Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-25, 01:44
  #1
Medlem
Miramars avatar
En kille i Mölnlycke "Magnus Ala...o" blev mördat för några år sen.

Blev någon/nägra åtalade för mordet? Eller vet någon varför det har varit så tyst om denna händelse?
__________________
Senast redigerad av Miramar 2008-06-25 kl. 01:46.
Citera
2008-06-25, 01:52
  #2
Avstängd
arbees avatar
Kommer ihåg att man hörde något om att det hade med organiserad brottslighet i alla fall. Kommer ihåg att en polare till mig och farsan var de som hittade han flytandes i en sjö. Skulle inte sitta fel med mer info!
Citera
2008-06-25, 01:59
  #3
Medlem
Miramars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Kommer ihåg att man hörde något om att det hade med organiserad brottslighet i alla fall. Kommer ihåg att en polare till mig och farsan var de som hittade han flytandes i en sjö. Skulle inte sitta fel med mer info!




Ofan det var en polare till dig som hittade honom i Rådasjön. Vad jag förstår så var det en ren och skär avrättning av honom. Och sen var han helt oigenkännlig när man fann kroppen. Rätt konstigt att det varit såpas tyst om detta fall när det verkar varit ordentligt rått utfört.
Citera
2008-06-25, 02:58
  #4
Medlem
Händelsen har nämnts i andra trådar men hittar dom inte nu.

Hittade bara detta:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0010/20/rymning.html
Citera
2008-06-25, 03:01
  #5
Avstängd
arbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevegård
Händelsen har nämnts i andra trådar men hittar dom inte nu.

Hittade bara detta:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0010/20/rymning.html
Är killen i fråga kopplad till detta eller?
Citera
2008-06-25, 03:02
  #6
Avstängd
arbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miramar
Ofan det var en polare till dig som hittade honom i Rådasjön. Vad jag förstår så var det en ren och skär avrättning av honom. Och sen var han helt oigenkännlig när man fann kroppen. Rätt konstigt att det varit såpas tyst om detta fall när det verkar varit ordentligt rått utfört.
Tror det var skott i pannan på honom, mordet skedde i lägenheten så vitt jag vet. Sedan dumpades kroppen i Rådasjön.
Citera
2008-06-25, 03:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Är killen i fråga kopplad till detta eller?


Ja det är han!
Citera
2008-06-25, 04:30
  #8
Medlem
Alltså Magnus var med och rymde från häktet.
Citera
2008-06-25, 14:05
  #9
Avstängd
arbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
Alltså Magnus var med och rymde från häktet.
Okok, hade jag ingen aning om. Jaja får la hoppas på att det kommer någon med mer info till tråden.
Citera
2008-06-25, 19:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevegård
Händelsen har nämnts i andra trådar men hittar dom inte nu.

Hittade bara detta:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0010/20/rymning.html



tackar. du har inte lust att se om du kan hitta dom andra trådarna?

Mvh sb87
Citera
2008-06-25, 23:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Tror det var skott i pannan på honom, mordet skedde i lägenheten så vitt jag vet. Sedan dumpades kroppen i Rådasjön.

Men fann man inte kroppen med bakbundna händer? Och om han blev skjuten i en lägenhet skulle ju grannar garanterat hört skott.

Jag har för mig att han lämnade en grupp människor i Mölnlycke för att möta någon och därefter kom han aldrig tillbaka. Alltså att han blev bortförd.

Men är inte säker på detaljerna.

Hoppas inte denna tråden dör ut.......
Citera
2008-06-30, 16:55
  #12
Avstängd
arbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
Men fann man inte kroppen med bakbundna händer? Och om han blev skjuten i en lägenhet skulle ju grannar garanterat hört skott.

Jag har för mig att han lämnade en grupp människor i Mölnlycke för att möta någon och därefter kom han aldrig tillbaka. Alltså att han blev bortförd.

Men är inte säker på detaljerna.

Hoppas inte denna tråden dör ut.......
Mjo, det är möjligt att han hittades bakbunden, men man hittade ju honom flytandes i en sjö nära hans hem. Vad jag hört så var hans lägenhet nerblodad som fasen vid påföljande husrannsakan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback