fått in ett par löner ta truckkort så gör det och byt sedan jobb.

Tack för svaret!

Det var verkligen ett vettigt svar. Då skippar ja cvt och börjar skriva ansökningsbrev istället så kanske de leder någonstans.

Pratade nyss med ett bemaningsföretag, dem kunde möjligtvis ha ett ledigt jobb på ett klädlager, dock bara i två veckor.

men pengar är pengar

ännu en gång..stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in