• 1
  • 2
2008-06-23, 17:49
Medlem
grelchs avatar
Var med sonen p ppet hus p International IT College i Stockholm tidigt i vras och han blev vldigt frtjust i hur skolan framstlldes, och det slutade med att han ocks har skt in p denna gymnasieskola. Nr sedan den preliminra antagningen publicerades p www.gymnasieintagning.se s kom det aldrig upp ngra antagningspong INIT College, dremot fick vi s smningom hem ett brev frn skolan dr dom skrev att han var prel. antagen. Jag skickade ett mail till rektor och undrade vad dom hll p med, vi ville se prel. antagningspongen och antalet skande fr att veta om han hade ngon chans eller ej, men fick inget svar. Ungefr samtidigt s intrffade en knivincident i nrheten av skolan dr elever var inblandade och det har varit en hel del skriverier i DN efter detta. Det senaste r tydligen att det har varit en extra granskning av Skolverket dr fr ett par veckor sedan.

Sammantaget fr jag dliga vibbar av hela grejen och brjar undra om jag inte ska utva mitt moderliga inflytande fr att f honom p andra tankar. r det ngon som vet mer om skolan, har dom bara haft lite tillfllig otur eller r det ngot skumt med det hela ?
Citera
2008-06-23, 19:30
Medlem
Jag har vnner som har gtt p ett av John Bauers IT-gymnasium. Skulle aldrig stta mina ev. barn i en sdan skola. Men detta grundar jag bara p vad jag har hrt och vet inte om INIT r av samma skrot och korn.

De frsta veckorna under gymnasiet brukar man kunna byta till en annan linje p en annan skola om man krnglar lite. Frsk att utnyttja detta om inte undervisningen verkar hlla hg klass.
Citera
2008-06-23, 19:46
Medlem
Lt fr guds skull inte ditt barn brja p INIT College... Tog studenten fr tv veckor sen.
Citera
2008-06-23, 20:13
Medlem
grelchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAs*
Lt fr guds skull inte ditt barn brja p INIT College... Tog studenten fr tv veckor sen.

Nu blir jag vldigt nyfiken - kan du inte bertta lite mer ?
Citera
2008-06-23, 20:27
Medlem
grelchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotkiN
Jag har vnner som har gtt p ett av John Bauers IT-gymnasium. Skulle aldrig stta mina ev. barn i en sdan skola. Men detta grundar jag bara p vad jag har hrt och vet inte om INIT r av samma skrot och korn.

De frsta veckorna under gymnasiet brukar man kunna byta till en annan linje p en annan skola om man krnglar lite. Frsk att utnyttja detta om inte undervisningen verkar hlla hg klass.

Tack fr tipset, det r vl lite det jag r inne p. Lste dock i DN att det varit problem med att ledningen gjorde sig otillgnglig fr elever som ville byta till annan skola, vilket ju ocks verkar skumt.
Citera
2008-06-23, 20:42
Medlem
Gateways avatar
Nu har vl sonen ven gjort sin slutgiltiga anskan? Jag skulle aldrig nska att mina barn gick dr, s mitt rd r att frska avrda honom, frsk f honom p bttre tankar. Skolan verkar ju rtt s skum.
Citera
2008-06-23, 20:47
Medlem
corazzins avatar
Har tv vnner som arbetade p INIT College men som sa upp sig nu i vras. Anledningarna var mnga men allt bottnade i en sjukt oseris rektor som driver skolan enbart fr att f deg i egen ficka och inte fr att eleverna ska f en bra utbildning.
Det som str i DN r helt sant. S se till att din son inte hamnar dr!
Citera
2008-06-23, 23:17
Medlem
nipsons avatar
Grelch, kolla PM!
Citera
2008-06-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corazzin
Har tv vnner som arbetade p INIT College men som sa upp sig nu i vras. Anledningarna var mnga men allt bottnade i en sjukt oseris rektor som driver skolan enbart fr att f deg i egen ficka och inte fr att eleverna ska f en bra utbildning.
Det som str i DN r helt sant. S se till att din son inte hamnar dr!

Haha, vad hette dom?

Har slutat s sjukt mnga lrare p dessa tre ren s man har knappt n koll p vilka som jobbat dr.
Citera
2008-06-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelch
Nu blir jag vldigt nyfiken - kan du inte bertta lite mer ?

Bara o dra ivg ett PM med frgor s ska jag svara p dem ur min synvinkel.
Citera
2008-06-25, 23:29
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAs*
Haha, vad hette dom?

Har slutat s sjukt mnga lrare p dessa tre ren s man har knappt n koll p vilka som jobbat dr.

Med anledning av hur rektorn r s vill jag faktiskt inte fr deras skull nmna dom hr i trden... Men det var relativt nyligen kan jag sga eftersom du har helt rtt lagfrger
Citera
2009-03-18, 16:42
Medlem
hej

Fortstt diskussionen hr, det str en massa intressant information.
http://misomaniac.dumblog.net/?cat=118
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in