2009-04-16, 22:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Dom italienska lagen total floppar i året Europaspel. Kanske dags för italienarna att ta influenser från exempelvis England?
Vilket skämt, det var bara två säsonger sen ett italienskt lag vann CL. Och exakt vilka influenser skulle de ta från England, med tanke på att nästan allt i England är importerat från Sydeuropa, Sydamerika och Afrika??
Citera
2009-04-16, 22:37
Medlem
Sweeper80s avatar
Ja, hur många fler bevis behövs för att Sparky var en betydligt bättre spelare än vad han är tränare behövs innan han har gjort sitt i Manshejkster?
Citera
2009-04-16, 22:37
Medlem
Då vart det klart:

Shakhtar Donetsk - Dynamo Kiev

Werder Bremen - Hamburg

Saftigt.
Citera
2009-04-16, 22:38
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Men ändå, Bremen - Hamburg vilken jävla match det kommer att bli, samma med Shakhtar - Kiev.

Ett ukrainskt toppmöte och ett tyskt, x2.

Intressant att inget lag från varken England, Spanien eller Italien är med i semifinal. Kan ju måhända vara så att lagen i de stora ligorna inte satsar på turneringen på samma sätt som lagen i de lite mindre ligorna. Känns också som att det är allt vanligare med öststatslag i slutskedet av UEFA-cupen. Till exempel så vann ju Zenit förra året och 2005 tog CSKA hem titeln.
Citera
2009-04-16, 22:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Shakhtar Donetsk - Dynamo Kiev

Werder Bremen - Hamburg

Saftigt.

Har sagt Werder Bremen hela tiden och har ingen anledning till att ändra mig så länge Diego får vara frisk. I finalen borde det bli Kiev som står för motståndet, ett otroligt tungt lag att möta.
Citera
2009-04-16, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vilket skämt, det var bara två säsonger sen ett italienskt lag vann CL. Och exakt vilka influenser skulle de ta från England, med tanke på att nästan allt i England är importerat från Sydeuropa, Sydamerika och Afrika??

Du e rätt blind...Som jag skrev. De italienska lagen totalfloppar i ÅRETS europacupspel. D influenser som d eskulle kunna ta från England e att släppa fram talanger tidigare än avd som e fallet idag (Cesc, CR7, Rooney, Osv) Och att förändra domarnivån att sluta ständigt blåsa för frisparkar, finns inget flyt i spelet och dom italienska lagen tappar allt mer och mer mark.
Citera
2009-04-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Har sagt Werder Bremen hela tiden och har ingen anledning till att ändra mig så länge Diego får vara frisk. I finalen borde det bli Kiev som står för motståndet, ett otroligt tungt lag att möta.

Håller inte med, tror att Shakhtar tar sig förbi Kiev relativt enkelt faktiskt.
Citera
2009-04-16, 22:48
Medlem
4522s avatar
Citat:
Du e rätt blind...Som jag skrev. De italienska lagen totalfloppar i ÅRETS europacupspel. D influenser som d eskulle kunna ta från England e att släppa fram talanger tidigare än avd som e fallet idag (Cesc, CR7, Rooney, Osv) Och att förändra domarnivån att sluta ständigt blåsa för frisparkar, finns inget flyt i spelet och dom italienska lagen tappar allt mer och mer mark.

Släppa fram talanger, då kanske man ska ta efter Spanien istället? England är inte avsevärt mycket bättre än Italien i frågan så det är inte mycket att sträva efter. Goda exempel finns där och det har ljusnat ganska rejält den senaste tiden, de största talangerna som förtjänar speltid har fått det. Men än har Italien mycket kvar att lära. Sen kan jag bara instämma vad beträffar domarnivån, den är pinsam.

Citat:
Håller inte med, tror att Shakhtar tar sig förbi Kiev relativt enkelt faktiskt.

Kanske stämmer, har inte sett särskilt mycket av något Ukrainskt lag. Kan bara konstatera att Shakhtar inte imponerade nämnvärt på mig i matcherna mot Tottenham.
Senast redigerad av 4522 2009-04-16 kl. 22:52.
Citera
2009-04-16, 22:51
Medlem
Luffsens avatar
Citat:

Två helt korrekta iakttagelser.
Citera
2009-04-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Släppa fram talanger, då kanske man ska ta efter Spanien istället? England är inte avsevärt mycket bättre än Italien i frågan så det är inte mycket att sträva efter. Goda exempel finns där och det har ljusnat ganska rejält den senaste tiden, de största talangerna som förtjänar speltid har fått det. Men än har Italien mycket kvar att lära. Sen kan jag bara instämma vad beträffar domarnivån, den är pinsam.

Vilka talanger förutom Santon har släppts fram i år? Sen e jag tveksam om man kan skylla på domarnivån, tycker italienska domarna e bland dom bästa ute i Europa, men i Serie A e d ett ständigt blåsande (tyvärr).
Citera
2009-04-16, 23:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Vilka talanger förutom Santon har släppts fram i år? Sen e jag tveksam om man kan skylla på domarnivån, tycker italienska domarna e bland dom bästa ute i Europa, men i Serie A e d ett ständigt blåsande (tyvärr).

Beror väl på om du endast syftar till purfärska talanger och vad du menar med talanger, men du kanske har hört talas om Balotelli, Giovinco, Jovetic, Kuzmanovic, Motta, Bocchetti, Menez, Acquafresca, Zarate, Sanchez och Cavani för att nämna några?
Citera
2009-04-16, 23:22
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Som 4522 sa så är det isf Spanien man ska ta efter. Där släpper de både fram inhemska talanger på löpande band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in