2009-05-07, 22:41
Medlem
Villons avatar
Haha, HSV utslagna av en inkastad pappersbit. Underhållande match, minst sagt. Lite tråkigt att inte Martin Jols lag tog sig till final, man måste ju älska en spelare som Ivica Olic.
Citera
2009-05-07, 22:50
Medlem
dippsis avatar
Sån himla tur Bremen har asså!
Citera
2009-05-07, 22:56
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Sån himla tur Bremen har asså!
Njae, eller jo visst har de en hel del tur. Dock har Bremen något som inte Hamburg har, nämligen en spelfördelare i världsklass i form av Diego. Där låg mycket av det som tillslut avgjorde.

Annars en riktigt bra match tycker jag.
Citera
2009-05-07, 23:02
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Njae, eller jo visst har de en hel del tur. Dock har Bremen något som inte Hamburg har, nämligen en spelfördelare i världsklass i form av Diego. Där låg mycket av det som tillslut avgjorde.

Under tiden sitter Van der Vaart på bänken i Madrid. Kan nån jämna ut den europeiska fotbollen en smula, tack.
Citera
2009-05-07, 23:05
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000

Jadu men vi fick ett bort dömt mål, sen en pappersbit som ger Bremen hörna och ett mål.
Citera
2009-05-07, 23:12
Medlem
pastoratets avatar
Lider med HSV som är ett lag jag gillar, men samtidigt gjorde Bremen nog för en finalplats i mina ögon, inkastad-pryl-som-ger-oförtjänt-hörna eller inte. Påminde dock lite om när en influgen ballong kastade ut Manchester City ur FA-cupen förra året.

Jag såg matchen med holländsk kommentator och jag tolkade det han sade som att Diego missar finalen p.g.a. sitt gula kort, stämmer detta? Otroligt klumpigt av honom om så är fallet, har alltid tyckt att han är mer än en aning gnällig.

Slutligen såg jag att Shakhtar stärkt truppen med en av förra årets stjärnor i Copa Libertadores och en av Bolivias otroligt få bra spelare, Marcelo Moreno. Någon som vet hur han står sig där, kanske man får en glimt av honom i finalen?
Citera
2009-05-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Lider med HSV som är ett lag jag gillar, men samtidigt gjorde Bremen nog för en finalplats i mina ögon, inkastad-pryl-som-ger-oförtjänt-hörna eller inte. Påminde dock lite om när en influgen ballong kastade ut Manchester City ur FA-cupen förra året.

Jag såg matchen med holländsk kommentator och jag tolkade det han sade som att Diego missar finalen p.g.a. sitt gula kort, stämmer detta? Otroligt klumpigt av honom om så är fallet, har alltid tyckt att han är mer än en aning gnällig.

Slutligen såg jag att Shakhtar stärkt truppen med en av förra årets stjärnor i Copa Libertadores och en av Bolivias otroligt få bra spelare, Marcelo Moreno. Någon som vet hur han står sig där, kanske man får en glimt av honom i finalen?
jao, det stämmer. märktes ju också på Diego (men vilken grym spelförståelse människan har!) att han var i ett närmaste chocktillstånd när matchen var slut.
Citera
2009-05-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Under tiden sitter Van der Vaart på bänken i Madrid. Kan nån jämna ut den europeiska fotbollen en smula, tack.
Håller med. Säger som Niva: är i princip för varenda jävla typ av reglering som gör fotbollen jämnare igen. Det är förjävla förutsägbart. I England kan bara 3 lag vinna, i Spanien 2, i Italien 1. Det finns, om man ska hårdra det, bara 4 lag med realistisk chans på CL-titeln. Det är inte så kul längre.
Jag ger blanka fan i om det skulle förhindra Barcelona, om drömlaget man har nu skulle upplösas och man inte vinner någon titel på tjugo år. Ger blanka fan i det. Bara vi slipper se samma lag göra upp om samma titlar år efter år efter år även i framtiden. Samma ankor som plaskar runt i samma dam, för att dra en jävligt random liknelse. Det är inte så jävla roligt längre.
Citera
2009-05-08, 09:02
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Håller med. Säger som Niva: är i princip för varenda jävla typ av reglering som gör fotbollen jämnare igen. Det är förjävla förutsägbart. I England kan bara 3 lag vinna, i Spanien 2, i Italien 1. Det finns, om man ska hårdra det, bara 4 lag med realistisk chans på CL-titeln. Det är inte så kul längre.
Jag ger blanka fan i om det skulle förhindra Barcelona, om drömlaget man har nu skulle upplösas och man inte vinner någon titel på tjugo år. Ger blanka fan i det. Bara vi slipper se samma lag göra upp om samma titlar år efter år efter år även i framtiden. Samma ankor som plaskar runt i samma dam, för att dra en jävligt random liknelse. Det är inte så jävla roligt längre.

Men sen är du och Niva hjärntvättade av ett visst manifest. En helt fri marknad skulle givetvis inte fungera, den ända reglering som krävs är att klubbarna inte får gå med förlust, vilket vanliga företag inte kommer undan. Det är en åtgärd som torde sänka lönekostnaderna automatiskt och skipa lite rättvisa. Lönetak är bara dravel, lönerna följer marknadsutvecklingen och det hade nästan blivit orättvisare om dem reglerats.
Citera
2009-05-08, 09:10
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Haha, HSV utslagna av en inkastad pappersbit. Underhållande match, minst sagt. Lite tråkigt att inte Martin Jols lag tog sig till final, man måste ju älska en spelare som Ivica Olic.

Snacka om höjden av otur: http://www.allfootballgoals.com/games/hamburger/werder+bremen/4096/6729

Situationen med pappersbiten är precis i början, försvaren ska passa tillbaka till målvakten, men bollen studsar upp på en pappersbit precis innan och han får till en riktig träbenspass och hörnan som följs blir 1-3 målet.
Citera
2009-05-08, 10:10
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Sen är du och Niva kommunister som inte tror på den fria marknaden.
Citera
2009-05-08, 13:28
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Sen är du och Niva kommunister som inte tror på den fria marknaden.
Känns lite fattigt att glida in och tillskriva andra människor åsikter, i synnerhet som 4552 redan kommit med ett betydligt bättre svar på samma spår två poster ovanför.

Som 4552 skriver känns det ju som att regelverket helt enkelt måste utvecklas i den riktning att elitklubbar helt enkelt inte får driva en verksamhet som inte går med vinst, det är det enda rimliga och sannolikt genomförbara.

Säg att Uefa sätter ett datum, typ 1 januari 2015, varefter klubbar som är beroende av ekonomisk doping av ett slag eller ett annat utestängs från europeiskt cupspel. Detta skulle kunna kompletteras med liknande regelverk i de nationella förbunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in