Var med sonen p ppet hus p International IT College i Stockholm tidigt i vras och han blev vldigt frtjust i hur skolan framstlldes, och det slutade med att han ocks har skt in p denna gymnasieskola. Nr sedan den preliminra antagningen publicerades p
www.gymnasieintagning.se s kom det aldrig upp ngra antagningspong INIT College, dremot fick vi s smningom hem ett brev frn skolan dr dom skrev att han var prel. antagen. Jag skickade ett mail till rektor och undrade vad dom hll p med, vi ville se prel. antagningspongen och antalet skande fr att veta om han hade ngon chans eller ej, men fick inget svar. Ungefr samtidigt s intrffade en knivincident i nrheten av skolan dr elever var inblandade och det har varit en hel del skriverier i DN efter detta. Det senaste r tydligen att det har varit en extra granskning av Skolverket dr fr ett par veckor sedan.
Sammantaget fr jag dliga vibbar av hela grejen och brjar undra om jag inte ska utva mitt moderliga inflytande fr att f honom p andra tankar. r det ngon som vet mer om skolan, har dom bara haft lite tillfllig otur eller r det ngot skumt med det hela ?