2009-04-16, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Beror väl på om du endast syftar till purfärska talanger och vad du menar med talanger, men du kanske har hört talas om Balotelli, Giovinco, Jovetic, Kuzmanovic, Motta, Bocchetti, Menez, Acquafresca, Zarate, Sanchez och Cavani för att nämna några?

Inte för att vara uppnosig, men Edison Cavani. Sebastiano Giovinco, Robert Acquafresca (Serie A coolaste namn), Mario Balotelli debuterade väl inte i år i Serie A, utan förra året...Medans Jeremy Menez, Mauro Zarate, Alex Sanchez, Stevan Jovetic e redan hyfsat etablerade importer...
Citera
2009-04-16, 23:41
Bannlyst
Allså fyfan vilka chanser Man city fick... Dom suger helt enkelt.
Citera
2009-04-17, 01:40
Bannlyst
Citat:
Släppa fram talanger, då kanske man ska ta efter Spanien istället? England är inte avsevärt mycket bättre än Italien i frågan så det är inte mycket att sträva efter. Goda exempel finns där och det har ljusnat ganska rejält den senaste tiden, de största talangerna som förtjänar speltid har fått det. Men än har Italien mycket kvar att lära. Sen kan jag bara instämma vad beträffar domarnivån, den är pinsam.

Intervju med Spaletti som bekräftar mina åsikter att det talanger måste släppas fram tidigare i Calcion:

The Giallorossi boss made some interesting comments at the conclusion of last night’s Champions League matches.

Luciano Spalletti and his Roma side have very little to play for this season, as last weekend’s 4-2 defeat in the Roman derby, all but ended their hopes of attaining qualification for next season’s Champions League.

Despite this though, and despite the lack of Italian involvement in the competition, the boss of the Giallorossi took some time to speak with Giorgio Porro, a man who hosted a Champions League wrap show on Sky last night.

Spalletti was asked several questions on the night, including his thoughts on the most recent matches, as well as the lack of faith in young players in Italy.

“All of the teams that progressed deserved to do so in my opinion,” Spalletti declared on the Sky program.

“Arsenal were much better technically than Villarreal, whilst Manchester United are a team of great quality, however they were made hard to work for it by Porto.

I think that the lack of youth in Italy could be a reason behind why none of us are still playing in the competition. There are many Italians though who do focus on the youth and their development.

“What is crucial for us is the fact that it isn’t easy to place them in an environment where they can make mistakes. We need to find a balance between the environment, as well as a place where we can allow them to best develop their character.”

Spalletti was later questioned about who he felt were some of the key players still present in Europe’s premier competition, and in his eyes one of those is Manchester United’s Wayne Rooney.

“Rooney is a quality player, who has great will and determination to perform every time he steps onto the football field.

“He is outstanding, and would be the perfect striker for my club, or for any club.”
Citera
2009-04-17, 03:08
Medlem
Luffsens avatar
Finns en uppsjö med talang i Italien.
Min bild att de italienska tränarna inte vågar göra något kontroversiellt (typ slänga in en Macheda alá Man U) de vågar inte riskera något som kan gå snett och således bli kritiserade. De kan inte ta den risken.

Således hade det varit rätt spännande med en utländsk revolution (på tränar sidan) i Italien, även fast jag helst inte ser att det sker.
Citera
2009-04-17, 08:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Inte för att vara uppnosig, men Edison Cavani. Sebastiano Giovinco, Robert Acquafresca (Serie A coolaste namn), Mario Balotelli debuterade väl inte i år i Serie A, utan förra året...Medans Jeremy Menez, Mauro Zarate, Alex Sanchez, Stevan Jovetic e redan hyfsat etablerade importer...

Vilket Ronaldo, Rooney och Fabregas gjorde i Premier League? Du kan ju inte jämföra päron och äpplen. Det var därför jag menade att du måste definiera vad som ska ställas mot varandra, annars blir det bara en godtycklig smörja som inte säger ett dugg.
Senast redigerad av 4522 2009-04-17 kl. 08:25.
Citera
2009-04-17, 09:42
Bannlyst
Citat:
Vilket Ronaldo, Rooney och Fabregas gjorde i Premier League? Du kan ju inte jämföra päron och äpplen. Det var därför jag menade att du måste definiera vad som ska ställas mot varandra, annars blir det bara en godtycklig smörja som inte säger ett dugg.

Klart jag kan. D visar endast att talanger utecklats bättre och får förtroende tidigare i England än i Italien.
Citera
2009-04-17, 16:09
Medlem
Ozknybergs avatar
Nu när Udinese åkte ut så skiter jag i den här cupen.
Fan va tråkigt rent utsagt!

Citera
2009-04-17, 17:51
Medlem
Landreau dominerade ju totalt där såg jag Riktigt bra keeper normalt sett men vad sysslade han med senast?
Citera
2009-04-30, 22:45
Medlem
Pumpkings avatar
Underhållande fotboll som vanligt när det är tyska lag i farten. Kommentatorn sa tom att det var den händelserikaste matchen han sätt på flera år, och visst svängde det både fram och tillbaka, Hamburg måste vara supernöjda med att få med sig 0-1 ifrån att ha varit på besök hos Bremen.

Känns dock fortfarande öppet. Dock är det lite synd för Bremens del att Rosenberg är totalt ur form, Hugo Almeida aldrig varit bra och att Pizarro inte riktigt kommer i de lägena han är bäst i.. Men men.

Såg dessutom D. Kiev mot Shaktar, 1-1 blev det där och Shaktar känns som ett lag med fullt med potential. En hel del irrationella spelare och dessutom drivande storstjärnor som Srna.
Citera
2009-05-07, 20:27
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Såg dessutom D. Kiev mot Shaktar, 1-1 blev det där och Shaktar känns som ett lag med fullt med potential. En hel del irrationella spelare och dessutom drivande storstjärnor som Srna.
Dags att bumpa!

Ett sent mål för Shakhtar gav 2-1 i returmötet och 3-2 sammanlagt. Nu återstår att se vilket tyskt lag de möter i final.

UEFA-cupen håller måttet.
Citera
2009-05-07, 21:20
Medlem
Villons avatar
Rosenberg stod just för det taffligaste agerande jag någonsin sett, när han på en kort hörna inte ens klarar av att slå en tremeterspassning tillbaka till hörnläggaren utan istället orsakar en kontring.
Citera
2009-05-07, 22:18
Medlem
skinner5000s avatar
Rosenberg gjorde väll inte sin bästa insats idag precis. Annars en helt ok match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in