• 2
  • 3
2011-03-26, 23:00
Medlem
Uffeperverss avatar
En gammal tråd men gör ett försök!
Någon som vet vad som egentligen hände än?
Citera
2011-07-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uffepervers
En gammal tråd men gör ett försök!
Någon som vet vad som egentligen hände än?

Det var en del folk som grävde i det vilket slutade med hembesök, skenavrättningar och andra otrevligheter. Det skedde en hel del bakom kulisserna men en sak som är säker är att polisen inte har brytt sig ett piss och lagt ner minimalt med resurser på fallet.

När han rymde så höll han lite lägre profil än Spark som bara färgade året och sen sprang runt på stan och kastade pengar runt sig. Mangan hade de inte tagit om han inte haft en pistol på sig i en rutinkontroll.
Senast redigerad av 435 2011-07-26 kl. 01:55.
Citera
2019-01-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 435
]Det var en del folk som grävde i det vilket slutade med hembesök, skenavrättningar och andra otrevligheter.[/b] Det skedde en hel del bakom kulisserna men en sak som är säker är att polisen inte har brytt sig ett piss och lagt ner minimalt med resurser på fallet.

När han rymde så höll han lite lägre profil än Spark som bara färgade året och sen sprang runt på stan och kastade pengar runt sig. Mangan hade de inte tagit om han inte haft en pistol på sig i en rutinkontroll.

Snacka inte skit.

Jag tror mördaren sitter i fängelse i Bosnien.
Citera
2019-01-10, 22:45
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
http://gravar.se/en/forsamling/rada-...-olavi-alatalo

Är det denna killen? Står att han dog 99 men gravsattes 04. Hittades han efter fem år? Om inte, varför tog det sån tid för kroppen att gravsättas?
Citera
2019-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
http://gravar.se/en/forsamling/rada-...-olavi-alatalo

Är det denna killen? Står att han dog 99 men gravsattes 04. Hittades han efter fem år? Om inte, varför tog det sån tid för kroppen att gravsättas?

Yes.

Tror att han kan ha dödsförklarats innan man fann honom.
Citera
2019-01-11, 14:33
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purfaerskt
Yes.

Han måste ha legat några år då så det förklarar ju varför användare säger att han var väldigt svår att identifiera. Ingen har dock påpekat det självklara, att han legat i åratal. Klart det blir svårt då.
Citera
2019-01-11, 15:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Snacka inte skit.

Jag tror mördaren sitter i fängelse i Bosnien.

Citat:
Yes.

Du verkar ju ha koll, så du kanske kan ge lite mer information. Först och främst är det förstås intressant vem mördaren skulle vara.

Förstår jag det rätt skall Magnus Alatalo ha rymt från häktet i Göteborg tillsammans med Joachim Nordwall, som då var Hannah Graafs pojkvän. Nordwall går ut och berättar om detta i Aftonbladet, vilket Alatalo blir förbannad över. Men detta sker enligt datum på artikeln hösten 2000. Då är det ju konstigt att han enligt gravinformationen dött 99 11 30.
Citera
2019-01-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du verkar ju ha koll, så du kanske kan ge lite mer information. Först och främst är det förstås intressant vem mördaren skulle vara.

Förstår jag det rätt skall Magnus Alatalo ha rymt från häktet i Göteborg tillsammans med Joachim Nordwall, som då var Hannah Graafs pojkvän. Nordwall går ut och berättar om detta i Aftonbladet, vilket Alatalo blir förbannad över. Men detta sker enligt datum på artikeln hösten 2000. Då är det ju konstigt att han enligt gravinformationen dött 99 11 30.

Jag får inte ihop det riktigt heller.

Jag tror man ska lämna rymningen helt utanför i vilket fall.

Dock hade Mangan hade lite problem med OG.

Därigenom tycker jag att Goran Kotaran borde förhöras noggrant om händelsen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in