2009-10-15, 15:57
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus
Dessa kuksugande jävla fittluder som drar ut en om och om igen. Snälla bara dö, men innan du dör ska du ge mig alla dina pengar. Fitthora
Kanske Omaha inte är det ideala om man tiltar så lätt, Corven?

Iofs så kanske du bara skriver för o avreagera dig, och det är ju bra, men du är nog den som har flest inlägg i denna tråd hittils i oktober. ^^
Citera
2009-10-15, 15:57
Medlem
Herrtrosas avatar
Corvus: Spelar du endast Omaha?
Citera
2009-10-15, 16:01
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Corvus: Spelar du endast Omaha?

Yep, endast Omaha PL. Ibland brukar jag spela någon NL holdem-turnering också.

Spelade dock NL holdem tre år innan jag började med Omaha PL för ca två månader sedan.
Citera
2009-10-15, 16:05
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Yep, endast Omaha PL. Ibland brukar jag spela någon NL holdem-turnering också.

Spelade dock NL holdem tre år innan jag började med Omaha PL för ca två månader sedan.

Rätta mig om jag har fel nu men... Är det inte fler sjuka bad beats i Omaha? Du har inte funderat på att helhjärtat lira NL Hold'em? Kanske mindre "rigg" där menar jag
Citera
2009-10-15, 16:12
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel nu men... Är det inte fler sjuka bad beats i Omaha? Du har inte funderat på att helhjärtat lira NL Hold'em? Kanske mindre "rigg" där menar jag

Jo, saken är bara den att jag inte "kan" vinna på Holdem längre :P Vann en hel del deg de första 2-2,5 åren jag spelade, men sedan kunde jag inte vinna längre. Spelarna blev för bra.

Vet att det är en hel del sjuka bad beats på Omaha, men jag anser att eftersom det finns så många sämre spelare där så kan det väga upp all utdragningar.

edit: Plus att man kan tjäna så jävla mycket pengar på omaha, och jag ääälskar pengar
Senast redigerad av Corvus 2009-10-15 kl. 16:14.
Citera
2009-10-15, 16:17
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Jo, saken är bara den att jag inte "kan" vinna på Holdem längre :P Vann en hel del deg de första 2-2,5 åren jag spelade, men sedan kunde jag inte vinna längre. Spelarna blev för bra.

Vet att det är en hel del sjuka bad beats på Omaha, men jag anser att eftersom det finns så många sämre spelare där så kan det väga upp all utdragningar.

Beror nog lite grann på vart du spelar iofs Äh, misstänker starkt att du har koll på spelet och det finns en jävla massa fisk därute! Idag ser jag fler spelare som inte kan spela än spelare som vet vad de pysslar med.

Haha, angående din teori om Omaha så kan den mycket väl stämma. Jag hoppas att flopparna är med dig framöver!

Edit: Vem gör inte det?
Citera
2009-10-15, 16:38
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Beror nog lite grann på vart du spelar iofs Äh, misstänker starkt att du har koll på spelet och det finns en jävla massa fisk därute! Idag ser jag fler spelare som inte kan spela än spelare som vet vad de pysslar med.

Haha, angående din teori om Omaha så kan den mycket väl stämma. Jag hoppas att flopparna är med dig framöver!

Edit: Vem gör inte det?

Beror nog ganska mycket på mig också. Jag började lira precis lite innan pokerboomen drog igång och då var det så lätt att vinna att jag aldrig riktigt utvecklades.

Det var goda tider det. Jag kom ihåg att jag brukade 12-tabla $2/$4 på stars samtidigt som jag kollade på film. De flesta spelarna var så dåliga och genomskinliga. Good times

Dock, allteftersom spelarna blev bättre körde jag mitt gamla vanliga spel som tillslut inte fungerade längre. Nu känner jag i och med att jag börjat med Omaha att jag tänker mer, analyserar mitt spel mer noggrant osv.

edit: FUCKING JÄVLA UTDRAGNING MOT SAMMA JÄVLA FITTA SOM DRAGIT UT MIG SÅ MÅNGA GÅNGER! Middle set mot hans fucking flushdraw som jag vet att han har. Turn kommer hjärter som ger mig flushdraw. River kommer spader. GG no re.

Jag betade hårt på flop, han tänker och reraisar sedan pot. Jag funderade på att bara calla ett tag och gå all-in om turn inte var spader. Men samtidigt kan han sitta på lägsta set eller högsta tvåpar vilket gör att om det kommer ett spader så sitter jag i en väldigt jobbig situation. Tror nog att bäst move är att reraisa all-in redan på floppen eller? Speciellt när jag inte har pos på honom.
Citera
2009-10-15, 17:18
Medlem
Corvuss avatar
Can't catch a motherfucking break!
Citera
2009-10-15, 17:28
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Can't catch a motherfucking break!

Alltså.. Du har inte tänkt över att de kanske inte är otur som gör att du skriver svinmånga inlägg i den här tråden varje dag?

Eller så klagar du så fort du förlorar en pot.. Oavsett så tror jag knappast du kan klaga på att bli utdragen.
Citera
2009-10-15, 18:10
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Alltså.. Du har inte tänkt över att de kanske inte är otur som gör att du skriver svinmånga inlägg i den här tråden varje dag?

Eller så klagar du så fort du förlorar en pot.. Oavsett så tror jag knappast du kan klaga på att bli utdragen.

Vad exakt baserar du det påståendet på?
Citera
2009-10-15, 18:12
Medlem
Citat:
Vad exakt baserar du det påståendet på?
Dina en miljon inlägg i denna tråd kanske? Men vad vet jag..
Citera
2009-10-15, 18:15
Medlem
Nanings avatar
Är inte utdragningar typ hela grundtanken med Omaha? Det är ju som anledingen till att jag inte spelar det. Utdragningarna, och det faktum att jag är världens jävla superfisk på Omaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in