Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 18:12
  #697
Medlem
Nagas avatar
Det räcker ju att en person är med på tricket, bara mittenringen behöver vara "fejk" för att tricket ska funka. Vet inte om det är så han faktiskt gör, men det vore en rimlig förklaring
Citera
2011-10-24, 18:20
  #698
Medlem
Det är fyra ringar, tre lånade och en egen "generic". Den egna ringen går att öppna som en karbinhake. Där hakar han på de tre andra. Genom att gömma en kan han visa alla tre ringarna till de i publiken. De som lånar ut ringarna sitter vanligtvis långt från varandra för att underlätta. Efterssom Joe Labero är med i spektaklet så hade han troligtvis ändå en gubbe som var med på det trots att det inte behövs.
Citera
2011-10-24, 18:29
  #699
Medlem
KimNeilJungs avatar
Från Paranormalt till S.U för att i sedvanlig ordning plåstras ihop med tråden om trolleri.

//mod
Citera
2011-10-24, 18:47
  #700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emalid
förklara hur de gör för att manipulera publiken om det nu är så lätt..

Det ska jag förklara för dig min vän. Notera att han försöker hålla sin hand borta från ena påsen, som i detta fall är den längt till vänster från publikens sida.
av 2 olika anledningar, han vill spara den till sist och få publiken att tro att han håller sig borta från den för att "flaskan är där"..
sen att köra "du får byta om du vill" är bara för att övertyga om att han absolut inte ska byta.
Citera
2011-10-24, 18:54
  #701
Medlem
tlcswes avatar
Dom gjorde ett liknande trick i fenomen med uri geller:
http://www.youtube.com/watch?v=OO8hA-DwR0I
Citera
2011-10-24, 19:15
  #702
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Källa på att de hävdar att "cold readings" är bullshit, tack. Det kan inte varit nån annan slags manipulation (typ NLP) som de syftat på?
Klickade igenom deras "fool us" serie medans jag jobbade. Men de avsniten jag såg verkar vara i oordning. Återkommer om jag hittar kommentaren.

Och jo det kansk det var (NLP). Fast jag vet inte vad det är, eller cold readings heller för den delen. Jag vet bara att det hade något med publik/trollgubben att göra som var en vanligt förklaring som var bullshit.
Citera
2011-10-24, 19:22
  #703
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Klickade igenom deras "fool us" serie medans jag jobbade. Men de avsniten jag såg verkar vara i oordning. Återkommer om jag hittar kommentaren.

Och jo det kansk det var (NLP). Fast jag vet inte vad det är, eller cold readings heller för den delen. Jag vet bara att det hade något med publik/trollgubben att göra som var en vanligt förklaring som var bullshit.
var det inte bullshit nu pratade om?

dom pratar en del om hot reading, alltså att man hittar information om personer genom att fråga dom i förväg på något sätt eller letar upp information. cold reading används i detta fall som utväg.

varken Penn eller teller har som jag aldrih har hört pratat om NLP. inte hört det användas så mycket inom trollerisammanhang kanske till ock med inte alls.
__________________
Senast redigerad av doublelift 2011-10-24 kl. 19:25.
Citera
2011-10-24, 21:43
  #704
Medlem
Snipaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av predditor
Det är fyra ringar, tre lånade och en egen "generic". Den egna ringen går att öppna som en karbinhake. Där hakar han på de tre andra. Genom att gömma en kan han visa alla tre ringarna till de i publiken. De som lånar ut ringarna sitter vanligtvis långt från varandra för att underlätta. Efterssom Joe Labero är med i spektaklet så hade han troligtvis ändå en gubbe som var med på det trots att det inte behövs.


kan fan vara så de låter rimmligt..
men fan vad fingerfärdig han är !!
Citera
2011-10-24, 22:07
  #705
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
var det inte bullshit nu pratade om?

dom pratar en del om hot reading, alltså att man hittar information om personer genom att fråga dom i förväg på något sätt eller letar upp information. cold reading används i detta fall som utväg.

varken Penn eller teller har som jag aldrih har hört pratat om NLP. inte hört det användas så mycket inom trollerisammanhang kanske till ock med inte alls.
Nej. I programmet "fool us" så ber dom en deltagare berätta lite om sitt trick.
Denne säger då ungefär "Well I could say it has to do with making the audience think they decided [.. which is bullshit]
Då svarar Penn (eller den som snackar iaf) "Yeah but we all know that is a load of crap"

Eller något liknande.

Jag syftade alltså på att dom menade att förklaringen (få publiken att tro dom gjorde något) på tricket är bullshit.

Jag såg det när det släpptes så det var ett bra tag sedan. Ska försöka beta av programmen i morgon, det är ganska underhållande trots allt.
Citera
2011-10-24, 22:23
  #706
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Nej. I programmet "fool us" så ber dom en deltagare berätta lite om sitt trick.
Denne säger då ungefär "Well I could say it has to do with making the audience think they decided [.. which is bullshit]
Då svarar Penn (eller den som snackar iaf) "Yeah but we all know that is a load of crap"

Eller något liknande.

Jag syftade alltså på att dom menade att förklaringen (få publiken att tro dom gjorde något) på tricket är bullshit.

Jag såg det när det släpptes så det var ett bra tag sedan. Ska försöka beta av programmen i morgon, det är ganska underhållande trots allt.
ahh då förstår jag

http://www.youtube.com/watch?v=XfGybFz6GRY
Citera
2011-10-24, 22:24
  #707
Medlem
Mr Coffees avatar
Flaskan är ju dessutom knappt genomskinlig. Antingen har den legat i naturen i 30 år eller så är den gjord av typ socker.

Sämst trick.
Citera
2011-10-24, 22:44
  #708
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Någon som kan fixa fram Elins fajja eller fler bilder på henne?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback