2008-07-13, 14:57
Medlem
Yin & Yangs avatar
Även jag har fått den här skiten, fy fan för att det ska bryta ut första dagen på semestern.
Citera
2008-07-13, 21:51
Medlem
Jaha nu gör det bara ont på mig när jag gäspar, näsan går att använda igen också

Gick ner 6.5 kg på detta, hur är det med er andra. Lite rädd nu med "Du får itne anstränga dig" och sen att man är så himla gottesugen. Tänk sicka onyttiga kg som kan komma då :O
Citera
2008-07-13, 22:08
Medlem
doublejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke__Nyfiken
Jaha nu gör det bara ont på mig när jag gäspar, näsan går att använda igen också

Gick ner 6.5 kg på detta, hur är det med er andra. Lite rädd nu med "Du får itne anstränga dig" och sen att man är så himla gottesugen. Tänk sicka onyttiga kg som kan komma då :O

Jag har inte vägt mig, men på denna filmjölksvecka känner jag mig aningen smalare, men betydligt svagare.
Har chokladbollar på gång nu dock. <3 Citodon.
Citera
2008-07-13, 23:15
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Hur vet man skillnaden mellan körtelfeber och halsfluss utan att gå till läkare? Det är ju liknande symtom.
Jag har haft halsfluss tre gånger och körtelfeber en gång. Halsflussen har varierat i hur svullen man blivit och hur ont det gjort att svälja. I jämförelse med halsfluss var körtelfebern extrem. Halsmandlarna svullnade så mycket att de gick om lott så att det tog tre försök för att rent mekaniskt få ner all mat i en tugga (käkade rikligt med smärtstillande). Dessutom lät jag som en del mongoloider gör i och med att jag var så svullen. Dessutom kunde jag inte öppna munnen på vid gavel på ett par månader (var relativt symptomfri i övrigt, kanske något svag) utan kunde maximalt få upp en glipa motsvarande en sammanpressad tumme och pekfinger.

Jag vet inte hur typisk min körtelfeber var men i jämförelse med halsfluss var det en otrolig skillnad.
Citera
2008-07-14, 00:00
Medlem
Eliza CTs avatar
Lite positiva inlägg idag! Flera av er som mår bättre. Var nu rädda om er!
Mvh
Citera
2008-07-14, 00:29
Medlem
blåhästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Hejsan!
Jättebra att du tog till dej mina råd! Jag har träffat rätt många med körtelfeber. Jättesjuka. Och detta med att levern inte är bra måste följas upp!
Leverpåverkan är en biverkan efter körtelfeber. Så den diagnosen är jag rätt säker på att du har. Nu gäller att du fortsätter vara klok och är rädd om levern. Och då framför allt undvika sprit! Så jag har alltså inget roligt att säga. Levern kan nog fortfarande botas - likväl som körtelfebern nog är på tillbakagång. Men bra att du ordnar tid till läkaren.
Ja, en mindre rolig sommar men jag tror du har många fler framför dej. Bättre att bli frisk nu. Och jag som tror att man kan ha kul utan droger också: confused: Så du kan väl testa utan sprit - bara ingen ger dej en smäll i magen - DÅ är det allvarligt.
Ha det bra!
Mvh

Mina levervärden är nu bättre än dom var när jag hade körtelfebern, ska dit igen nu och ta prover som jag skrev i förra posten. Hon sa att vanliga syntomer var trötthet, Jag har ingen syntom av trötthet och känner mig hur frisk som helst. hoppas på att jag är frisk nu nästa gång jag ska dit så jag kan åka på Festival. utan öl är det tyvärr ingen festival.
Senast redigerad av blåhäst 2008-07-14 kl. 00:33.
Citera
2008-07-14, 13:09
Medlem
Yin & Yangs avatar
Hur länge tar det från att man märker av att man blivit sjuk tills det bryter ut rejält? Jag såg sådana där vita äckliga fläckar dan före jag fick diagnosen körtelfeber hos läkaren.

Sen så undrar jag om man bör följa upp detta? Läkaren jag var hos på en närakut på söder sa igenting om något sådant.

I övrigt har jag rejält ont i halsen, svullen och febrig tillsammans med huvudvärk samt att jag har ont i trumhinnorna känns det som.
Citera
2008-07-16, 03:14
Medlem
blåhästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yin & Yang
Hur länge tar det från att man märker av att man blivit sjuk tills det bryter ut rejält? Jag såg sådana där vita äckliga fläckar dan före jag fick diagnosen körtelfeber hos läkaren.

Sen så undrar jag om man bör följa upp detta? Läkaren jag var hos på en närakut på söder sa igenting om något sådant.

I övrigt har jag rejält ont i halsen, svullen och febrig tillsammans med huvudvärk samt att jag har ont i trumhinnorna känns det som.

Jag tycker du ska ta ett återbesök, när jag var hos läkaren fick jag utskrivet några tabletter som jag ska äta dagligen. Det hjälpte mot svullnaden i halsen och smärtan.

Augustibuller blev inställt så det är nog meningen att jag inte ska på någon festival iår.
Senast redigerad av blåhäst 2008-07-16 kl. 03:16.
Citera
2008-07-16, 22:13
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåhäst
............
....

Augustibuller blev inställt så det är nog meningen att jag inte ska på någon festival iår.

Det kommer flera år och fler festivaler! Och sköt väl om dej! Roligt höra att du känner dej pigg igen.
Mvh Eliza
Citera
2008-07-18, 03:13
Medlem
blåhästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det kommer flera år och fler festivaler! Och sköt väl om dej! Roligt höra att du känner dej pigg igen.
Mvh Eliza

Tack så mycket för dina kloka inlägg mycket uppskatat. Ska dit och kolla levervärderna igen tror jag om jag är helt frisk, och snart kan jag sova ut på morgonen utan att behöva äta piller klockan 6, kartorna tar slut snart.
Citera
2009-01-19, 00:32
Medlem
hajs avatar
det är en vild chansning men om någon som skrivit i tråden läser det har så kan ni väl skriva hur länge det tog innan ni blev frisk? Mest skriver jag det har eftersom jag är så otroligt trött på min situation.

Jag har varit sjuk sen runt den 20 okt och är fortfarande dålig. Mjälten har varit bra under hela tiden men svullnade upp för cirka en vecka sedan(konstigt att det inte kom förrän nu?). Och den är fortfarande super spänd. Hur lång tid ska det har ta?? Förutom mjälten så har jag bara lite ont i halsen. Inget farligt. Mer jobbigt att jag har så mycket slem och en vidrig smak i munnen typ 24/7. har mycket bättre ork än förut och jag har aldrig, under hela sjukdomsförloppet, haft feber. Lite skumt... Levervärdena är bra iaf...

Undrar om den har sjukdomen kommer att följas av en depression. Trisstessen är ENORM nu. Har inte och kan typ inte göra något på dagarna. Helgerna blir inge speciella. Och man blir inte så glad när man inte vet hur länge det kommer hålla på heller. Har för övrigt gått ner några kilo också. Hade knappt någon aptit i början och drogs med en del illamånde. Nu är det bättre iaf. Känsn är på bättringsvägen? Kanske "bara" 2 månader till innan jag blir frisk... Fyfan.... nu ska jag sova. Det blir på rygg pga av att mjälte tar i annars
Citera
2009-01-19, 15:29
Medlem
Eliza CTs avatar
Haj!
Du har ju tydligen fått körtelfeber "large" - men efter så här lång tid så får du tänka på att det ändå blir bra SNART. Körtelfeber varar inte för evigt. Du har ju fått värre pga mjälten men du kommer säkert att vakna en morgon och upptäcker den har blivit mindre spänd. Som du ser tidigare i tråden så har dom blivit friska. Fördriv tiden som du tycker är mysigast! Inte så mycket annat att göra mer än att vila mycket, försöka äta och dricka bra!
Krya på dej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in