Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 02:49
  #685
Avstängd
zorzess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Är det bara jag som ser att påsen som innehåller flaskan ställs bakom en annan påse?

01.33 o framåt.

Dom klipper strax därefter va?

Det ser jävligt B ut. Man vet ju redan vilken som innehåller flaskan
Citera
2011-10-24, 04:27
  #686
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Lite off topic, men då vi ändå är inne på ämnet "magi" så kan jag dela med mig utav ett klipp jag fann på youtube. Scenen är till synes väldigt upplyst och gör det därav i stort sett omöjligt att smita undan utan att bli sedd utav publiken. Någon som vet hur detta går till?

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=M6NAC...eature=related
Tror hon ligger i bordet. Det är nog mer utrymme i det än man kan tro. Såg något liknande trick förut som de visade hur det gick till.
Citera
2011-10-24, 08:08
  #687
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Tror hon ligger i bordet. Det är nog mer utrymme i det än man kan tro. Såg något liknande trick förut som de visade hur det gick till.
Mm. Det troligaste är att hon ligger i bordet på något sätt.
Citera
2011-10-24, 13:04
  #688
Medlem
Snipaas avatar
joe labero ring illution

Hej!
Vet inte om denna tråd ligger rätt.
den handlar om magikern / joe labero och ett av hans illutioner!

kort o gott intresserad av om nån vet hur eller har nån teori om hur de gjordes!


hittade ingen video på detta men men..

han går till 3 olika personer helt random.
ber att få låna dessa 3 personers vigsel ringar.

han får 3 ringar gnider dem mot varann och blåser lite för syns skull .
sedan när han öppnar händerna från "be till gud" läge så sitter ringarna ihop som en kedja.

alla 3 får titta och hålla i dem och verkligen se att de är deras ringar och namnen som står i dem stämmer.

detta gör ham med uppkavlade ärmar i slowmotion framför 2 tusen pers och en kamera från tv4 i närbild..

min fråga är hur ?
undrat över detta i 4 år.


ideer?
Citera
2011-10-24, 13:44
  #689
Medlem
Tyvärr så har jag ingen som helst aning om hur det går till, och det är just det som får mig att ligga sömnlös ibland. Man förstår helt enkelt inte hur f*n det är möjligt! Ibland vill man bara tro på att det är ren och skär magi det handlar om.. Det känns bäst så. Hur han än gör så är det helt sinnessjukt att man kan lyckas genomföra det på ett sådant sätt som får alla tittare att tappa hakan och börja fundera om inte tomten finns också.
Citera
2011-10-24, 13:49
  #690
Medlem
Pintuss avatar


Ingenting som Ola Bolero gör är "på riktigt", kan garantera att de tre random personerna är med på tricket, och vipps så blir det lättare att förstå.
Min åsikt är alltså att ringarna är preppade "trolleriringar" och att Ola Bolera är kass.
Citera
2011-10-24, 15:33
  #691
Medlem
Snipaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus


Ingenting som Ola Bolero gör är "på riktigt", kan garantera att de tre random personerna är med på tricket, och vipps så blir det lättare att förstå.
Min åsikt är alltså att ringarna är preppade "trolleriringar" och att Ola Bolera är kass.



nja en var inte me på tricket.
kände en av av dom som var me o gave ringen till han!
Citera
2011-10-24, 16:35
  #692
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Lite off topic, men då vi ändå är inne på ämnet "magi" så kan jag dela med mig utav ett klipp jag fann på youtube. Scenen är till synes väldigt upplyst och gör det därav i stort sett omöjligt att smita undan utan att bli sedd utav publiken. Någon som vet hur detta går till?

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=M6NAC...eature=related
Kollade på klippet igen nu och ställer mig samma fråga som du. Hur fan går det till? Det såg inte ut att finnas mycket plats där (jag tänker också mycket på att hennes längd gör att det skulle vara svårt som fan att knögla ihop sig samtidigt som man pressar ner sig i bordet). Kan det vara speglar under bordet som döljer henne?
Citera
2011-10-24, 16:53
  #693
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Kollade på klippet igen nu och ställer mig samma fråga som du. Hur fan går det till? Det såg inte ut att finnas mycket plats där (jag tänker också mycket på att hennes längd gör att det skulle vara svårt som fan att knögla ihop sig samtidigt som man pressar ner sig i bordet). Kan det vara speglar under bordet som döljer henne?
nej, det är faktiskt tillräkligt med plats för det inte ska behövas.
Citera
2011-10-24, 17:47
  #694
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalid
förklara hur de gör för att manipulera publiken om det nu är så lätt..

"Säg stopp över vilken du vill", "Sa du stopp där?" Personerna svarar naturligtvis ja. Labero har handen över flaskan med glas i, och säger då "Säg stopp där du vill att jag ska stanna" samtidigt som han går sakta till den sista flaskan och där säger personen stopp. Visst för den otränade är detta inte helt lätt, men så svårt är det faktiskt inte.
Citera
2011-10-24, 17:52
  #695
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
"Säg stopp över vilken du vill", "Sa du stopp där?" Personerna svarar naturligtvis ja. Labero har handen över flaskan med glas i, och säger då "Säg stopp där du vill att jag ska stanna" samtidigt som han går sakta till den sista flaskan och där säger personen stopp. Visst för den otränade är detta inte helt lätt, men så svårt är det faktiskt inte.
nopp, labero är inte så på att sådana risker. speciellt med en oerfaren kändis med.
Citera
2011-10-24, 18:07
  #696
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
nopp, labero är inte så på att sådana risker. speciellt med en oerfaren kändis med.

Jag säger inte att det var det som hände nu, men det går om man är rutinerad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback